Ga naar inhoud


fruitvliegjes, hoe kom je er vanaf?


gerrit B

Aanbevolen berichten

5 uren geleden, gerrit B zei:

Zouden ze dan nog wel lekker zijn na een bad met zout water?

 

In ieder geval niet meer voor fruitvliegjes en daar ging het toch om? 🙃

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


5 uren geleden, Tonskidutch zei:

Ik zou de platte perzik direct na aankoop wassen in goed gezouten water waardoor in ieder geval de eitjes al een heel stuk minder kans hebben om te overleven.

Misschien na het opeten meteen dan maar een paar bloeddruk abrikozen ter compensatie?🤔

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Abrikozen hadden we dit jaar niet, boom heeft ook niet gebloeid zoals hij normaal doet want dan is hij helemaal wit van de bloemen nu 3 of 4 bloemetjes en dat was het.

Er zitten wel 100den vijgen aan die helaas ook vaak vol zitten met de fruitvliegjes.

Maar als ze rijp worden dan ik daar voor dit jaar een remedie tegen want heb me een droog automaat aangeschaft om ze te laten drogen en hoop dat 50-60 graden voor die vliegjes toch te warm is om te kunnen overleven.

 

Maar heb ondertussen een UV lamp geplaatst, eens kijken wat morgen het resultaat is en wat er allemaal gevangen wordt.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat wil de politiek ook nog 100.000 woningen bijbouwen zodat vervolgens bijna geen enkele insect een route naar een boom kan vinden om daar nuttig werk te verrichten.🤔

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...