Ga naar inhoud


Automatiche betaling op webshop boven 200 euro.


Rollerboy

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik weet niet waar ik mijn vraag kan stellen, zonder dat al mijn bankkaarten geblokkeerd zouden worden.

 

Situatie is als volgt: Ik woon in Belgie, Belgische bank.

 

Op een bepaalde webshop waar ik regelmatig koop ( 1 keer per maand) kan ik bij het afrekenen (in de winkelwagen) heel makkelijk betalen met 1 klik . Voorheen diende ik met mijn digipass een code in te tikken etc om tot betaling over te gaan. De laatste keer heb ik voor een bedrag van meer dan 200 euro kunnen betalen met 1 klik. Ik moet ergens bewust/onbewust daar toelating voor gegeven hebben. Hoe kan ik dit weer uit zetten? Ik gebruik firefox als browser. Ik weet niet of dit ook zou werken op andere websites/webwinkels.

 

In de winkel dien ik nog steeds voor bedragen boven de 50 euro mijn pin code in te tikken. Ik weet niet of dit ook zou werken op andere websites/webwinkels.

 

Tot nu toe heb ik nog geen foute bestellingen geplaatst, ik weet ook niet of ik meer kan bestellen dan dat op mijn rekening staat.

 

Ik lees hier andere verhalen mee over fishing etc.  Wie op mijn computer terecht komt kan met 1 klik voor honderden euro's bestellen, zonder dat je mijn bankkaart  of code of digipass nodig hebt.

 

Weet er iemand hoe ik dit kan uitzetten?

 

Dank u

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 uren geleden, Rollerboy zei:

Ik moet ergens bewust/onbewust daar toelating voor gegeven hebben. Hoe kan ik dit weer uit zetten?

Dat zal dan ergens in jouw accountinstellingen op de bewuste site moeten zijn

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rollerboy

Ik kan op de site van mijn bank alles instellen;

b.v. dag limiet, contactloos betalen, dubbele verificatie etcetera.

 

Spit eens op de site van jouw bank.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou die computer uit het raam smijten, vanaf de tweede verdieping...

Of mezelf.

De methode van betalingen die je hebt ingesteld bij die ene webshop, via jouw account, moet je dus aanpassen.

 

Daarnaast is een login op je computer natuurlijk belangrijk dat die persoonlijk is middels pin of vingerafdruk of wachtwoord.

Als je zonder wachtwoord, vingerafdruk en/of pincode een pC kunt gebruiken als derde, ben jij de lul... Die zoals we hier zeggen zelf schuld is.

I'm In LOve With A German Filmstar

Sunscreem

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, D-box zei:

@Rollerboy

Ik kan op de site van mijn bank alles instellen;

b.v. dag limiet, contactloos betalen, dubbele verificatie etcetera.

 

Spit eens op de site van jouw bank.

De bank heeft er niets mee van doen! Hij heeft de website toestemming gegeven. Daar moet hij dat dus intrekken.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het lijkt erop dat je niet betaalt met je bankkaart maar dat je die winkel een machtiging hebt gegeven tot incasso.

Je zal bij je betaling gegevens van die winkel moeten kijken wat je ingesteld hebt.

In jouw computer kan je alleen de inlog bij je winkel veranderen, daar heb je ingesteld dat je computer altijd ingelogd blijft.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als het via paypal is moet je die annuleren op je paypal rekening

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij (vrijwel) alle webshops automatisch betalen (dus ook 1-klik bestellen) uitstaan.  Dat betekent ook geen bank/kaart gegevens in mijn accountinstellingen (met uitzonderingen), als ze "automatisch" worden opgeslagen (vinkje standaard aan, dark pattern) dan toch maar weer vinkje uitzetten en/of uit account verwijderen na de bestelling.

 

De webshop heeft vast geconstateerd dat jij goed bent voor je geld, dat je altijd vanaf hetzelfde IP adres met dezelfde naam en hetzelfde verzendadres bestelt en besloten om het voor jou makkelijker te maken.  Als het een goede webshop is zal er een blokkade/extra controle zitten zodra er een ander IP adres, verzendadres of naam gebruikt wordt.

 

Paar suggesties: Gebruik een creditkaart, altijd makkelijker om te reclameren en 180 dagen garantie.  Gebruik Paypal ook die zijn heel erg consument gericht bij klachten.  Geld overschrijven/vooraf betalen met bankpas of Ideal oid doe ik bij voorkeur niet.  Recent nog een flinke aankoop gedaan waarbij een webshop geen creditkaart accepteerde, toch maar een deurtje verder gegaan.

 

Wantrouwen is niet persee terecht maar geld dat "verkeerd" wordt afgeschreven terug krijgen is bij sommige betaalmethoden makkelijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...