Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Op 17-8-2024 om 15:59, Noordzee zei:

Hallo @satboybe-nl,

Zo op de grens van Nederland en België zal dat vast lukken. Mijn advies is een buitenantenne, dan maakt het merk verder niet heel veel uit op deze beperkte afstand. Richt jouw antenne naar Roosendaal want daar staat een zendmast.

image.jpeg.c09c94b8f42425eb5d0934c1ba6996f3.jpeg

@satboybe-nl

Is de ontvangst van de Nederlandse zenders jou uiteindelijk gelukt? 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Geplaatst:

ik heb op *** een Antennas Direct 8-Element Bowtie UHF Outdoor HDTV Antenna, Multi-Directional, 70+ Mile Range, 4K 8K UHD  ge installeert waar door ik 1 kant op Waver heb gericht om de waalse zenders en nog bij te hebben en andere op roosendeal dat lukt  best goed  met een ontvanger voor te beginne later van plan om een vu plus + ontvanger  aan te schaffen   

is alles vlot verlopen  soms op de waalse zenders beetje blokjes in beeld ik mss nog een pre amp er tussen  te zetten  of dat nodig is geen idee

71MrpSQVVDL._AC_SL1280_.jpg

TELESTAR 25 3-1000x1000.jpg

• Like 2
Geplaatst:

Mooi zo, dat van die Nederlandse zenders zat er ook wel dik in dat dat ging lukken. 

En zeker met zo'n "70+ Mile Range, 4K 8K UHD"-antenne. 😎

Dan ben je er voor de komende twintig jaar helemaal klaar voor! 🤒👍 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Geplaatst:

De term "70+ Mile Range, 4K 8K UHD" antenne is zeker om de verkoper het duur te verkopen?

De antenne pakt bij zo goed mogelijk uitrichten het best mogelijke signaal op waar de ontvanger mee aan de slag mag, de ontvanger bepaald wat het met het signaal kan doen, niet de antenne.

Ik neem aan dat er geen gebruik wordt gemaakt van een externe versterker van het signaal, maar dat de antenne voldoende signaal pakt om de ontvanger het beste beeld te kunnen geven.

Ik heb ooit met DVB-T, dus het oude systeem, met een Samsung ontvanger van KPN die eigendom werd met buiten de bij behorende buiten antennes en de 5 volt antenne versterking aan gehad bij een drukke weg wat blokjes opleverde, door de 5 volt uit te zetten en dus de antenne versterking weg was, kwam er ineens een veel beter beeld zonder blokjes binnen, als ik het goed lees is dat hier het geval, maar de term "70+ Mile Range, 4K 8K UHD", slaat nergens op, net als op een schotel gedrukt staat dat het een HDTV schotel is, wat eigenlijk enkel een reflector is om een signaal naar het brandpunt van de LNB te krijgen.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

Geplaatst:

Als je de antenne een kwart slag draait heb je nog meer signaal

• Haha 1

Groeten Willy

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Geplaatst: (aangepast)
1 uur terug, mereltje zei:

Als je de antenne een kwart slag draait heb je nog meer signaal

Is wel handig lijkt mij 🤔

Het is gelukkig alleen maar een afbeelding van de antenne.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:
20 uren geleden, satboybe-nl zei:

ik heb op *** een Antennas Direct 8-Element Bowtie UHF Outdoor HDTV Antenna, Multi-Directional, 70+ Mile Range, 4K 8K UHD  ge installeert waar door ik 1 kant op Waver heb gericht om de waalse zenders en nog bij te hebben en andere op roosendeal dat lukt  best goed  met een ontvanger voor te beginne later van plan om een vu plus + ontvanger  aan te schaffen   

is alles vlot verlopen  soms op de waalse zenders beetje blokjes in beeld ik mss nog een pre amp er tussen  te zetten  of dat nodig is geen idee

Waarschijnlijk is één antenne gericht op RTBF Waver.  Vanuit Essen is dat toch een kleine 80 km, vandaar soms blokvorming.  De ontvangst voor Roosendaal is perfect, ondanks dat de uitzendingen verticaal zijn en je antenne horizontale gericht is, dit komt mede doordat de mast van Roosendaal slechts op een goede 6 km is.

Geplaatst: (aangepast)

Als ik deze combinatie zou moeten oplossen zette ik het als volgt op. Wavre is de uitdaging en Eindhoven stoort op de zijkant met gelijk kanaal 42.

Die Direct 8-Element Bowtie UHF Outdoor HDTV Antenna zou ik buigen waardoor de twee panelen maximaal naar Wavre gericht komen te staan.

Dan voor Roosendaal een andere verticaal gepolariseerde antenne opstellen via een aftakelement van 10 dB samenvoegen met het Wavre antenne signaal. Dit biedt twee voordelen: Het signaal van de Wavre antenne verliest slechts 1 dB in het aftakelement. Daarbij wordt het stoor signaal van Eindhoven dat ook verticaal is (maar niet uitgericht) een extra 10 dB verzwakt. Deze demping kan Roosendaal verdragen omdat die maar 6 tot 8 kilometer ver weg staat.

aangepast door OFDM
  • Like 1
  • Bedankt 1
Geplaatst:
Op 2-11-2024 om 20:32, satboybe-nl zei:

Heel interessant haha.  Bij mijn ouders op zolder heb ik een grote log per antenne, met versterking, tegen het plafond. Hangt 75% horizontaal op zuiden vangt RTBF uit Waver 100% storingsloos op! Altijd volke bak signaal.  Waarom heb ik deze niet helemaal horizontaal gemonteerd, want immers zendt rtbf Horizontaal uit. Antwoord: omdat ik met kwart verticaal gekanteld via de achterkant zo voldoende signaal heb voor dvbt uit Roosendaal 🤓

locatie is Kalmthout tegen grens van Essen aan,

• Like 1
Geplaatst:
Op 8-11-2024 om 09:40, OFDM zei:

@Schotelspeller Haha goede oplossing!! Met DVB-T en T2 zijn zulke compromissen heel goed mogelijk. Zelf ben ik dan weer iets teveel perfectionist uit de analoge tijd. Toen lukte het niet goed op zo'n manier.

Niet op UHF i.c.m. grote afstand inderdaad, maar ik herinner me in mijn ouderlijk huis nog een 2-elements VHF-I antenne (voor k4 Nederland 1), die gewoon schuin onder het dak was geplaatst, maar prima ontvangst gaf.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:
Op 9-11-2024 om 13:55, Alex1970 zei:

Niet op UHF i.c.m. grote afstand inderdaad, maar ik herinner me in mijn ouderlijk huis nog een 2-elements VHF-I antenne (voor k4 Nederland 1), die gewoon schuin onder het dak was geplaatst, maar prima ontvangst gaf.

Ja iets schuin zetten wel maar via de achterkant ontvangen niet mooi. Reflecties heb je met DVB-T en T2 geen last meer van bedoelde ik.

• Like 1

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen