Ga naar inhoud


Dishpointer werkt niet meer op géén van mijn devices.


John van Dreumel

Aanbevolen berichten

Het onderwerp zegt feitelijk al alles.

Ik gebruik Dishpointer niet dagelijks, maar het is wel praktisch. Sinds een mij onbekend moment wordt de locatie op basis van het adres correct getoond maar er is geen richting waar de satelliet zou staan meer zichtbaar. Het lijkt alsof de site van hen fout is, vandaar het verzoek hier om dit eens te testen. Normaal wordt er een groene lijn getoond in de richting waar de satelliet te vinden is. Nu niets. Zowel op IPhone, IPad etc.

 

 

IMG_0693.jpeg

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 11-9-2024 om 08:32, Sprietje zei:

Klopt, bij mij ook niet maar Dishpointer.eu wel.


Of ik zie het niet of is er geen line of sight checker op die site?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Eh, nee, die is er wel.

 

Dishpointer.eu

 

image.png

Op 11-9-2024 om 08:10, John van Dreumel zei:

Het onderwerp zegt feitelijk al alles.

Ik gebruik Dishpointer niet dagelijks, maar het is wel praktisch. Sinds een mij onbekend moment wordt de locatie op basis van het adres correct getoond maar er is geen richting waar de satelliet zou staan meer zichtbaar. Het lijkt alsof de site van hen fout is, vandaar het verzoek hier om dit eens te testen. Normaal wordt er een groene lijn getoond in de richting waar de satelliet te vinden is. Nu niets. Zowel op IPhone, IPad etc.

Zo te zien aan het plaatje is er geen satelliet geselecteerd.

Dan kan er geen line of sight getoond worden.

 

image.png

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook al heb je wel een satelliet gekozen, hoe zet je dan die line of sight checker aan?
Dus zoals op dishpointer.com dat je kan zien hoe hoog een object op een bepaalde afstand van de schotel max. mag zijn.
image.png.89603fbdafc49d15055d18c66cbdf25e.png

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat doe je rechtsboven door het haakje in het vakje aan te klikken.

 

image.png

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Alex1970 zei:

Ook al heb je wel een satelliet gekozen, hoe zet je dan die line of sight checker aan?
Dus zoals op dishpointer.com dat je kan zien hoe hoog een object op een bepaalde afstand van de schotel max. mag zijn.
 

 

Beste Alex

 

Bij Dishpointer.eu gewoon met het handje van je muis op de groene lijn klikken op de plaats van het obstakel.

Hou je er wel rekening mee dat bij Dishpointer.eu geen rekening wordt gehouden met de pré-skew van 7,5 graden voor de Astra 19,2, 23,5 en 28,2.

 

Dishpointer.eu obstakel op groene lijn klikken.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...