Ga naar inhoud


Diseqc wie wat waar aan codering


Heeres

Aanbevolen berichten

Ik dacht dat ik het snapte maar dan heb ik weer geen signaal of komt van andere lnb nu is mij de vraag welke Diseqc nummer krijgt de lnb mijn schotel kasje is Amiko Hd8265+  ik denk zelf 19.2E nummer 1/16  schotel 1

                  28.2E nummer 5/16  schotel 2

                  23.5E nummer 9/16  schotel 3

                  13.0E nummer 13/16 schotel 4

                   Deze kan volgens mij niet mee gerekend worden volgens de telling     schotel 5 en 6

                  42.0E nummer 2/16  schotel 7

                  56.0E nummer 6/16 schotel 8

                  1.0W nummer   3/16 schotel 9

                   5.0W nummer 7/16 schotel 10

                   16.0E nummer 11/16 schotel 11

                    3.0E nummer 15/16  schotel 12

                       ?    nummer   4/16 schotel 13

                       ?    nummer   8/16  schotel 14

                       ?    nummer 12/16 schotel 15

                       ?    nummer 16/16 schotel 16  

ma klopt het ook echt zo of heb ik helemaal fout en hoe zou ik het dan wel moeten 

 

image.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Om alle 3 multiswitch te koppelen en er zitten 4 van deze sur 420f in de kast en ik heb van elke multiswitch nog is 2 pci kaarten in pc s zitten waarmee ik hobby dat zijn intotaal ook 6 aansluitingen in totaal 10 aansluitingen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De SUR420 in mode 1 benodigt alleen de opdrachten 1/16 t/m 4/16.

(Je kan ook andere x/16 opdrachten gebruiken, maar dat vergroot dan niet de overzichtelijkheid.

De 'doornummering' die jij doet (steeds x+4/16) is dus niet nodig; alleen als je bijvoorbeeld nog een extra SUR420 in serie erbij plaatst onder mode 3.)

 

Het doorschakelen met diseqc x.0 gebeurt dan met afzonderlijke opdracht, A t/m D of hoe dat bij jou ook wordt aangeduid.

 

Het wordt dus:

schotel:    diseqc x.1 opdracht:   diseqc x.0 opdracht

1   1/16  A

2   1/16  B

3   1/16  C

4   1/16  D

5

6

7   2/16  A

8   2/16  B

9   3/16  A

10   3/16  B

11   3/16  C

12   3/16  D

13   4/16  A

14   4/16  B

15   4/16  C

16   4/16  D

 

De MS25-12 kan inderdaad maar 4 satellietposities aan, in cascade geschakeld na een diseqc x.1 switch.

Je zou 'm nog onder diseqc x.2 kunnen aansturen, maar ik weet niet, en uit de manual blijkt niet, welke opdrachten voorrang hebben: de diseqc x.1 commando's of de diseqc x.2 commando's.

(Dit betekent ook dat als diseqc x.2 opdrachten voorrang zouden hebben, dat er geen (relevante) motoropdrachten naar 2/16 gestuurd mogen worden, als je 'm onder diseqc x.0+x.1 wilt aansturen!).

 

Edit1: Toevoeging: In de manual staat de werkwijze van het aansturen onder diseqc x.2 ook nogal onduidelijk, en mogelijk zelfs onjuist vermeld.

De switch reageert op GotoPos1 t/m GotoPos6 motoropdrachten; in moderne ontvangers kun je die ook zo kiezen.

Vroeger kon je de Pos-nummers niet altijd kiezen in het ontvangermenu; ik heb nooit geprobeerd of die wat cryptisch beschreven werkwijze uit de EMP-manual dan zou werken.

 

Ik hoop dat je hiermee uit de voeten kunt, en het nog beter gaat begrijpen.

 

Groet,

A33

 

 

 

Edit2: Extra complicatie!

Oeps, dit had ik even over het hoofd gezien:

DE MS25-12 hangt nu achter input 2/16  (zie echter edit3, hieronder!). Dat betekent dat (vermoedelijk) alleen de twee 2/16 poorten van die switch dan bereikbaar zijn.

Je moet deze switch dus op (bijvoorbeeld) poort 1 van de SUR420 hangen, en aansturen met 1/16. Dan zijn de eerste 4 poorten ervan bereikbaar.

Met aansturing onder diseqc x.2 is dit wellicht anders, en geen probleem.

 

Het schema van mij hierboven moet je dan dus navenant aanpassen.

Zo kan je zelf nog even doorpuzzelen...!

 

 

Edit3:

Of is het zo dat je 'm nu al achter poort 1 hebt hangen, maar dat die alleen in de tekening de tweede poort lijkt te zijn???

In zoverre is jouw tekening onduidelijk.

Je oorspronkelijke nummering lijkt dit aan te duiden....

 

 

aangepast door a33
Toevoeging

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een aanpassing op mijn Edit3 hierboven, die ik vanwege de halfuur-overschrijding niet meer kan aanpassen:

 

Edit3:

Of is het zo dat je 'm nu al achter poort 1 hebt hangen, maar dat die alleen in de tekening de tweede poort lijkt te zijn???

Je oorspronkelijke nummering lijkt dit aan te duiden, en in feite sprong ik daar correct bij achterop.

 

Als de MS25-12 inderdaad achter de poort 1/16 hangt, is de complicatie van mijn Edit2 dus niet (meer) van toepassing, en mijn aanvankelijke schema voor de diseqc instellingen dus ook nog steeds correct.

 

Sorrie voor de verwarring.

Voor de volgende keer: zet altijd de gekozen poortnummers bij de switches in de tekening! Vooral bij x.1 switches.

(Bij de x.0 switches kun je dat min of meer afleiden aan de schotelnummeringen...)

 

 

Voor het overige ben ik voor herinvoering van de halfuurbegrenzing voor alle tot-VIP-gemaakten. En wel; per direkt.

En voor het tevens voor de niet-tot-VIP-gemaakten opnieuw inzichtelijk maken, wie bepaalde 'likes' aan een post gegeven heeft.
Wijzigingen die in een zich serieus nemend forum nooit hadden mogen plaatsvinden, wat mij betreft.

 

 

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke ja dat had ook gemoeten zie ik nu zelf ook maar ja ms25-12 zit achter poort 1 van sur420f en triax tms9x6p achter poort 2 van sur420f en ms17-6 achter poort 3 sur420f  en sab gd41e achter poort 4 sur420f 

de ms25-12 zijn wel alle 4 poorten te vinden maar bij triax en ms17-6 alleen de eerste poort en wat dan wel vreemd is en als ik alleen over de mulitswitch stuur stuk voor stuk heb ik ze wel allemaal die ik heb aangesloten en ook beeld van ma kan het ook aan liggen dat diseqc 2.0 is in plaats van 1.1 of 2.1 over sur420f 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-8-2024 om 18:56, Heeres zei:

56.0E nummer 6/16 schotel 8

Euh .... die beam .... ontvangstprobleem .... , ook een LC/RC LNB ....

https://www.flysat-beams.com/expressat1-beam.php

https://flysat.com/en/satellite/express-at1

 

Welke diameter heb je in gedachte ??

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...