Ga naar inhoud


het ontvange van dvb t2 kpn digitene grens be nl


satboybe-nl

Aanbevolen berichten

hoi goed dag ik stel me hier de vraag of ik kpn digitenne kan ontvangen aan de grens met be -nl in de gemeente essen in de provincie Antwerpen  zo ja welke antenne word er dan geadviseerd  zelf dacht ik aan een televes dat boss en dan ook de nieuwe ci plus module en een vu + ontvanger met open pli er op 

hier onder fotos van de locatie 

Schermafbeelding 2024-08-17 141726.png

Schermafbeelding 2024-08-17 142158.png

aangepast door satboybe-nl
Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo @satboybe-nl,

Zo op de grens van Nederland en België zal dat vast lukken. Mijn advies is een buitenantenne, dan maakt het merk verder niet heel veel uit op deze beperkte afstand. Richt jouw antenne naar Roosendaal want daar staat een zendmast.

 

 

image.jpeg.c09c94b8f42425eb5d0934c1ba6996f3.jpeg

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben echter een leek op het vlak van dvb t kan u mij in de richting sturen  van welke antenne ik nodig zou hebben liefst een televes ok of hij vhf uhf of alle bij moet kunne zit blijk baar nog al ver schill in ik had ergens ge lezen dat er  bij televes automatische gain control ook zie ik modellen die voor de Amerikaanse markt zijn bedoelt atsc standaard  en zijn ook modellen zie ik waar een 5g filter in zit ik weet niet waar ik rekening mee moet houden 

mvg  satboybe-nl

aangepast door satboybe-nl
Link naar reactie
Delen op andere sites

J ebericht je is een i vuloe ening  :-)

42 minuten geleden, satboybe-nl zei:

[..] ik modellen die voor de Amerikaanse markt zijn bedoelt atsc standaard [..]

En daarmee bedoel je ntsc ?
Dat is niet van toepassing en het doet er niet.

Dat was de oude kleuren norm ( bij ons was dat PAL ).

De antenne verzameld en geeft door en heeft er verder geen weet van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mag hier geen links plaatsen, maar ik kan je wel wat namen geven: 

Rebox RE -23GA

Funke YagiNX

 

Google die antennes maar eens. 

 

4 uren geleden, satboybe-nl zei:

ook moet ik nog bij zeggen dat het om een bos rijke omgeving gaat mvg  satboybe-nl

En ja, je moet de antenne op hoogte plaatsen, zo hoog mogelijk. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In ieder geval boven de boomtoppen wil je een redelijke afstand overbruggen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ATSC is wel degelijk een Amerikaanse norm voor digitale TV, dat gebruiken ze daar i.p.v. DVB-T/T2.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/ATSC

 

Maar een antenne is nooit geschikt voor een bepaalde zendtechniek, evenmin dat er antennes specifiek geschikt zijn voor digitaal of voor HD.

Een antenne is gemaakt om een bepaalde frequentie te ontvangen, ongeacht wat er op uitgezonden wordt. 

Dus bijv. de oude TV-antennes uit de tijd dat TV analoog was zijn ook te gebruiken voor digitale TV.

 

Voor de ontvangst van de Nederlandse DVB-T2 heb je een UHF-antenne nodig.

 

Van Televes zal in Essen een Televes Yagi Edge UHF (21-60) Antenne LTE 790 EOL prima werken denk ik, aangezien je de zendmast van Roosendaal bijna kan zien.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog even het bereik van de zender Roosendaal.

Screenshot_20240818-0315392.thumb.png.30b19a2009686128c0339de0f14c4073.png

 

Er zijn meerdere berichten dat de CI+ module prima werkt in o.a. de VU+, o.a.

 

  • Like 1

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, ceesv zei:

In ieder geval boven de boomtoppen wil je een redelijke afstand overbruggen.

Heeft van bomen amper last hoor! Kan ik beamen, te Kalmthout, net onder Essen,  met kleine dak richtantenne altijd stabiele ontvangst van Digitenne Nederland en dan hebben we het ook ook nog eens over de frequentie uit Zuid-Holland, omdat Rijnmond +Zeeland de voorkeur als regionale omroep genieten boven Brabant/L1 uit Roosendaal 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen ervaring mee.

 

Maar zoals eerder geschreven in dit topic: Jij zit zo dicht bij Roosendaal dat ontvangst met elke buitenantenne gaat lukken. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-8-2024 om 16:01, Schotelspeller zei:

Heeft van bomen amper last hoor! Kan ik beamen, te Kalmthout, net onder Essen,  met kleine dak richtantenne altijd stabiele ontvangst van Digitenne Nederland en dan hebben we het ook ook nog eens over de frequentie uit Zuid-Holland, omdat Rijnmond +Zeeland de voorkeur als regionale omroep genieten boven Brabant/L1 uit Roosendaal 

Dan ontvang je dus vier regionale zenders, mits met een Enigma2 ontvanger en juist geconfigureerd.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-8-2024 om 01:48, Alex1970 zei:

Dan ontvang je dus vier regionale zenders, mits met een Enigma2 ontvanger en juist geconfigureerd.

Gaat niet over vraag topic starter, maar mij is dat nog nimmer gelijktijdig gelukt. Ligt geloof ik aan de sid die voor elke regionale mux gelijk is. Scan ík Roosendaal is ZHZ weer weg of omgekeerd 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...