Ga naar inhoud


Wel of geen decoder tussen TV en satellietschotel


PeterDrente
Ga naar oplossing Opgelost door Mimisiku,

Aanbevolen berichten

De huidige schotel en TV zijn aan vervanging toe. Ik kan met de schotel Astra 1, 2 en 3 ontvangen, en met de TV het ene programma kijken en tegelijk het andere opnemen. Dit laatste betekent volgens mij dat de TV twee tuners heeft (maar erg technisch op dit gebied ben ik niet). Er zit geen decoder tussen schotel en TV, we kijken via een CI+-kaart van Canal Digitaal.

Ik wil dus een nieuwe schotel en nieuwe TV, waarmee ontvangen van Astra 1, 2 en 3 en het ene programma kijken en tegelijk het andere opnemen mogelijk moet zijn. Zijn er goede redenen om wél een decoder te nemen voor tussen schotel en TV, of dat juist niet te doen? Of maakt dat niet uit?

aangepast door PeterDrente
duidelijker vraagstelling
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

Als je met de huidige situatie tevreden bent is er geen reden om dat nu anders te doen. Echter een - technische - kanttekening:

 

Een CI module kan slechts 1 kanaal tegelijk decoderen. (Eigenlijk 2 maar met die beperking dat beide kanalen op dezelfde transponder worden uitgezonden). Middels een (luxe) ontvanger met 2 tuners (of meer) én de Canal Digitaal kaart in de interne sleuf van betreffende ontvanger heb je dan volledige vrijheid betreffende de opnames...

 

Kanttekening 2:

 

Een aantal kanalen worden in Nagra uitgezonden. De CI kan deze kanalen decoderen, maar de meeste softcams niet (tenzij je over unieke sleutels beschikt)

 

DreamWorks, InPlus ,Mezzo en een aantal ehhh natuurzenders doen het dan niet! Ook al heb je daar een abonnement op.

  • Like 2

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Mimisiku zei:

Een aantal kanalen worden in Nagra uitgezonden. De CI kan deze kanalen decoderen, maar de meeste softcams niet (tenzij je over unieke sleutels beschikt)

 

DreamWorks, InPlus ,Mezzo en een aantal ehhh natuurzenders doen het dan niet! Ook al heb je daar een abonnement op.

 

Nee alle kanalen worden in Nagra uitgezonden, alleen hebben ze seca mode op sommige kanalen uitgezet.  Dat komt dan ook in 2 verschillende niveau's, in aantal gevallen hebben ze alleen ecmpid verwijzing weg gelaten (caid 0100 > ecmpid)  Dan kun je mappen maar werkt het kanaal nog wel. Is seca mode echt verboden in de ECMs dan geeft de kaart in seca mode geen CW's meer af en moet de kaart in beveiligde mode (Nagra CAK7)  geinitialiseerd zijn om voor die zender te werken. 

 

Van de erotiek zenders hebben Vivid TV en Leo TV op dit moment geen seca mode meer.  En de nieuwe Vixen HD frequentie  had een tijdje terug ook nog geen verwijzing maar dat kan inmiddels al wel zijn opgelost.  Want het veranderd ook nog wel eens.  Blijkbaar weten ze zelf niet altijd wat ze daar aan het doen zijn. 

aangepast door Codx
  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil enkel toevoegen dat er maar erg weinig TV's zijn die met externe harddisk via USB slot kunnen opnemen en iets anders tegelijkertijd kunnen zien.

Zoals Mimisiku al schreef heb je dan eigenlijk twee CI+ Cam modules nodig en ik ken heel weinig TV's of geen met twee CI Cam slots die het firmware matig ook mogelijk maken om met een en dezelfde zenderlijst onderscheidt te maken voor kijken en opnemen tegelijkertijd.

 

Er is de dure Loewe TV die twee CI Cam's heeft maar die maakt het ook niet waar om te kunnen opnemen en iets anders tegelijkertijd kunnen zien van een en dezelfde paytv provider.

  • Like 1

Andy - Folamours Italian Mix

Les Rita Mitsouko - Folamour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de site van de Consumentenbond las ik dit: "Sommige tv's hebben een dubbele tuner, bijvoorbeeld 2 DVB-C tuners voor digitale kabeltelevisie. Daarmee kun je wel een andere zender opnemen dan waar je naar kijkt. En als de tv in standby staat, kun je 2 zenders tegelijk opnemen. Dit werkt prima voor niet-versleutelde of ongecodeerde zenders. Maar voor gecodeerde zenders heb je dan 2 CI+ modules met smartcard nodig om 2 gecodeerde zenders tegelijk te bekijken en/of op te nemen. Je tv heeft dan ook 2 aparte CI-ingangen nodig, maar daar zijn er maar erg weinig van."

Op Tweakers zijn er - met filters 'DVB-C en DVB-S2',  '2 tuners' en 'CI+ (enkel slot)' - toch 295 hits. Daar zit volgens mij wel een goede tussen waarmee ik de huidige situatie kan voortzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...