Ga naar inhoud


Wederom Philips


window

Aanbevolen berichten

Ik word steeds vrolijker van Philips, en hun klanten service.
Zal er ook mee te maken hebben, dat onze eerste tv ( zie andere thread  nog in behandeling is bij de finse consumentenbod.
Diezelfde customer service ( finse afdeling ) had ik nu gevraagd, of ik main board kon kopen, voor nieuw aangeschafte tv. ( Bij bliksem enkele weken terug is een hdmi aansluiting beschadigd, en uit vorige ervaring, weet ik, dat dat op te lossen is, door main- of mother- board te verwisselen. Geen moeilijk klusje. Meeste werk is achterkap los schroeven.) 
Dus had ik Philips aangeschreven, met die vraag. Eerst werd ik aan het lijntje gehouden, met vragen over kopie van aankoopbon, foto van het gebrek aan de tv..???, 
( hoe fotografeer je, dat hdmi2 niet functioneert..), en nu ik eindelijk gewoon foto van werkende tv heb opgestuurd, krijg ik eerst reactie, dat ze die informatie ??? niet kunnen geven. 
En nu ik rechtstreeks zo’n print probeer te bestellen, kreeg ik antwoord, dat ze zo’n onderdeel niet verkopen….!! Kuttekoppen….!!

Ik voelde die nattigheid al, toen ik eerste antwoorden op mijn meels kreeg.
Altijd waren die ondertekend door zelfde naam, Kristjan, die ik ook enkele malen aan de telefoon heb gehad. Maar nu staat er alleen maar “ asiakaspalvelu “ ; klantenservice…..

Echter, dit reparatie-bedrijf werkt wel voor Philips, maar is aparte zaak. ( zoals blijkbaar in hele wereld ) 
Dus als ik zelf tv ga repareren, haal ik hen ook brood uit de mond…

 

Deze ” main boards ” worden op internet wel aangeboden, maar via Ali of Ebay, maar dan is afwachten, welke kwaliteit je opgestuurd krijgt.

ik ga het advies van een moderator maar opvolgen, en toch maar oriëntale electronica aanschaffen….


 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Idd., had ik nagelaten…: Nieuwere tv, alhoewel oudere versie, is : Philips model 65PUS7608/12.

Wat betreft het bestellen door geheel Europa: Daar erger ik me bont en blauw aan, en dat is niet alleen bij Philips.

Als ik in het Nederlands probeer iets te bestellen, worden mijn berichten, schijnbaar automatisch, terug gevoerd naar Finland, en krijg ik in het Fins antwoord, ( Microsoft ), of wordt bericht doorgestuurd naar finse branch ( Philips).

Wij hebben eerdere Philips tv juist gekocht, omdat ik eens vanuit Nederland goed en zakelijk advies kreeg, via internet, toen een buurvrouw problemen met haar toestel had.

Maar sinds ” goochel vertaal ” op de markt is, kan ik veelal alleen in Finland terecht.

Dikwijls wordt dat ook gestuurd, doordat ik geen nederlandse postcode in kan vullen…??

aangepast door window
Aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch: bedankt, idd. Ik had er al op gegoogeld.

Maar, zoals ik al opmerkte, moet je erg voorzichtig zijn met bestellen van spare parts, als het niet van betrouwbare bronnen komt.

Enkele maanden terug bestelde ik via Ali een ” nieuwe ” print voor een ipad. - Zo stond het in advertentie…- Waarbij Ali dus garant zou staan voor kwaliteit, met geld-terug-optie.

Print was tweedehands, duidelijk te zien, en functioneerde ook niet naar behoren.

Onmiddelijk na mijn klacht was advertentie verdwenen, en kreeg ik kopie daarvan te zien, waaruit zou blijken, dat er niet van ” nieuw ” gesproken was…?? Ik had die advertentie echter zelf nog, en toen ik die als bewijs opstuurde, met foto, waarop duidelijk te zien was, dat print gebruikt was, kreeg ik van Ali vergoeding van €32,- , op aankoopsom van €130,-…Met als verklaring, dat ik print wel ontvangen had, en die gecontroleerd was, voor versturing…

Dus ben ik knap huiverig weer zo’n type bestelling te doen….!

Ik vermoed, dat je in west/midden-europa wat makkelijker een winkel kunt binnen stappen, waar dit soort materiaal aangeboden wordt, en dus ook simpeler je verhaal kunt halen…

Vr.gr.

aangepast door window
Spellingsfout….
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het echter over de onderdelen leveranciers in Nederland en Duitsland. Mocht je daar adressen voor zoeken moet je de zoek machine ook aanpassen in je browser... dan krijg je heel andere links aangeboden door die zoekmachine. Search out of the box.

Overigens er zijn ook reparatie services in Nederland die je zulk een flips main board kunnen doen toekomen.

succes en anders toch een Finlux Oled kopen 😉

 

 

School - live at the Pavillion Paris

Supertramp 1979

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom claim je geen garantie bij Philips?    Je hebt 2 jaar garantie toch?

 

En ik snap wel waarom je telkens antwoord in het fins terug krijgt., je vult als locatie finland in en hebt een fins IP adres of email adres.  Dan moet je iets uit NL invullen. 

  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog een oude maar nauwelijks gebruikte Pace 7141 ontvanger. Gecertificeerd. Feitelijk alleen gebruikt als er een firmware update was. Ding kab feitelijk niets anders dan 'kijken naar'. Werkt uitsluitend met losse kaart.  

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, Mimisiku zei:

Ik heb nog een oude maar nauwelijks gebruikte Pace 7141 ontvanger. Gecertificeerd. Feitelijk alleen gebruikt als er een firmware update was. Ding kab feitelijk niets anders dan 'kijken naar'. Werkt uitsluitend met losse kaart.  

 

Reageer jij niet op het verkeerde bericht? 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Codx: “ Waarom claim je geen garantie bij Philips?    Je hebt 2 jaar garantie toch? “

Ik had hen al ingelicht, dat het door bliksem was ontstaan. Dan valt dat niet onder garantie, meen ik.

Tevens had ik het het simpelst gevonden zo’n print zelf te wisselen, i.p.v. dat bakbeest weer op te moeten sturen, en diverse weken kwijt te zijn…!

Al hebben we andere tv in slaapkamer staan, voor nood, al lijdt die aan clouding…😁

 

En waarom reacties terug komen in het fins, weet ik vanzelf. De taal is het probleem niet, maar de mate van vertrouwen, dat ik heb opgedaan met lokalere klanten service. 
 

De post van Mimisiku zal idd in verkeerde thread terecht gekomen zijn…! 
 

@Tonskidutch: Wij hebben jaren een Finlux gehad, omdat dat enige merk was, dat plaatselijk te koop was ( 1988 )….

Maar Oled…?? Sat kenis heeft zijn oled juist weg gedaan, vanwege mindere eigenschappen, die ergens op dit forum ook tersprake komen….

Dus oled sla ik even over, tot ik gebruiksvriendelijkere toestellen tegen kom….😉😉

aangepast door window
Spelfout
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Steve: Goed te horen, dank.

Echter, ik gaf al aan, dat ik dat met googelen ook tegen gekomen ben. Maar betrouwbaar is andere zaak.

Op dit gebied bevinden zich de nodige beunhazen, die dat soort aanbiedingen doen.

Dan is €125 knappe prijs, want je kunt ze vinden tussen de 10 en 160 euro….😉😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...