Ga naar inhoud


Weg met de plastic schroefdop!


Zunigkyk

Aanbevolen berichten

Wij hadden 's ochtends dagmelk van de melkboer die ging meteen naar de eettafel voor het ontbijt en dan in de koelkast met het "zilverpapieren dopje" die was 's middags na de lunch meestal al op en dus er bestond geen behoefte voor een schroefdop om langer te bewaren.

Limonade 1 liter fles hadden we een keer per week en die was met geplastificeerde schroefdop diezelfde avond binnen een half uur ook leeggedronken.

Bier was er nooit en incidenteel wegens een feestje een fles wijn voor de grotere aan tafel.

 

Het mooie was dat de melkboer alles van dat lege glas weer meenam naar de regionale Zuivelfabriek c.q. Campina. All In Prijs 1 gulden 10 cent per liter.

 

Dus @Con begreep me niet helemaal. Tegenwoordig gaat er elke dag glazen flessen uit die 52 glascontainers die er in Maastricht zijn naar de recycleer installaties. Maar betreffende melk is dit een feit => https://www.mijnmelk.nl/actueel/waarom-zit-mijn-melk-in-een-plastic-fles/

 

Comme au Cinema

Alain Delon

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beetje offtopic maar de lekkerste melk is domweg rechtstreeks van de boer.

Inclusief de dikke roomlaag waar we soms slagroom of boter van maakten. Soms was het meer dan een cm in een pan.

Daar kan geen pak of fles tegenop. De rondrijdende melkboer in de jaren 50 kwam in de richting maar meestal mocht ik met een containertje naar de boer verderop voor echte melk.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...