Ga naar inhoud


Nieuws bij NPO TV


Donkeyman

Aanbevolen berichten

Sinds Canaldigital vorig jaar zijn prijzen verhoogde naar een onacceptabel niveau, heb ik mijn abonnement na 18 jaar opgezegd. Dat betekent niet dat ik geen gebruik meer maak van mijn satellietontvanger. De nieuwsvoorziening bij NPO bevindt zich ondanks een budget van bijna 1 miljard per jaar op een armoedig niveau. In het weekend zal je in de ochtend vergeefs zoeken naar een NOS journaal, ook als er van alles aan de hand is in de wereld. Voor Nederlandstalige nieuwsvoorziening moet je dan helaas je toevlucht zoeken tot Hart van Nederland dat zonder een grote zak collectief belastinggeld een bewonderenswaardig goed product neerzet.

En dan die schotel... Dankzij die schotel heb je toegang tot BBC News, Skynews, GB news, Channel4, Euronews, Welt HD en noem ze maar op. Dan zie je wat de NOS nalaat met dat schandalig grote budget.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites


47 minuten geleden, Donkeyman zei:

Voor Nederlandstalige nieuwsvoorziening moet je dan helaas je toevlucht zoeken tot Hart van Nederland dat zonder een grote zak collectief belastinggeld een bewonderenswaardig goed product neerzet

Tussen de reclames door soms best wel aardig. Wat denk je van RTL-Z?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

RTL Z is een nieuwszender die zich richt op business en financiën en ik kijk er regelmatig naar. Ook voor deze zender geldt dat ze zonder overheidsgeld een goed product maken. Ik ben bekend in Hilversum en weet hoe gigantisch groot de redactievloer van de NOS is, zeker als je die vergelijkt met die van RTL. Die enorme mankracht zie ik helaas niet terug in de output van de NOS.

aangepast door Donkeyman

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Donkeyman zei:

Die enorme mankracht zie ik helaas niet terug in de output van de NOS.

Zal dat misschien komen omdat er voor de NOS andere regeltjes gelden?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via je Kamerlid van de tweede kamer kun je dergelijke vragen stellen en die moet een publieke omroep dan ook qua kosten en budget geven.

De trend dat men de NPO wil korten, is bekend wegens de plannen van de nieuwe coalitie. En ook wegens enkele commentatoren hun extreem gedrag de afgelopen jaren. Invloed hebben door meningen verbreiden.

 

 

 

 

O Yeah

Yello

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar hoe bekijkt donkyman deze zenders dan? IPTV abootje.?

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je ff kijkt op king of sat had je gezien dat ze FTA zijnen dus niks nodig behalve een schotel met LNB goed gericht

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, bellejt zei:

als je ff kijkt op king of sat had je gezien dat ze FTA zijnen dus niks nodig behalve een schotel met LNB goed gericht

Welt HD zeker niet. Wellicht kijkt hij Welt FTA

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de gewone wel

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, bellejt zei:

als je ff kijkt op king of sat had je gezien dat ze FTA zijnen dus niks nodig behalve een schotel met LNB goed gericht

 

RTLZ is geen FTA zender en SBS6 ook niet.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

opmerking  ging over het topic begin.Die opmerking RTL z kwam later

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou nee, Hij had ook in het eerste bericht al over hart van Nederland wat op SBS6 word uitgezonden. 

 

Ik ben het wel met hem eens, Als je naar de NOS kijkt beginnen ze het nieuws met Gaza of iets van het midden oosten of Afrika of 1 of ander klimaat bullshit verhaal.  Die vinden de Nederlander en het nieuws uit de eigen omgeving amper belangrijk, ja als het in hun straatje past.    

 

Hart van Nederland vind ik trouwens ook niet bijzonder meer,  3x per dag wordt een bulletin van 15 minuten uitgezonden en that's it.  En dan tegenwoordig heb je ook al nieuws uit het buitenland daarin verwerkt.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij zegt niet dat hij die via de schotel ontvangt en die is gewoon in nederland gratis te streamen op internet.Voor buitenland zit er een geoblok op (al mag dat voor de EU officieel niet maar het wordt toch gedaan)

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...