Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Moderator
Geplaatst:
43 minuten geleden, reynaertdevos zei:

Bij mijn weten zit TVVL en CD niet op de eastbeam.

23 minuten geleden, Sprietje zei:

Ja, 2 zenders al wel

Op 14-9-2024 om 10:07, Sprietje zei:

In de nacht van 17 op 18 september wordt transponder 11856V overgezet van de Astra 3B naar de Astra 3C westbeam.

Wat is het nu, east of westbeam.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• Moderator
Geplaatst:

Canaldigitaal zit op de westbeam.

Sprietje spreekt zichzelf tegen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

@ ceesv,

''Waarom moet CD perse via Astra uitzenden?, er zijn genoeg andere satellieten zoals Euro Bird 9 graden oost.''

Stel dat CD wel zou overgaan naar Euro Bird, dan hoeft dat echt niet duur te zijn, een schotel van 75 cm. is al groot genoeg en je hebt dan een DiSEqC Switch 

nodig, kost ook twee keer niks.

Voor mij is het anders want met mijn 150 cm. schotel zou ik moeten overgaan naar groter dan 2 meter en dan is de vraag of het lukt.

In Antalya 265 km. west van Anamur hebben nu al mensen met een NIET 24 uur ontvangst probleem.

Bovendien heb ik geen plaats voor een grotere schotel.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

en wie gaat de kost betalen dat iedereen zijn schotel moet anders richten ?

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

• Moderator
Geplaatst:
23 minuten geleden, Emekli zei:

Stel dat CD wel zou overgaan naar Euro Bird, dan hoeft dat echt niet duur te zijn, een schotel van 75 cm. is al groot genoeg en je hebt dan een DiSEqC Switch 

nodig, kost ook twee keer niks.

Dat betekent dat alle klanten van Canaldigitaal het dak op moeten.

Veelal betekent dat, dat een installatie bedrijf ingehuurd moet worden.

Die zijn er bijna niet meer en zullen hun kosten moeten doorberekenen.

Voor je het weet zit je op € 300 tot € 500 terwijl de oude situatie gewoon werkte.

In deze tijd betekent dat, dat Canaldigitaal in een keer heel veel klanten gaat verliezen, iets wat ze zich niet kunnen veroorloven.

Ik ben zelf ook overgeschakeld naar een andere provider voor de Nederlandse zenders, omdat ik niet wilde investeren in een gesloten ontvanger om de extra beveiligde kanalen te kunnen kijken.

Dat leverde ook een besparing op van ruim € 200,- per jaar omdat NLziet beduidend goedkoper is dan Canaldigitaal.

In het buitenland schakelen steeds meer mensen over naar internet platforms van providers.

Snel internet op het platteland van Europa is tegenwoordig meer regel als uitzondering.

BVN, op verschillende satellieten aanwezig, is een alternatief voor degenen die afhankelijk zijn van satelliet en toch het journaal of boer zoekt vrouw willen zien.

Geplaatst:

Er zijn altijd wel mensen die je kunnen helpen. Ik heb hier -tig schotels geplaatst en daar vraag ik geen geld voor.

Als je perse NPO en VRT wilt kijken dan heb je dat er wel voor over.

Zoals eerder gezegd dat ik geen plaats heb voor een grotere schotel anders zou ik er wel een kopen.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

@ceesv,

Heb je al eens naar BVN gekeken, wat een belabberd beeld en BVN via Hot Bird heeft niet eens teletekst. 

• Moderator
Geplaatst:

Ja, Canaldigitaal heeft steeds meer zenders in sd i.p.v.HD.

Ook bij Canaldigitaal gaan programma's van satelliet naar iptv via internet.

Nog een reden op te stoppen met Canaldigitaal.

10 minuten geleden, Emekli zei:

Er zijn altijd wel mensen die je kunnen helpen. Ik heb hier -tig schotels geplaatst en daar vraag ik geen geld voor.

Zelfs op ons forum lukt het leden slechts met grote moeite iemand te vinden om te helpen bij het plaatsen van een schotel.

Je hebt het hier over 50 - 100.000 schotel installaties die dan aangepast moeten worden.

• Moderator
Geplaatst:
8 minuten geleden, Sprietje zei:

Helemaal niet. Zie hier het bericht van Canal Digitaal welke zenders er al over zijn op de oost- en westbeam en welke nog over gaan op de oostbeam:

https://www.canaldigitaal.nl/nieuwe-satelliet/

Maar je schrijft zelf in je openingsbericht dat ze naar de westbeam verhuizen.

Verder gaat de footprint ver in de Atlantische oceaan, die ligt in het westen.

Als dit de oostbeam zou zijn, dan zou de footprint van de westbeam boven Noord-Amerika liggen.

Zouden ze met de oostbeam dan niet juist in Griekenland meer signaal moeten hebben?

Verder schrijft Canaldigitaal op jouw link het volgende:

De Astra 3C zendt twee signalen (beams) uit: een voor West-Europa (west-beam) en een voor Oost-Europa (oost-beam).
De meeste Nederlandse zenders ontvang je via de west-beam.

De gedeelde programma's met de Oost-Europese klanten van de Canal+ groep zullen op de oostbeam zitten.

Maar waar staat dat de specifiek Nederlandse zenders dit zou betreffen?

Geplaatst:
2 minuten geleden, ceesv zei:

Maar je schrijft zelf in je openingsbericht dat ze naar de westbeam verhuizen.

Zouden ze met de oostbeam dan niet juist in Griekenland meer signaal moeten hebben?

Ja, de RTL-transponder gaat naar de westbeam maar niet alle transponders. Over enkele weken maak ik een nieuw bericht over de zenders die naar de oostbeam gaan en ik in Spanje bijv. niet meer kan ontvangen.

• Moderator
Geplaatst:
1 uur terug, Sprietje zei:

Ja, 2 zenders al wel en over een paar weken nog een stuk of 5. Die kan ik in Zuid-Spanje niet meer ontvangen met mijn Triax 115.

Welke 2 zenders zitten dan op de East-beam?

We hadden het over de RTL zenders die ze niet meer kunnen ontvangen in Griekenland.

• Moderator
Geplaatst:

Dit is de planning voor de East-Beam.

Deze zenders zijn toch al niet te zien met een softcam.

Vanaf 9 oktober 2024

• DOCUBOX
• ducktv
• National Geographic Wild HD
• Love Nature HD
• Stingray CMusic

Vanaf 9 oktober 2024

• (18+) Leo TV

Vanaf 20 november 2024

• Retro Music TV

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...