Ga naar inhoud


Weg met de plastic schroefdop!


Zunigkyk

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Die plastic afval verwerkers gaan allemaal failliet, nieuw plastic is goedkoper.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Sprietje zei:

Gewoon weer terug naar de ijzeren schroefdop van vroeger. Dan hebben die gasten met hun metaaldetectors ook weer wat te doen.


Of zoals de glazen melkfles van vroeger. Daar zat zo‘n zilverpapier op en kon je doorsteken. 2 gaatjes: één voor de melk 🥛 de andere voor de lucht erin. 
Wat was daar nou weer niet goed aan?

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En het zilverpapier sparen voor de missie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die kun je niet meer afsluiten. Hoe wil je dat doen als een flesje plat in tas ligt?

16 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:


Of zoals de glazen melkfles van vroeger. Daar zat zo‘n zilverpapier op en kon je doorsteken. 2 gaatjes: één voor de melk 🥛 de andere voor de lucht erin. 
Wat was daar nou weer niet goed aan?

Die kun je niet meer afsluiten. Hoe wil je dat doen als een flesje plat in een tas ligt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:


Of zoals de glazen melkfles van vroeger. Daar zat zo‘n zilverpapier op en kon je doorsteken. 2 gaatjes: één voor de melk 🥛 de andere voor de lucht erin. 
Wat was daar nou weer niet goed aan?

 

Ik heb tot 2-3 jaar geleden melk in glazen flessen gekocht, tot die ineens niet meer verkrijgbaar was bij Campina.  Nu heb je hun "houdbare melk"  in pakken. Als die je open maakt moet je binnen 5 dagen consumeren anders is die al zuur.  Met die glazen flessen kon je de melk ruim 2-3 weken bewaren en smaakte die veel beter ook.  

 

Kortom ze doen het allemaal zelf, en met die plastic doppen waar ik als consument niet om gevraagd heb maken ze ons helemaal gek.  Het is allemaal door linkse milieu freaks bedachte onzin om ons schaamte aan te praten, onder tussen zijn de recycle bedrijven in handen van dat soort lui, kortom gewoon weer een verdien model. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Codx zei:

Het is allemaal door linkse milieu freaks bedachte onzin

ik had net een lach infarct...

 

Maar goed. Ben er wel bovenop gekomen. Want?

Dat eenzijdige gezever dat een milieu links zou zijn kennen we al.

Recycleren is gewoon verstandig en een glazen fles recycleren is duurder dan een pet fles. OF JE BRENGT DIE GLAZEN FLES TERUG NAAR DE CAMPINA...

En dan moet je nog steeds afvragen hoeveel drinkwater + energie er nodig is die flessen te reinigen voor hergebruik.

weet jij dat @Codx

Comme au Cinema

Alain Delon

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Codx zei:

 

I  Het is allemaal door linkse milieu freaks bedachte onzin

Ik ben ook nog aan het bijkomen.

Maar zet het pak na opening in de koelkast, net als indertijd de fles. Dan maakt het niets uit qua houdbaarheid.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-8-2024 om 16:21, Tonskidutch zei:

ik had net een lach infarct...

 

Maar goed. Ben er wel bovenop gekomen. Want?

Dat eenzijdige gezever dat een milieu links zou zijn kennen we al.

Recycleren is gewoon verstandig en een glazen fles recycleren is duurder dan een pet fles. OF JE BRENGT DIE GLAZEN FLES TERUG NAAR DE CAMPINA...

En dan moet je nog steeds afvragen hoeveel drinkwater + energie er nodig is die flessen te reinigen voor hergebruik.

weet jij dat @Codx

Een glazen melkfles werd gespoeld en hergebruikt, niets recyclen.

Kom @Tonskidutchmoet jij toch nog weten...

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik op de lagere school zat hadden we schoolmelk, ik geloof van Melkunie, de leveranciers sjouwden zich een breuk; het waren glazen flessen, toen werden die flessen vervangen door pakken.

Volgens mij is dit gedaan om de leverancier van rugpijn te ontlasten.

 

Toen kreeg je hetzelfde met bierflesjes, die werden allemaal vervangen door glas dat minder woog (op de TV was er een oproep: "Wij willen onze oude kratten terug")

Het ging erom om de leverancier te ontlasten..

 

Ik weet nog wel dat ik de schoolmelk in de fles lekkerder vond smaken dan die in een pak.

 

Voor bier vind ik het ook lekkerder in een fles dan in een blik.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de meeste mensen niet eens meer weten hoe echte melk smaakt.

Zou je ze beide naast elkaar kunnen proeven dan zal menigeen die rommel niet meer kopen wat je nu in de supermarkt tegen komt en waar zo ongeveer alles uitgehaald is.

 

Maar denk dat Codx wel in de goede richting zit, tenminste ik ben nog geen milieufreak tegen gekomen die heult met rechts.

 

Of de dop er nu aan vast zit of niet maakt mij eigenlijk totaal niets uit mits er maar over nagedacht is hoe het zo goed mogelijk uitgevoerd kan worden en helaas ontbreekt het daar nogal eens aan.

Ook onze ijzeren boutje zou wel anders piepen als de dop vast aan zijn whiskyfles zou zitten en bij het inschenken naar onverwachts beneden zou draaien waardoor de whiskey niet in het glas zou komen maar er naast.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...