satboybe-nl Geplaatst: 17 augustus Geplaatst: 17 augustus (aangepast) hoi goed dag ik stel me hier de vraag of ik kpn digitenne kan ontvangen aan de grens met be -nl in de gemeente essen in de provincie Antwerpen zo ja welke antenne word er dan geadviseerd zelf dacht ik aan een televes dat boss en dan ook de nieuwe ci plus module en een vu + ontvanger met open pli er op hier onder fotos van de locatie 17 augustus aangepast door satboybe-nl
Noordzee Geplaatst: 17 augustus Geplaatst: 17 augustus (aangepast) Hallo @satboybe-nl, Zo op de grens van Nederland en België zal dat vast lukken. Mijn advies is een buitenantenne, dan maakt het merk verder niet heel veel uit op deze beperkte afstand. Richt jouw antenne naar Roosendaal want daar staat een zendmast. 17 augustus aangepast door Noordzee Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000) Ontvanger : VU+ DUO 4K (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) Schotel : Visiosat Bisat Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird
satboybe-nl Geplaatst: 17 augustus Auteur Geplaatst: 17 augustus (aangepast) ik ben echter een leek op het vlak van dvb t kan u mij in de richting sturen van welke antenne ik nodig zou hebben liefst een televes ok of hij vhf uhf of alle bij moet kunne zit blijk baar nog al ver schill in ik had ergens ge lezen dat er bij televes automatische gain control ook zie ik modellen die voor de Amerikaanse markt zijn bedoelt atsc standaard en zijn ook modellen zie ik waar een 5g filter in zit ik weet niet waar ik rekening mee moet houden mvg satboybe-nl 17 augustus aangepast door satboybe-nl
satboybe-nl Geplaatst: 17 augustus Auteur Geplaatst: 17 augustus ook moet ik nog bij zeggen dat het om een bos rijke omgeving gaat mvg satboybe-nl
kees321 Geplaatst: 17 augustus Geplaatst: 17 augustus J ebericht je is een i vuloe ening :-) 42 minuten geleden, satboybe-nl zei: [..] ik modellen die voor de Amerikaanse markt zijn bedoelt atsc standaard [..] En daarmee bedoel je ntsc ? Dat is niet van toepassing en het doet er niet. Dat was de oude kleuren norm ( bij ons was dat PAL ). De antenne verzameld en geeft door en heeft er verder geen weet van.
Noordzee Geplaatst: 17 augustus Geplaatst: 17 augustus Ik mag hier geen links plaatsen, maar ik kan je wel wat namen geven: Rebox RE -23GA Funke YagiNX Google die antennes maar eens. 4 uren geleden, satboybe-nl zei: ook moet ik nog bij zeggen dat het om een bos rijke omgeving gaat mvg satboybe-nl En ja, je moet de antenne op hoogte plaatsen, zo hoog mogelijk. Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000) Ontvanger : VU+ DUO 4K (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) Schotel : Visiosat Bisat Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird
Moderator ceesv Geplaatst: 17 augustus Moderator Geplaatst: 17 augustus In ieder geval boven de boomtoppen wil je een redelijke afstand overbruggen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Alex1970 Geplaatst: 18 augustus Geplaatst: 18 augustus ATSC is wel degelijk een Amerikaanse norm voor digitale TV, dat gebruiken ze daar i.p.v. DVB-T/T2. https://nl.m.wikipedia.org/wiki/ATSC Maar een antenne is nooit geschikt voor een bepaalde zendtechniek, evenmin dat er antennes specifiek geschikt zijn voor digitaal of voor HD. Een antenne is gemaakt om een bepaalde frequentie te ontvangen, ongeacht wat er op uitgezonden wordt. Dus bijv. de oude TV-antennes uit de tijd dat TV analoog was zijn ook te gebruiken voor digitale TV. Voor de ontvangst van de Nederlandse DVB-T2 heb je een UHF-antenne nodig. Van Televes zal in Essen een Televes Yagi Edge UHF (21-60) Antenne LTE 790 EOL prima werken denk ik, aangezien je de zendmast van Roosendaal bijna kan zien. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
Alex1970 Geplaatst: 18 augustus Geplaatst: 18 augustus Hier nog even het bereik van de zender Roosendaal. Er zijn meerdere berichten dat de CI+ module prima werkt in o.a. de VU+, o.a. 1 Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
Schotelspeller Geplaatst: 18 augustus Geplaatst: 18 augustus 18 uren geleden, ceesv zei: In ieder geval boven de boomtoppen wil je een redelijke afstand overbruggen. Heeft van bomen amper last hoor! Kan ik beamen, te Kalmthout, net onder Essen, met kleine dak richtantenne altijd stabiele ontvangst van Digitenne Nederland en dan hebben we het ook ook nog eens over de frequentie uit Zuid-Holland, omdat Rijnmond +Zeeland de voorkeur als regionale omroep genieten boven Brabant/L1 uit Roosendaal 1
satboybe-nl Geplaatst: 20 augustus Auteur Geplaatst: 20 augustus Heeft iemand ervaringen met de televes dat Boss mix met auto Gain controle ze zeggen dat die de beste is ik will een degelijke setup aan leggen en gaan niet op een cent kijken ook will ik meerdere TV kunne aan sluiten met der tijd wil dus de beste kwaliteit en lijkt dat televes goed is
Noordzee Geplaatst: 20 augustus Geplaatst: 20 augustus Geen ervaring mee. Maar zoals eerder geschreven in dit topic: Jij zit zo dicht bij Roosendaal dat ontvangst met elke buitenantenne gaat lukken. Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000) Ontvanger : VU+ DUO 4K (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) Schotel : Visiosat Bisat Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird
Alex1970 Geplaatst: 20 augustus Geplaatst: 20 augustus Op 18-8-2024 om 16:01, Schotelspeller zei: Heeft van bomen amper last hoor! Kan ik beamen, te Kalmthout, net onder Essen, met kleine dak richtantenne altijd stabiele ontvangst van Digitenne Nederland en dan hebben we het ook ook nog eens over de frequentie uit Zuid-Holland, omdat Rijnmond +Zeeland de voorkeur als regionale omroep genieten boven Brabant/L1 uit Roosendaal Dan ontvang je dus vier regionale zenders, mits met een Enigma2 ontvanger en juist geconfigureerd. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
Schotelspeller Geplaatst: 24 augustus Geplaatst: 24 augustus Op 21-8-2024 om 01:48, Alex1970 zei: Dan ontvang je dus vier regionale zenders, mits met een Enigma2 ontvanger en juist geconfigureerd. Gaat niet over vraag topic starter, maar mij is dat nog nimmer gelijktijdig gelukt. Ligt geloof ik aan de sid die voor elke regionale mux gelijk is. Scan ík Roosendaal is ZHZ weer weg of omgekeerd
Alex1970 Geplaatst: 25 augustus Geplaatst: 25 augustus Op 24-8-2024 om 02:11, Schotelspeller zei: Gaat niet over vraag topic starter, maar mij is dat nog nimmer gelijktijdig gelukt. Ligt geloof ik aan de sid die voor elke regionale mux gelijk is. Scan ík Roosendaal is ZHZ weer weg of omgekeerd In Enigma2? Zet 'negeer DVB-T namespace sub-netwerk' eens uit en doe een nieuwe scan. In OpenPLi zit dat bij Menu > Instellingen > Systeem > Diverse instellingen 1 Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen