Ga naar inhoud

Mobiele airco de zin onzin!

Ga naar oplossing Opgelost door ceesv,

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Deze 15 strekkende mtr. ramen hebben uiteraard rolladen die in de zomer de warmte tegenhouden en in de winter de warmte vasthouden?

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Geplaatst:
4 uren geleden, Tonskidutch zei:

Maar er is veel te weinig aandacht voor slim duurzaam en ecologisch bouwen, daar heeft @Drs. IJzerbout gelijk in.

Slim duurzaam en ecologisch..... hmmm. Daarvoor moet je niet bij de huidige gemeentes/bestuurders zijn. Kleinere bossen worden systematisch gesloopt voor nieuwbouw. Dat word dan opgelost door bomen die 10 tot 15 meter hoog groeien in woonwijken te zetten waardoor zonnepanelen waardeloos worden. Dan verplichten we nieuwe gebouwen op industrieterreinen een groendak en plaatsen we zonnepanelen in de weides waar eens koeien stonden.

• Like 1

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:
11 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Ze moeten in Nederland, die rampen bouw maar eens verplicht naar moderne maatstaven aanpassen. 
Bij een fatsoenlijke isolatie blijft de woning koel en heb je helemaal geen airconditioning nodig. 
Geen idioot grote ramen die net zo groot zijn als de hele pui en andere maatregelen. 

De isolatiegraad ligt in Nederland mijlenver van de isolatiegraad in Dubay.
De woningen hier zijn nu eenmaal gemiddeld een enorm stuk ouder.

Dus "rampenbouw", nee, Nederland is nu eenmaal "ietsje" ouder dan Dubay.

En de meeste gezinnen hebben geen geld om het "op te leuken" of ze zijn

afhankelijk van de woningbouwen die ook niet staan te springen om grote

investeringen te doen.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Geplaatst:
11 uren geleden, Tonskidutch zei:

Afhankelijk van de stand van de zon (19 graden winter, 54 graden zomer) is de energie die via de glaspui zonder zonwering binnen komt extreem.

Dergelijke oververhitting kun je voorkomen door vaste of mobiele zonwering toe te passen die gelijk ook ventilatie toelaat achter de zonwering opdat er geen warmtestuwing plaatsheeft die ook naar binnen straalt.

Daar zijn heel wat passieve systemen voor en zelfs enkele die al honderden jaren oud zijn, denk maar eens aan de gesnoeide zomerlinde en de plataan die de zon belaste gevel in de zomer van schaduw voorziet en in de winter "bladloos" de zonnewarmte toelaat. (bovendien zorgen die bomen ook voor evaporatie koeling)

Maar er is veel te weinig aandacht voor slim duurzaam en ecologisch bouwen, daar heeft @Drs. IJzerbout gelijk in.

Dus moet het in de meeste gevallen een airco zijn. Het is niet anders.

je kunt een uur of twee drie voor je echt gaat slapen die slaapkamer koelen en dan de airco bij te bed gaan uitschakelen. Dan heb je ook geen tocht op je blote lijf.

Wat denk je van simpel je huis goed inrichten? Slapen op het noorden met 10% glas

en woonkamer op het zuiden met zoveel mogelijk glas zet zoden aan de dijk.

Bij een sprankje zon heb je in de winter daar al gratis een voordeel van en met

goede reflecterende screens (of duurdere rolluiken) kom je in de zomer een héél eind.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Geplaatst:

Makkelijk zeggen, dan moet je huis natuurlijk ook wel zo gebouwd zijn om dat mogelijk te maken.

De slaapkamer hier op het noorden is 2,5 x 3m met ook nog een vaste inbouwkast dus er kan een 2 persoons bed in maar dan kan de deur niet meer open  of als er iemand 's nachts naar het toilet moet dan moet deze over een ander heen klauteren. De andere ruimte op het noorden is de badkamer, dus blijft er over een kamer op Oost/Zuid en een kamer op Zuid/Westen.

Beneden heb je helemaal geen keus want de woonkamer is achter op het Oosten gericht, zijkant op het Zuiden en voorkant op het Westen.

Bomen planten gaat niet want dan staan ze op het oprit dus blijft er niets anders over dan het toepassen van zonwering in de vorm van uitvalschermen, rolluiken en screens.

Maar desondanks kan ik je vertellen dat het in de zomer er regelmatig ver boven de 30 graden is ondanks dat je overdag alles zoveel mogelijk gesloten houdt en zodra het afkoelt alles open maar met de hedendaagse isolatie krijg je het niet meer koel als de warmte er eenmaal inzit.

In het kantoor is het dan nog het beste vol te houden en onze dieren gaan daar dan ook naar toe als het buiten te warm wordt.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:
7 uren geleden, gerrit B zei:

Maar desondanks kan ik je vertellen dat het in de zomer er regelmatig ver boven de 30 graden is ondanks dat je overdag alles zoveel mogelijk gesloten houdt en zodra het afkoelt alles open maar met de hedendaagse isolatie krijg je het niet meer koel als de warmte er eenmaal inzit.

En dan te denken dat de moderne huizen met hun klimaatregeling de lucht gaan verversen. En waar komt die verse lucht vandaan..... van buiten waar het 30 graden is

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:

Of warmer, want die lucht wordt boven van het dak weggezogen waar de zon heerlijk op de dakpannen staat te branden en met zwarte dakpannen kan het er zo 50 graden + worden.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:
9 uren geleden, Con zei:

De isolatiegraad ligt in Nederland mijlenver van de isolatiegraad in Dubay.
De woningen hier zijn nu eenmaal gemiddeld een enorm stuk ouder.

Dus "rampenbouw", nee, Nederland is nu eenmaal "ietsje" ouder dan Dubay.

Daar geef ik je zeker gelijk in. 
Helaas is het zo dat in NL ook de nieuwbouw of zeg maar de bouwkwaliteit van de laatste 30 jaar niet veel beter is geworden. 
Dat valt mij telkens op als ik weer eens in Nederland ben. 
Alleen al die trappen die zo stijl zijn dat het trappenlopen een ware zelfmoordpoging is. 
Ik heb in veel landen gewoond.

In Canada, Toronto had ik een eigen huis. 
Dat was dan wel van hout en karton gebouwd, maar het was prima geïsoleerd. In de hete zomers was geen airconditioning nodig en in de koude winters aangenaam warm. 
Het met afstand allerbeste huis was in Duitsland. Een Fertigbau huis. 
Kwaliteit om van de watertanden. 
In Dubai valt op de hoge plafonds en ook goed geïsoleerd tegen de extreme hitte. 
Ook prettig om te wonen. Met Central Chilling. Dus de koude lucht wordt door de gemeente aangeleverd net als in NL de stadsverwarming en is geruisloos. Ook aangenaam. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen