Ga naar inhoud


Tuner & schotel opnieuw afstellen


Charly
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Goedemorgen leden van het forum.

Ik moet mijn schotel en tuner door omstandigheden opnieuw installeren. Bouwvakkers hebben de schotel bewogen. Ik het maanden geleden een bericht van Sprietje ontvangen met lnb, dus dat moet dus goed zijn. Om duidelijk te zij alles heeft vele jaren goed gewerkt. Ik ben geen hobbyist, voor mij zijn 4 spaanse zenders en enkel duitse lokale zenders van belang. Apparatuur

VU Ultimo met 3 tuners. A niet in gebruik. B en C wel . Triax schotel met de juiste Duo Quad Lnb.

Ik heb tuner B Astra 23,5  en tuner C op Astra 19.2 ingesteld.  Bij beiden de poorten a en b met idem gegeven. Ik maak op moment maar van 1 ontvanger gebruik. Van de Lnb gaan 2 kabels naar de ontvanger, maar ik weet niet meer welke kabel op B en C zit. De Lnb poorten die niet gebruikt worden zijn afgesloten. Instellingen. Tuner 23,5 11739V- DVB-S2 8PSK 29900 2/3

Tuner C 19.2 11739V DVB-S -QSPK 27500 -3/4.

Gegevens hier opgezocht.

Is het nu voldoende om alleen de schotel opnieuw af te stellen. Veel andere dingen kan ik op mom niet meer. 3 keer pols gebroken, kan amper schroendraaier vasthouden, krijg kramp in mijn handen. Firmament is voor het oude ding up-to-date.

Mij hartelijke dank aan de leden die mij kunnen adviseren

Mvg Charly

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 uren geleden, Charly zei:

Goedemorgen leden van het forum.

Ik moet mijn schotel en tuner door omstandigheden opnieuw installeren. Bouwvakkers hebben de schotel bewogen. Ik het maanden geleden een bericht van Sprietje ontvangen met lnb, dus dat moet dus goed zijn. Om duidelijk te zij alles heeft vele jaren goed gewerkt. Ik ben geen hobbyist, voor mij zijn 4 spaanse zenders en enkel duitse lokale zenders van belang. Apparatuur

VU Ultimo met 3 tuners. A niet in gebruik. B en C wel . Triax schotel met de juiste Duo Quad Lnb.