Ga naar inhoud


Is een Priority switch te gebruiken tussen tuner A en B


waterpas
Ga naar oplossing Opgelost door waterpas,

Aanbevolen berichten


Bedankt Sprietje,

Ik gebruik de tuners niet tegelijkertijd en mijn echte probleem is: ik wil geen 2 kabels naar binnen halen. Ik zit hier in een traditioneel huisje dus de parabool is hier de bekende strontschuit. Ze staan daarombeiden in de tuin maar beide locatie´s verhinderen een ontvangst van resp. Astr 3, Astr 1 en de Intelsat 10-02. Als daar een oplossing gevonden wordt blijft er uiteindelijk maar een parabool over.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, waterpas zei:

Ik overweeg gebruik te gaan maken van een beweegbare en een vaste parabool, kan dat met één kabel en een priyoriti switch en kan dan vervolgens de switch kiezen tussen resp. "master en slave" ?

Als aanvulling, tuner A en B bevinden zich in een en dezelfde ontvanger.

Je kan daar toch een DiSEqC-switch voor gebruiken?

Wat heb je op de vaste schotel zitten?

Één LNB? Single/twin/quad...?

Of meerdere LNB's? Zo ja hoeveel?

Of duo-LNB o.i.d.?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Alex1970 zei:

Je kan daar toch een DiSEqC-switch voor gebruiken?

Wat heb je op de vaste schotel zitten?

Één LNB? Single/twin/quad...?

Of meerdere LNB's? Zo ja hoeveel?

Of duo-LNB o.i.d.?

Bedankt voor je reactie en ik ga het rijtje af, maar ik denk dat je niet goed hebt gelezen. Ik heb 2 schotels, vast en draaibaar en die zou ik met één kabel willen aansluiten. Met de info die ik t.n.t. heb gekregen gaat dat niet werken denk ik, maar ik laat mij graag verbeteren.

Vaste schotel: 2 lnb´s single Astr 1, Astra 3

Draaibaar: rotor Astra 1, Astra 3 en  Intelsat 10-02

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vaker een vast en draadloze schotel op één coax aangesloten middels een DiSEqC-switch.

Je hebt nu al ongetwijfeld de LNB's van de vaste schotel op zo'n switch zitten.

Is dat een 2-poorts switch, dan vervang je 'm voor een 4-poorts en sluit de draaibare schotel aan op poort 3.

Via één coax ga je dan naar je ontvanger waar je dan (uiteraard) alleen tuner A kan aansluiten.

 

Er van uitgaande dat Astra 1 op poort A (1) en Astra 3 op poort B (2) van de switch zit:

In de tuner configuratie kies je geavanceerd en definieer je voor Astra 1 dat deze op poort A van de DiSEqC 1.0 switch zit:
image.png.bd6c3fe84f6b2a3cf80462814d9f28e3.png

 

Astra 3 op poort B:
image.png.1c99d037193489de352dec6499687a65.png


De draaibare schotel definieer je als USUALS op poort C
image.thumb.png.a737558c8a909b7306d4dc0074990fd9.png

Bij Longitude en Latitude uiteraard de positie van de schotel.

 

Bij Press OK kies je de satellieten die kan/wilt ontvangen met de draaibare schotel:
image.thumb.png.26c510c255bee2cef1605505af8418c6.png

 

image.thumb.png.1ef516b364507e0daa837ff5dc38e7ea.png

 

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt  Alex1970,

Dit ziet er veelbelovend uit en ik ga het uitproberen en kom met een eventueel resultaat terug.

waterpas

 

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gelukt met behulp van, en dankzij Alex1970. Hij heeft dus de oplossing en niet Ceesv😒  het spijt mij. Ik ga denk ik ook niet vrijuit, en vraag mij nu af of ik de vraag wel goed heb geformuleerd. In elk geval dank aan alle meedenkers!!

waterpas

  • Like 1
In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zet tuner 2 gelijk aan tuner 1 maar kan je alleen een kanaal in hetzelfde kwadrant hebben als tuner 1. Eigenlijk met deze volledige opstelling dus een nutteloze tuner

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja heren zo kan ik nog even doorgaan, ik doe niets met kwadranten. De Intelsat 10-02 is met de vaste opstelling onbereikbaar en dit is een tussen oplossing, op termijn gaan alle satellieten hopelijk te ontvangen zijn met de rotor, dus één schotel draaibaar. 

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...