Ga naar inhoud


Port forwarden lukt niet op kpn router.


Con

Aanbevolen berichten

Op lokatie staat een KPN router (H368N) en een Hikvision recorder met 4 camera's.

Ongeveer een maand terug waren de camera's niet meer extern bereikbaar, reden onbekend.

Vandaag gezien dat de complete "forwarding" niet meer aanwezig was???

En ook niet intern bereikbaar.

 

Dus vandaag op onderzoek geweest, het IP adres van de recorder geforward en nu

zie ik lokaal weer recorder. Maar niet extern. Op internet sttat poort 80 dicht.

 

Iemand een idee? Of moet ik nog iets met UPNP?

image.jpeg.8a547dc339c7d6533d9be118b9dc0a11.jpeg

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Je kan inderdaad een andere port kiezen op de Hikvision en op je modem.

Reset naar fabrieksinstelling van het modem schijnt ook soms te helpen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga ik binnenkort doen. Dank voor de input.

Ik zag trouwens net in IP-cam wél de camera's (even)

maar dan niet op lokatie. Op port 554 had ik zicht

maar was erg traag en dat is vreemd, heb immers port 554

niet geforward.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Bij veel providers heb je tegenwoordig ook standaard een CGNAT adres (en zit je dus achter NAT). Dan moet je meestal met de klantenservice bellen en vragen naar een niet CGNAT adres zodat je weer kunt forwarden. De meeste klanten hebben dat niet nodig dus hanteert de provider dan een 'piek en kraak' systeem.

 

Ofwel klaagt men niet, dan zetten we ze achter een CGNAT adres, dat scheelt weer en IPv4 adres. Dat kan ook de reden zijn dat je de forwarding opties in je KPN router niet ziet.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...