Ga naar inhoud


Instralingshoek Astra 123 en Hotbird


Tandwiel25Hooi

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Kijk eens op dishpointer.com

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De plaats waar mijn schotel staat is erg ongunstig. Ik kijk tegen het dak  van een huizenrij.  Voor de huidige schotel, Cahors bigbisat, stond er een Triax 80cm., met een ietwat ovale vorm  Met de Triax met tripel LNB had ik een redelijk goed beeld, zij het, dat de reserve bij slecht weer niet veel was Nu heb ik de Triax, die er al 15 jaar stond,  vervangen door de Cahors Bibig sat met 4 LNB,s. De ontvangst is goed, maar als de schotel minimaal beweegd door de wind, valt het beeld al weg.  De schotel is gemonteerd op een 40mm buis. Boven de bovenste muurbeugel zit een meter buis waar de  schotel halverwege gemonteerd is. Dit is de situatie.  Ik kan de schotel nog ietwat onhoog schuiven. De schotel staat op 29 graden elevatie  Nu de instralingshoek van de satelieten. Deze is in elkgeval hoger  dan 29 graden. Instralingshoek is gelijk aan uitstralingshoek en daar ik ontvangst heb kijken de satelieten over de dakrij Maar hoeveel bedraagd de instralingshoek nu?  Heeft het nut hogerop te gaan, een grotere schotel te nemen bv 100 cm, met  een 50mm buis.Verplaatsen is eigenlijk onmogelijk

Ik hoop dat ik de situatie zo voldoende uitgelegd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kijk eens met dishpointer.com

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om te zien waar de signalen vandaan komen, kun je gebruik maken van een app op de mobile telefoon. Er zijn er diverse, gratis versies en betaalde, zie afbeelding als voorbeeld. Als het echt kritiek wordt, is dat misschien niet nauwkeurig genoeg om te bepalen of er wel of niet iets in de signaalweg zit.
Wil je het erg nauwkeurig bepalen, dan moet je gebruik maken van de sun outage. Dat is het tijdstip dat de zon precies achter de gewenste satelliet staat. Dat is op 11 okt. dit jaar. Het precieze moment verschilt per satelliet.

 

Dishpointer-app.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij is het omgekeerd

je kijkt via de schotel naar een signaal dus heeft men het over een satellite look angle

hierzo, studeer en leer er wat van @Tandwiel25Hooi https://www.satellite-calculations.com/Satellite/lookangles.htm

 

p.s. je kan zelfs je gps locatie invoeren

aangepast door Tonskidutch
ps

I Hope I Never

Split Enz

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...