Ga naar inhoud


Ombouw van Triax68 naar Wavefield t90 vraagjes


marco151

Aanbevolen berichten

Beste Forumleden,

 

Mijn eerste post op dit forum, verder al jaren gebruiker van een Triax 68 met een tripel lnb Astra 1/2/3

 

Nu heb ik op xxx een Wavefield t90 op de kop weten te tikken (mooie schotel trouwens) en heb ik een aantal vraagjes.

 

1. Hoe achterhaal ik welke afstelling de huidige schotel heeft op dit moment 7 single lnb's en 1 quad lnb.

2. welke satelieten zouden jullie de lnb's op richten , ik keek altijd Astra 1/2/3  maar heb nu 8 opties

3. Is het mogelijk , zelf denk ik van niet. Om de huidige triple lnb die ik gebruik op de triax te plaatsen op de wavefield ? (misschien als centre)

3. hoe maken jullie de zenderlijsten met welke tooling ? voorheen update ik gewoon de Hans astra 1/2/3 lijst.

 

Wie zou mij verder even op weg kunnen helpen met de wavefield,

 

Gr Marco

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste marco151

 

Welkom op dit forum

 

Antwoorden op de vragen:
1 - Geef op op welke instellingen de lnb-houders zich op de rail bevinden. De rail is genummerd van -30 tot +30 waarbij het midden Nul is. Geef ook ongeveer de locatie op waar de schotel gestaan heeft. Of je de posities van de lnbs op de rail kunt laten staan, is afhankelijk of de nieuwe locatie ver of dichtbij van de oude locatie is.
2 - Welke satellieten je wilt bekijken is afhankelijk van je interesses.
3 - De triple-lnb kun je niet op een T90 gebruiken. De hulpreflector zorgt er immers voor dat de signalen van de verschillende satellieten uit elkaar gebogen worden zodat de lnb's op grotere afstand kunnen staan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met deze calculator kom je een flink stuk verder denk ik?
https://satlex.be/nl/wavefrontier_calc.html

 

Nog een mooie website:

http://www.duwgati.com/wavefrontier/

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...