Ga naar inhoud


xtrend et7500 wordt niet meer door Dreambox Control Center E2


mieleken

Aanbevolen berichten

Sorry, heb ondertussen 4 gsmfoto's gemaakt, vanop gsm naar pc gezet en ook op stickje. Allee, om de 1 of andere duistere reden lukt het me niet om op de laptop in te loggen bij Sat4all omdat ik daar blijkbaar een oud(??) acoount zou hebben met de gebruikersnaam 'pccoloo' !! Bij mijn weten heb ik nog NOOIT deze naam ergens gebruikt. Ik had en heb de gewoonte om alle inlognamen en wwn in een alfabetisch register te noteren. Geen spoor whatsoever !! Bij mijn 1ste inlog poging deze maand heb ik de gebruikersnaam  + ww gewijzigd in 'mieleke' en kon ik mijn issue aankaarten hier. Als antwoord op een 1ste reactie diende ik op deze TABLET opnieuw mijn ww bevestigen als mieleke. Beveiliging is mooi, doch wat tè is overdreven ?

Nu heb ik dus naar mijn eigen mailadres deze foto's ontvangen op deze tablet., opgeslagen en bij dit antwoord  willen bijvoegen maar...hier weet ik niet meer wat te doen (andere media is geen oplossing toch ?)

Heb ook hier geen usb ingang

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


of je schrijft ze gewoon als text file en zet het hier.Zoveel regels zijn het toch niet

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nu weet dat, indien aangesloten op je netwerk, je gewoon het webinterface kunt oproepen van de ET7500 en dan daar een screenshot maken van de actuele scherm inhoud van je et7500...

screenshots maken

en dan gewoon elke screenshot opslaan op je bureau blad en enkel nog toevoegen met kies bestanden

zie afbeelding

 

 

Screenshot_14.png

World On Fire

Dolly Parton

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Adapterinstellingen

- Netwerkinterface inschakelen aan

- autom. IP krijgen : aan

huidige instellingen:

IP , Netmask , Gateway 0.0

Primaire DNS: 192.168.0.1

Secundaire : 0.0.0.0

 

Naamserver : 192.168.01.0

 

Netwerktest

LAN.   OK

LOKAAL NETWERK.   VERBONDEN      !!!??? Echter via pc niks ???

DHCP Ingescakeld !!

IP en Naamserver ONBEVESTGD

 

FIJNE ZONDAG , SMAKELIJK en bedankt in elk geval

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Adapterinstellingen

- Netwerkinterface inschakelen aan

- autom. IP krijgen : aan dus dan kijk je in de router nadat je de onderstaande wijzigingen hebt doorgevoerd of je nu wel verbinding kan maken met sat4all

huidige instellingen:

IP automatisch krijgen van DHCP server is je router, Netmask 255.255.255.0 , Gateway 192.168.0.1 (is je router)

Primaire DNS: 192.168.0.1 (is je router)

Secundaire : 0.0.0.0

Naamserver : 192.168.01.0 is fout moet zijn =>

Naamserver : 192.168.0.1

 

En als de et7500 herstart wordt is het probleem opgelost met verbinding maken tussen pC en receiver

 

 

 

  • Like 1

World On Fire

Dolly Parton

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als het DHCP is zou dat automatisch ingevuld moeten worden.Anders gewoon DHCP uitschakelen en als ipadres 192.168.1.100 ingeven en de rest zoals tonski maar laat eerst de juiste eens zien want het kan eigenlijk niet dat je de verkeerde nameserver krijgt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zojuist de Nameserver met gele knop verwijder en daar 192.168.0.100 ingevuld. Alles opgeslagen (groene knop) en volledig herstart. Resultaat bij netwerktest: lanadapter/verbinding OK; lokaal netwerk Verbonden ; DHCP : ingeschakeld maar IP en Nameserver onbevestgd !!??

Dank toch nog voor jullie geduld !!!👍

Link naar reactie
Delen op andere sites

schakel gewoon eens DHCP in en zie wat je dan krijgt en plaats dat hier.Blijf van de instellingen verder af tot we hier weer wat info geven.Enkel zo kan je eruit komen en wat raar is : je vermeld dat je box de GW enzo niet uitdeelt  en dan zou die gewoon defect zijn.Heb daar sterk mijn twijfels over.

 

PS trek eens je ethernet kabel uit de box eerste.Dan DHCP instellen en kabel weer aansluiten en zien wat je krijgt.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar blijkbaar niet goed begrepen of er wordt een lolletje van gemaakt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben de laatste die hiervan probeert een lolletje van te maken omdat ik zeker geen expert ben in deze materie. Alles is van de ene dag op de andere gebeurd zonder dat ik ook maar iets aan mijn internet en zeker niks aan de ontvanger geprutst noch gewijzeigd had had. Vervelend voor jullie en met volle begrip dat dit op afstand niet eenvoudig is, doch ik doe en deed alles wat jullie voorstelden. ( Behalve de laatste instructe van Belleijt om de kabel uit te trekken)

Zal ik ook nog maar eens proberen, zonder enthousiasme weliswaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

volg de stappen van DHCP en zet hier wat je juist ziet.Als je daar geen GW en DNS krijgt  dan is wat anders mis .

 

Dit kan normaal niet bij DHCP :

 

huidige instellingen:

IP , Netmask , Gateway 0.0

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...