Ga naar inhoud


Hoe krijg ik hdmi CEC goed geconfigureerd


Gerrit Vermeulen

Aanbevolen berichten

Ik begrijp dat dit een ingewikkelde vraag is, dit i.v.m. de vele instellingen en niet iedereen heeft onderstaande configuratie.

 

Ik heb een VU Duo 4K, een Marantz NR1200 receiver en een Samsung QN85C. Ik zou graag met de aan/uit knop van de afstandbediening van de VU alle apparaten willen in- en uitschakelen. Ben al 2 dagen bezig om dit voor elkaar te krijgen maar dit lukt niet. Wat nu wel werkt is:

 

  • Met de aan- uitknop op de VU afstandsbediening schakelen alle apparaten in en laat de televisie netjes het satelliet kanaal zien.
  • Met de aan- uitknop op de VU afstandsbediening schakelt enkel de VU Duo 4K uit. Marantz en TV blijven aan. Echter als ik de op de afstandsbediening van de TV de aan- uitknop indruk schakelen wel alle drie de apparaten uit.

 

De VU zit aangesloten op de Marantz, de output van de Marantz zit weer aangesloten op de HDMI (arc) aansluiting van de Samsung TV. Dit werkt overigens goed, wanneer ik video bekijk met een App op de TV, komt het geluid netjes op de Marantz terecht.

 

Alle mogelijke configuratiemogelijkheden op alle apparaten geprobeerd (denk ik), maar krijg het niet voor elkaar. Hieronder de instellingen van de afzonderlijke apparaten. Heeft er misschien iemand een idee of het voor elkaar te krijgen is wat ik wil?

 

 

IMG_3760.jpg

IMG_3762.jpg

IMG_3763.jpg

Dreambox 7020 & 600

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...