Ga naar inhoud


Windows 11 - Hoe maak ik een System Image aan?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Ik zie in Windows 11 dat ik een gewone back-up van bv de Documenten in OnDrive kan maken maar ik zie geen optie om een systeem image aan te maken.

Toen ik vroeger nog met Windows werkte maakte ik zo’n Image aan met een extern Image back-up programma, naam weer ik niet meer.

Dan kon ik bij calamiteiten de hele Windows partitie terugzetten en hoefde ik verder niet te zoeken.

Kan dit gewoon via Windows 11 zelf.

Wellicht zijn er betere en / of gemakkelijkere opties.

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik begrijp uit de reacties dat Windows 11 zelf geen optie heeft om een Image Back-up te maken, correct?

Dus vraag ik mij af of het maken van een Image Back-up wel zinvol is en dat het aanmaken van een Windows 11 hersteldisk wellicht beter is.


De bedoeling daarvan is dat ik na een calamiteit de Windows partitie kan herstellen zodat je niet alle instellingen opnieuw moet gaan aanmaken.

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/een-back-up-maken-van-uw-windows-pc-87a81f8a-78fa-456e-b521-ac0560e32338

Dus het is wel mogelijk @Jürgen

het enige vervelende is dat je wel de EDGE browser van windows 11 geïnstaleerd moet hebben en actief

plus een microsoft account met die OneDrive

anders werkt het niet wat ze in de link beschrijven en uitleggen met betrekking tot backup + restore

 

ik ben zelf ook gebruiker van Aomei professional en daarmee maak ik in pak hem beet 60 seconden een systeem backup, je moet echter ook een rescue disc op USB maken om de Aomei programma's te kunnen starten vanuit boot met functietoets F10 mocht je ooit een restore doen om de backup terug te zetten.

 

Screenshot_4.png.67bf134fb202b02421ca322c773ea9cf.png

aangepast door Tonskidutch
blauw

Comme au Cinema

Alain Delon

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ton, bedankt voor de link.

De daarin aangegeven Stap 1 en 2 is geen probleem en zoals ik al schreef, de in Stap 2 uitgevoerde back-up is naar OnDrive uitgevoerd en die zie ik ook terug als ik naar OnDrive ga.

Het gaat hierbij trouwens over heel weinig data want de laptop is nog nauwelijks gebruikt.

Nu wil ik in de link opgegeven Stap 3 uitvoeren maar ik zie even 1-2-3 geen mogelijkheid om dit in te stellen maar vind ook die optie niet terug, zie laatste bijlage 3.

In bijlage 1 zie ik de enige opties dus niet wat ik in Stap 3 zou moeten zien.

In bijlage 2 zie je de actuele back-up instelling.

 

Dus de vraag, hoe kom ik in instelling zoals in bijlage 3 is afgebeeld?

 

1 Schermafbeelding 2024-08-24 094915.png

2 Schermafbeelding 2024-08-24 101454.png

3 Scherm­afbeelding 2024-08-24 om 10.18.52.png

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij die laatste afbeelding (stap 3) moet je alles van die 4 settings inschakelen (op ON ) en die backup nogmaals laten starten

vooral dus other windows settings ofwel in Nederlands; Mijn voorkeuren onthouden, daar staat een pijltje ernaast waarmee je die kan openen

 

@Jürgen

 

bij mij ziet het zo uit en dan is de stap 3 al gemaakt

 

Screenshot_5.thumb.png.71fdc67c7e1ddf1ceb3d2ac98b981327.png

aangepast door Tonskidutch
afbeelding instellingen + blauwe aanvulling

Comme au Cinema

Alain Delon

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is juist het probleem, ik zie na de afbeelding van Stap 2 de afbeelding van Stap 3 niet op de laptop dus kan ik ook de de jouw aangevinkte opties niet kiezen.

Heeft het wellicht iets mee te maken dat het hierbij om een Windows 11 Pro versie gaat?

 

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

UPDATE...

 

Gevonden, was wat verstopt en het blijkt dat ook de instellingen ed naar OnDrive zijn ge-backupt.

Ik vind dit eigenlijk prima zo, bij een calamiteit gewoon Windows en daarna de OnDrive back-up terugzetten.

Daarna zou alles toch weer actueel moeten zijn, toch?

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...