Ga naar inhoud


Lcd4Linux icm Vu Duo 4k


pietpiet50

Aanbevolen berichten

Heb een extern schermpje aangesloten op de Vu Duo 4ki, krijg keurig alle basis info zoals zendernaam en programma naam.  Niets ingewikkelds.

Alleen om 1 of andere reden, loopt het beeld steeds vast, soms na 1 uur, of na 3 uur. Maakt niet uit op welke zender je staat. Ook al ander schermpje geprobeerd, en gewisseld van USB aansluiting helpt ook niet.  Schermpje staat ook gewoon in de lijst van Lcd4Linux. Heeft vroeger ook prima gewerkt op een xtrend.

 

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Wellicht dat ik een instelling nog moet aanpassen.

Draai op OpenPLI 9.0, 

VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk... dat die LCD4Linux niet geschikt is voor de nieuwe OpenPli 9.0 met de nieuwere Python3 voor applicaties ingebouwd, maar dat zou je het best op hun forum nog eens kunnen navragen.

https://wiki.lcd4linux.tk/doku.php/news

 

Met OpenPli kun je heel makkelijk een volledig image backup maken op de HDD en of USB stick en dan zou ik de vorige versie van OpenPli 8.4 eens proberen met die LCD4Linux

Comme au Cinema

Alain Delon

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

vergeten te melden, maar ook onder OpenPLI 8 was dit probleem er ook. Dacht eerst dat mijn schermpje defect was toen, en een andere kunnen regelen bij een kennis.

 

Probleem begon toen ik overstapte van Xtrend naar VU

 

Kan best zijn inderdaad dat het voor de oude boxen alleen werkt met oude boxen.  Wellicht dat verschil Mipsel / Arm een andere aansturing vereist naar de USB poort.

 

 

VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dat moeten de gebruikers van LCD4Linux en USB scherm natuurlijk weten, echter die vindt je hier op sat4all niet veel.

 

Bij VTI zijn er wel een heel stuk meer gebruikers en die hebben het over de nieuwere versie van LCD4Linux die per Vu+ model lichtjes aangepast moet zijn.

En die zeggen dit over je USB display

 

Quote

Du kannst nicht jedes 3,5" LCD nehmen, es muss einen AX206 Chip haben.

Je kunt niet zomaar een 3,5” LCD gebruiken, het moet een AX206 chip hebben.

 

Het zou dus zomaar kunnen dat je probleem misschien bij het USB scherm ligt en niet bij de Vu+ Duo4K? (welk scherm heb jij?)

Of dat je LCD4Linux niet aangepast is aan je Vu+ model?

 

 

Comme au Cinema

Alain Delon

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...