Ga naar inhoud


Tuner & schotel opnieuw afstellen


Charly
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Goedemorgen leden van het forum.

Ik moet mijn schotel en tuner door omstandigheden opnieuw installeren. Bouwvakkers hebben de schotel bewogen. Ik het maanden geleden een bericht van Sprietje ontvangen met lnb, dus dat moet dus goed zijn. Om duidelijk te zij alles heeft vele jaren goed gewerkt. Ik ben geen hobbyist, voor mij zijn 4 spaanse zenders en enkel duitse lokale zenders van belang. Apparatuur

VU Ultimo met 3 tuners. A niet in gebruik. B en C wel . Triax schotel met de juiste Duo Quad Lnb.

Ik heb tuner B Astra 23,5  en tuner C op Astra 19.2 ingesteld.  Bij beiden de poorten a en b met idem gegeven. Ik maak op moment maar van 1 ontvanger gebruik. Van de Lnb gaan 2 kabels naar de ontvanger, maar ik weet niet meer welke kabel op B en C zit. De Lnb poorten die niet gebruikt worden zijn afgesloten. Instellingen. Tuner 23,5 11739V- DVB-S2 8PSK 29900 2/3

Tuner C 19.2 11739V DVB-S -QSPK 27500 -3/4.

Gegevens hier opgezocht.

Is het nu voldoende om alleen de schotel opnieuw af te stellen. Veel andere dingen kan ik op mom niet meer. 3 keer pols gebroken, kan amper schroendraaier vasthouden, krijg kramp in mijn handen. Firmament is voor het oude ding up-to-date.

Mij hartelijke dank aan de leden die mij kunnen adviseren

Mvg Charly

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 uren geleden, Charly zei:

Goedemorgen leden van het forum.

Ik moet mijn schotel en tuner door omstandigheden opnieuw installeren. Bouwvakkers hebben de schotel bewogen. Ik het maanden geleden een bericht van Sprietje ontvangen met lnb, dus dat moet dus goed zijn. Om duidelijk te zij alles heeft vele jaren goed gewerkt. Ik ben geen hobbyist, voor mij zijn 4 spaanse zenders en enkel duitse lokale zenders van belang. Apparatuur

VU Ultimo met 3 tuners. A niet in gebruik. B en C wel . Triax schotel met de juiste Duo Quad Lnb.

Ik heb tuner B Astra 23,5  en tuner C op Astra 19.2 ingesteld.  Bij beiden de poorten a en b met idem gegeven. Ik maak op moment maar van 1 ontvanger gebruik. Van de Lnb gaan 2 kabels naar de ontvanger, maar ik weet niet meer welke kabel op B en C zit. De Lnb poorten die niet gebruikt worden zijn afgesloten. Instellingen. Tuner 23,5 11739V- DVB-S2 8PSK 29900 2/3

Tuner C 19.2 11739V DVB-S -QSPK 27500 -3/4.

Gegevens hier opgezocht.

Is het nu voldoende om alleen de schotel opnieuw af te stellen. Veel andere dingen kan ik op mom niet meer. 3 keer pols gebroken, kan amper schroendraaier vasthouden, krijg kramp in mijn handen. Firmware is voor het oude ding up-to-date.

Mij hartelijke dank aan de leden die mij kunnen adviseren

Mvg Charly

Verkeerde vraag: ben ik met de juiste gegevens aan doe het zelfen

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, mebo870 zei:

Zou er iemand uit de dingen die jij hier neerschrijft uitraken denk je?

In mijn beleving heb ik alles omschreven. Mijn vraag is: staat alles goed, om alleen mijn aandacht op de schotel te richten.

Bedankt in elk geval voor de aandacht

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Je hebt een duo-lnb met 4 aansluitingen waarmee je de Astra 19,2 en 23,5 ontvangt. Er lopen 2 coaxkabels naar beneden waar beide het signaal van de Astra 19,2 en 23,5 op staat. Het maakt dus niet uit welke coax waar op zit aangesloten. Op beide coaxkabels ontvang je de Astra 19,2 en 23,5. Daarvoor heb je niet eens 2 ontvangers nodig. Je zult bij de instellingen diseqc 1.0 aan moeten zetten en de 19,2 op positie 1 moeten zetten en de Astra 23,5 op positie 2.
Ontvanger B heb je op 23,5 11739V- DVB-S2 8PSK 29900 2/3. Dat is geen geldige transponder meer. Dat is 11739V- DVB-S2 8PSK 29900 3/4 geworden.
Ontvanger C heb je op 19.2 11739V DVB-S -QPSK 27500 -3/4. Dat is wel een geldige transponder.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als die bouwvakkers je schotel alleen verschoven hebben is-ie nog goed afgesteld.

Zorg dat de mast zuiver loodrecht staat en draai de schotel op de mast tot je signaal hebt.

Je kan daarna altijd nog fijnafstelling doen.

Gebruik een zender waarvan je zeker weet dat je die kon ontvangen voordat de schotel door de bouwvakkers verplaatst was.

In je tuner instellingen kan simpelweg kiezen voor Configuratiemodus 'Standaardgebruiker', Modus 'DISEqC A/B' en 19.2E Astra 1KR/1L/1M/1N op Poort A en 23.5E Astra 3B/3C op Poort B, zowel voor tuner B als C.

 

image.thumb.png.8d7bd49e5336dd1d4cc832f329e4eb82.png

 

Oh ja, en die bouwvakkers nooit meer contracteren.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Alex1970 zei:

Als die bouwvakkers je schotel alleen verschoven hebben is-ie nog goed afgesteld.

Zorg dat de mast zuiver loodrecht staat en draai de schotel op de mast tot je signaal hebt.

Je kan daarna altijd nog fijnafstelling doen.

Gebruik een zender waarvan je zeker weet dat je die kon ontvangen voordat de schotel door de bouwvakkers verplaatst was.

In je tuner instellingen kan simpelweg kiezen voor Configuratiemodus 'Standaardgebruiker', Modus 'DISEqC A/B' en 19.2E Astra 1KR/1L/1M/1N op Poort A en 23.5E Astra 3B/3C op Poort B, zowel voor tuner B als C.

 

image.thumb.png.8d7bd49e5336dd1d4cc832f329e4eb82.png

Hartelijk dank. Ik zal de WIJZE aanbevelingen volgen. Wij waren niet thuis, de glazenwasser gaat van een naar ander balkon, dus hier maak ik een einde aan. Hij loopt naar. Ik ben blij het simpele handelingen zijn.

En voor Sprietje een tip: kijk op canal sur naar cometelo,  binnen 1 uur lekker eten op tafel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...