Charly Geplaatst: 7 oktober Auteur Delen Geplaatst: 7 oktober Uiteraard ben ik vandaag weer aan de schotel gaan stellen. We geven niet op. Ik heb een vraagje. De schotel moet volgens diverse satfinders op 156,8 of 157 grden Oost staan. De kantelhoek op 28 graden. Hoever zijn deze gegevens juist. Want de schotel staat diverse keren anders. Ik zal morgen de telefoons opnieuw calibreren. Ik blijf op evt verdere hulp hopen. Gr Charly Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Moderator ceesv Geplaatst: 7 oktober Moderator Delen Geplaatst: 7 oktober Gebruik de site dishpointer.com om de richting van je schotel te bepalen. 1 Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Charly Geplaatst: 8 oktober Auteur Delen Geplaatst: 8 oktober (aangepast) Ik wordt er hopeloos van. Blijf maar alles nalopen. Ik krijg nu wel signal, naar niet genoeg. Morgen maar weer verder draaien. Schotel staat Princess op 157 graden. Dan is toch alleen de kantelhoek nog maatgevend. de Lnb zit strak tegen de houder, kan daar nog iets te halen zijn. De bevestingsbeugel is waterpas gemonteerd. Ik eerder geschreven, ruim 30 jaar schotel bezitter. Bij vrienden en bij thuissituatie verandering,telkens binnen 30 minuten klaar. Zelf met 4 lnb,s.😥.mvg Charly 8 oktober aangepast door Charly Tekst toevoegen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Moderator ceesv Geplaatst: 8 oktober Moderator Delen Geplaatst: 8 oktober Staat de skew van de lnb op maximaal signaal ingesteld? En kijk je wel naar de juiste satelliet? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Charly Geplaatst: 8 oktober Auteur Delen Geplaatst: 8 oktober Beste Ceesv, ik ga morgen alles nog eens instellen. Ik heb geen kleine tv meer. Dus wel de medewerking van mijn vrouw. Dus ik buiten en die lieve vrouw moet alles meemaken. Niet opgeven🤣 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Moderator ceesv Geplaatst: 8 oktober Moderator Delen Geplaatst: 8 oktober Wanneer je een tablet of laptop hebt, kan je die ook gebruiken als monitor. De VU+ met je netwerk verbinden en via het ip adres inloggen op je laptop. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Charly Geplaatst: 9 oktober Auteur Delen Geplaatst: 9 oktober (aangepast) 19 uren geleden, ceesv zei: Wanneer je een tablet of laptop hebt, kan je die ook gebruiken als monitor. De VU+ met je netwerk verbinden en via het ip adres inloggen op je laptop. Alles wat er staat heb ik al gedaan.(ik hoop het) maar in de signaal balk blijft het soms op 99% staan, maar dan in het rood met weinig groen. Ik heb alles afgekoppeld en getracht alleen de 19.2 te scannen. Jammer. Ik denk dat ik morgen opnieuw de software erop te zetten. Misschien is er een corrupte file. Heb ik zelf niet verzonnen, maar tijdens mijn werkzame verleden verleden heb ik deze kreet weleens opgevangen. Ik blijf proberen Mvg Charly 9 oktober aangepast door Charly Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Charly Geplaatst: 11 oktober Auteur Delen Geplaatst: 11 oktober Beste helpers, het zit tegen. Ik heb even wat gewrichtsproblemen. Dus dan heb je tijd om aan "domme" dingen te denken. Ik heb bij mijn voorraad nog 4 Alps LNB's. Ik kan 1tje gebruiken om schotel op 23.5 aftestellen. Geen probleem dat tegelijk naar 2 satellieten afgestemd wordt. Kan dat met huidige tuner. Ik heb ze gebruikt met een dvbs2 tuner. En nadien de duo lnb plaatsen. Extra werk, maar die oudjes hebben toch tijd zat. Prettig weekend aan allemaal Charly Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Moderator ceesv Geplaatst: 11 oktober Moderator Delen Geplaatst: 11 oktober Goed idee, duo lnb's willen wel eens defect raken. Dat zou kunnen verklaren waarom het je niet lukt Astra 3 te ontvangen. 1 Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Charly Geplaatst: 18 oktober Auteur Delen Geplaatst: 18 oktober Goedemiddag, week ziek geweest, vrouw ook, dus nog niets werkt. Ik heb nog een vakantie VU staan, die ga ik aansluiten op een LNB om zo de schotel in de juiste stand te krijgen.Ik weet nog niet waar het fout gaat, want afgelopen 40 jaar is mij deze "ellende" nog niet overkomen. In mijn beleving heb ik vriendelijk fysiek hulp verzoekje gedaan, maar helaas geen verder bericht ontvangen. Behalve CEESV, maar die is nog niet "in beeld". ik ga verder met uitproberen. Alles wat ik kan doen, is al in geadviseerd. Dus ik ga de evt fout zoeken. Prettig weekend allen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mimisiku Geplaatst: 18 oktober Delen Geplaatst: 18 oktober Ik wil best helpen, maar zit nog een laatste dag vakantie te vieren op Kreta. Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Charly Geplaatst: 19 oktober Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober Als het goed is heb ik hierop een bericht geschreven. Nu twijfel ik of ik het goed heb gedaan. In elk geval bedankt. Ik probeer heden nog een keer iets te doen. Afgelopen week was het hier om de beurt mantelzorg. Prettig weekend Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Charly Geplaatst: 21 oktober Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober Op 19-10-2024 om 11:54, Charly zei: Als het goed is heb ik hierop een bericht geschreven. Nu twijfel ik of ik het goed heb gedaan. In elk geval bedankt. Ik probeer heden nog een keer iets te doen. Afgelopen week was het hier om de beurt mantelzorg. Prettig weekend @Mimisiku Aub, ik zou het prettig vinden om een dezer dagen van je hulp gebruik te mogen maken. Dinsdag kan ik niet. Hartelijk dank Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Moderator ceesv Geplaatst: 31 oktober Moderator Delen Geplaatst: 31 oktober @charly, @Mimisiku, hebben jullie ondertussen elkaar gesproken over het uitrichten van de schotel? Gaat het lukken, of is mijn inzet ter plaatse nog gevraagd? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Charly Geplaatst: 1 november Auteur Delen Geplaatst: 1 november Beste ceesv, ik ben met "hangen en proberen" zover dat ik nu via VU+ tv kan kijken. Maar ik zou het prettig vinden als je zin en tijd hebt om toch te assisteren voor een beter resultaat te krijgen. Dus gaarne een afspraak maken. Met Mimisiku is er jammer genoeg niet tot een afspraak gekomen. Ik ben niet zo goed met schrijven op deze website, maar in mijn beleving heb ik mijn best gedaan. Verder aandringen leek mij niet erg beleefd. Prettig weekend Charly Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen