Ga naar inhoud


Openpli 9 - plugins - DVDplayer


kwetal

Aanbevolen berichten

Een hardware DVD/Bluray speler hebben we niet meer. Wel hebben we nog een heel aantal images gemaakt van DVD's die we ooit aangeschaft hebben. Nu heb ik eens gelezen dat die images met de DVDplayer plug-in via de VUbox te bekijken zouden zijn. Er is een indrukwekkende lijst plug-ins te installeren vanuit de openpli database. De DVD player wordt succesvol gedownload meldt het systeem. Helaas wordt die vervolgens niet zichtbaar in de lijst met standaard voorgeïnstalleerde applicaties (dat zijn er 10). Ook niet na een herstart. Ergens anders heb ik gelezen dat dit allemaal verouderde applicaties uit de Dreambox tijd zijn. En dat ik me beter kan beperken tot de applicaties die al voor geïnstalleerd zijn. Indien ik de images uitpak in een standaard video map met *.vob bestanden dan kan mediaplayer ze inderdaad afspelen. Echt handig gaat dit niet. Vooral niet voor mijn vrouw die ik elke stap (en dat zijn er nogal wat) keer op keer moet uitleggen.

 

Mijn vraag: Klopt het dat de DVD player plug-in niet (meer) werkt of is het onhandigheid van mijn kant?

 

 

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een DVD ga je nooit kunnen afspelen in de VU+

Je zal eerst die DVD moeten rippen naar een mp4 of mkv file

Dan zit je nog met het probleem van ondertiteling, dat moet in srt formaat zijn.

Bij Video-DVD's worden ondertitelingsbestanden opgeslagen als plaatjes.

Dat moet eerst omgezet worden naar een srt file, dat kan met Suprip of Subtitle edit.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, mebo870 zei:

Een DVD ga je nooit kunnen afspelen in de VU+

UH?

Ik heb nochtans een DVD player plugin van het VTI image gehad die een DVD weldegelijk afspeelde.

Ja die domme ondertitels, als je die nodig hebt, wordt het iets lastiger daarom gingen de meesten DVD's rippen SRT's toevoegen in de MKV

Maar pure DVD speelt enigma2 wel af met de juiste plugin.

Blu ray durf ik niets over te zeggen die heb ik nooit gehad.

 

Comme au Cinema

Alain Delon

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...