Ga naar inhoud


Weg met de plastic schroefdop!


Zunigkyk

Aanbevolen berichten

Hebben jullie dat nou ook dat die schroefdop vreselijk in de weg zit als je vla, melk, sapjes uit zo'n kartonnen pak moet krijgen?

Ik had daar vroeger toen er helemaal geen plastic doppen op die pakken zaten nooit last van.

Je knipt met een schaar een puntje van het pak en hup schenken maar.

Bij de koffiemelk doe ik het sowieso, ik 'negeer' de dop.

Dan kan je de melk lekker diep in de koffie spuiten, geeft uitstekende controle over kleur/hoeveelheid.

 

Van mij mogen die doppen dus gewoon verdwijnen, ook van de vla-pakken, ze voegen niets toe, behalve hinder.

Dat het pak-zonder-dop ook nog eens goedkoper is en zonder dop minder ruimte inneemt... hoe kan het dat fabrikanten daar nog niet aan gedacht hebben?

En ook nog eens: weg milieuprobleem!

 

P.S.: misschien is schroefdop wel handig voor sapjes onderweg, op vakantie.

Als ik fabrikant was zou ik daar een speciale uitvoering+prijs voor maken, beetje zoals het blikje campingmargarine ipv van gammel kuipje.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Schroefdop = hersluitbaar!

 

Op zich werkte die schroefdop prima, totdat een stel ambtenaren en de politici zich ermee gingen bemoeien.

 

Je kan nog steeds een puntje van het pak knippen en die schroefdop negeren wanneer je dat beter bevalt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja en toevallig is dat geldende wetgeving die de flessen en verpakking fabrikanten MOETEN volgen.

Dus heb je een dop op de verpakking kijk in de winkel eerst of er alternatieven is zijn zoals de beugelfles of de kroonkurk of de kurk...

Maar alles moet circulair worden, dat is ook wetgeving.

 

aangepast door Tonskidutch

Comme au Cinema

Alain Delon

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, ceesv zei:

Schroefdop = hersluitbaar!

 

Je kan nog steeds een puntje van het pak knippen en die schroefdop negeren wanneer je dat beter bevalt.

1. Zo lang het pak rechtop in de koelkast kan staan is het terugvouwen van de schenktuit even effectief als hersluiting.

 

2. Die schroefdop is ook nog eens vervelend als het pak leeg is. Ik verzamel verpakkingen in een plastic tas en kieper die om de paar dagen in de kliko. Er gaan heel wat meer doploze pakken zonder dop in de plastic tas. Vanwege de dop is het pak 16mm dik, zonder dop 1mm. ***)

 

2a.Uiteindelijk werkt dat door in de afvalstoffenheffing omdat de kliko onnodig eerder 'vol' raakt.

 

***) 15mm winst per laag koffiemelk op de rolcontainer scheelt 1 extra laag per volle rolcontainer. Aldi, c.s. zou dat mee moeten nemen als winstgevende beleidskeuze.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Spijkers zoeken? op laag water?

 

Met de schroefdop zelf was niets mis, totdat men hem vastbond aan de verpakking.

Wanneer je die stoort in de kliko knip je hem van de verpakking, dan is je pak weer 1 mm dik.

 

Zo is er voor elk probleem een oplossing.

Of is er voor elke oplossing bij jou weer een nieuw probleem?

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, ceesv zei:

Spijkers zoeken? op laag water?

 

Met de schroefdop zelf was niets mis, totdat men hem vastbond aan de verpakking.

Wanneer je die stoort in de kliko knip je hem van de verpakking, dan is je pak weer 1 mm dik.

 

Zo is er voor elk probleem een oplossing.

Of is er voor elke oplossing bij jou weer een nieuw probleem?

De oplossing voor 'het probleem' is het weglaten; het biedt zelfs meer dan 1 voordeel. Maar dat schijnt jou helemaal niet te bevallen. Ik heb gesuggereerd de schroefdop voor @ceesv tegen meerprijs als luxeartikel beschikbaar te houden: dan heb je toch je zin? En dan hoef ik die dop er voor mijn doploze uitvoering niet af te knippen.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar dan is het pak niet meer afsluitbaar na opening.

Dus een achteruitgang.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Niet om het een of ander, maar jouw probleem is dat in jouw vuilnisbak een leeg pak meer ruimte zou innemen.

Is dat echt een probleem?

 

Je vroeg:

1 uur geleden, Zunigkyk zei:

Hebben jullie dat nou ook dat die schroefdop vreselijk in de weg zit als je vla, melk, sapjes uit zo'n kartonnen pak moet krijgen?

 

In mijn geval nee dus.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik trek die gewoon los dan heb je geen gezeik ermee.Is de fles leeg dan platdrukken dop erop.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vastzittende dop is ietsje lastiger dan de losse maar ik neem niet de moeite hem los te knippen. Verder is plastic en pakken afvoer hier terecht "gratis", voorkomt veel plastic zwerfvuil. Je betaalt het natuurlijk in het vastrecht.

Hier dus geen enkel probleem.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, mereltje zei:

Tsjonge jonge wat een gezeik om een plastic doppie

komkommertijd...

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over komkomers gesproken.

 

Bij de Jumbo kan je komkommers kopen. Maar wil je een bio komkommer hebben zit er weer een plastic condoom overheen, en dan betaal jer 50 cent extra voor....

aangepast door D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

overal zo .De woke beweging die plastiek weg wil maar voor hun moet het luxe zijn want wassen van produkten kennen ze niet.Bende zeik*** die alles kapot maakt.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...