Ga naar inhoud


Intel NUC afstemmen op monitor


Con

Aanbevolen berichten

  • Moderator
1 uur terug, Con zei:

Onder welke omstandigheden kijk jij met jouw Nuc?

Ik heb mijn NUC op 1080 /50 staan.

 

Maar ik kijk naar F1Pro met een Nvidia Shield 4k

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik vraag mij af of ik het nog volg maar ik doe een gooi.

Jij haalt F1 binnen via je PC en stelt de driver in op 1080/50.

Vervolgens stream jij het naar je TV via de Nvidia en die zet

het dan om naar 4K?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, de NUC gebruik ik voor Ziggo, voor het kijken naar de Nederlandse zenders.

Ik kan ook op de NUC naar F1Pro kijken, maar die optie gebruik ik niet.

 

De NUC heb ik het beeldscherm ingesteld op 1080, om de processor belasting lager te houden.

Op 2048P zie ik snelle bewegingen anders af en toe wat schokkend bewegen.

 

De Nividia Shield TV Pro gebruik ik voor de F1 app.

Dat werkt perfect.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

even voor de duidelijkheid

je geeft met een blauw kader aan, de actuele waarde is echter heel gering

Screenshot_6.png.438e67ec86cec7af8553da927d37cc46.png

 

er zijn heel veel verschillende i7 intel cpu's voor stroombesparing in micropC's en andere in desktops (etc. )

en heel wat verschillende NUC's van Intel

 

het maakt ook uit welke browser je gebruikt om bepaalde streams op te vangen en naar die monitor te sturen

als ik streams van WAN bekijk zie ik de Fsecure (security suite van Ziggo) best wel pieken in het taakbeheer...

 

Er zijn meerdere reviews van een Intel NUC op tweakers te vinden.

 

 

 

 

 

Painted Moon

The Silencers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch mee eens blauw geeft de maximaal behaalde cpu belasting.

Maar zo'n NUC moet toch met 2 vingers in de neus ruim onder de 100% blijven? 

 

 

2 uren geleden, ceesv zei:

Nee, de NUC gebruik ik voor Ziggo, voor het kijken naar de Nederlandse zenders.

Ik kan ook op de NUC naar F1Pro kijken, maar die optie gebruik ik niet.

 

De NUC heb ik het beeldscherm ingesteld op 1080, om de processor belasting lager te houden.

Op 2048P zie ik snelle bewegingen anders af en toe wat schokkend bewegen.

 

De Nividia Shield TV Pro gebruik ik voor de F1 app.

Dat werkt perfect.

 

 

Oké, je kijkt dus F1 op je TV. Dat heb ik niet geprobeerd.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
31 minuten geleden, Con zei:

Oké, je kijkt dus F1 op je TV.

Nee, de tv is slechts als monitor geschakeld.

 

Ik gebruik dit apparaat.

 

https://www.nvidia.com/en-us/shield/shield-tv-pro/

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens, wat is nu eigenlijk het exacte probleem?  

 

Freezers op een NUC kan veel dingen betekenen.   De hele NUC kan vast slaan of alleen Windows of een bepaalde applicatie.  Je hebt het over F1 streamen maar als het beeld daar echt stopt dan is de kans veel groter dat dit aan de streamingsdienst zelf ligt of een netwerk/internet issue.   De kans dat dit met de NUC zelf te maken heeft is best klein. Of jij moet de CPU ineens naar 100% zien vliegen.   

 

En de resolutie en refresh rate kun je prima op 1920x1080 bij 60 hz laten staan. Dat maakt helemaal niks uit, gewoon de native resolutie van je TV of monitor proberen aan te houden, dan is het beeld het scherpst.   

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Codx zei:

Jongens, wat is nu eigenlijk het exacte probleem?  

 

Freezers op een NUC kan veel dingen betekenen.   De hele NUC kan vast slaan of alleen Windows of een bepaalde applicatie.  Je hebt het over F1 streamen maar als het beeld daar echt stopt dan is de kans veel groter dat dit aan de streamingsdienst zelf ligt of een netwerk/internet issue.   De kans dat dit met de NUC zelf te maken heeft is best klein. Of jij moet de CPU ineens naar 100% zien vliegen.   

 

En de resolutie en refresh rate kun je prima op 1920x1080 bij 60 hz laten staan. Dat maakt helemaal niks uit, gewoon de native resolutie van je TV of monitor proberen aan te houden, dan is het beeld het scherpst.   

Ik ben sowieso blij dat je mij onder de "jongens" schaart, voel me gelijk een stuk jonger.

Maar aan de streamingdienst ligt het niet, dat had je kunnen lezen, omdat @ceesv 

geen last had van freezes en kijkt ook naar F1 Pro.

 

Zijn opmerking klonk héél plausibel dat de resolutie's niet overeen kwamen.

Ik keek altijd op mijn PC (NUC) omdat mijn TV een oude LED is en te weinig contrast.

(mijn oogjes zijn niet meer als geweest...)

 

Heb besloten om een Oled aan te schaffen en dan met de app van F1 pro te kijken.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, Con zei:

Ik ben sowieso blij dat je mij onder de "jongens" schaart, voel me gelijk een stuk jonger.

Maar aan de streamingdienst ligt het niet, dat had je kunnen lezen, omdat @ceesv 

geen last had van freezes en kijkt ook naar F1 Pro.

 

Zijn opmerking klonk héél plausibel dat de resolutie's niet overeen kwamen.

Ik keek altijd op mijn PC (NUC) omdat mijn TV een oude LED is en te weinig contrast.

(mijn oogjes zijn niet meer als geweest...)

 

Heb besloten om een Oled aan te schaffen en dan met de app van F1 pro te kijken.

 

 

Met streamingsdiensten is het zo, bij de ene werkt het perfect en bij de andere hapert alles. Dat heeft ook met de ISP te maken en met de eventuele overbelasting van de capaciteit bij de dienst zelf, de connecties tussen providers (peerings) en het provider netwerk in jou omgeving..  Maar goed je NUC is dus waarschijnlijk prima in orde. 

 

Wat betreft resoluties, die komen nooit overeen maar daarvan freezed je beeld niet. 

 

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...