Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

We zien de vervolgen van het verhaal. Persoonlijk heb ik voor de twee 3B 3C satellieten met een 120cm schotel geen ontvangstprobleem. Maar ik ben me er ook van bewust dat zo'n Schotel ruimte inneemt die mensen niet hebben. Dit probleem moet worden aangepakt door M7 SES. Wij zijn maar kleine schaapjes voor hen.

Geplaatst:

Omdat er nu alternatieven zijn is 120 cm geen noodzaak. Maar de makke schaapjes hebben toch wel teweeg gebracht dat de migratie on hold is gezet.

Geplaatst:
16 uren geleden, LeSatFou zei:

De Astra 3B-satelliet heeft een technisch probleem waardoor hij geen levensduur van 15 jaar heeft. Deze satelliet moet tegen het einde van het jaar uit een geostationaire baan worden gebracht. De enige oplossing blijft Astra 3C met zijn huidige dekking. Astra 3B heeft helaas nog maar een paar maanden te leven

Wat een ongelooflijke kul schrijf je. Graag een link naar jouw nieuwsfeit over de toestand van Astra 3B

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:
Op 10-10-2024 om 22:11, Codx zei:

Ik vermoed zo dat ze gezegd hebben bij M7/CanalPlus of hoe die club ook inmiddels heet. Dit accepteren we niet SES, jullie verzinnen maar een oplossing, zo niet dan volgen er juridische maatregelen. 

Waarschijnlijk blijft die Astra 3B nog wel een jaartje bruikbaar toch?

Dat de ontvangst op de Astra 3C voor M7 nu niet overal meer acceptabel is en dat ze daarom zijn teruggeschakeld naar de Astra 3B, hebben ze voor een deel aan zichzelf te wijten. M7 heeft immers besloten de fec te veranderen van 2/3 naar 3/4 voordat ze naar de Astra 3C verhuisden en dat levert een zwakkere ontvangst op. Als ze de fec gewoon op 2/3 hadden gelaten was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest.

Geplaatst: (aangepast)
2 uren geleden, Sprietje zei:

Dat de ontvangst op de Astra 3C voor M7 nu niet overal meer acceptabel is en dat ze daarom zijn teruggeschakeld naar de Astra 3B, hebben ze voor een deel aan zichzelf te wijten. M7 heeft immers besloten de fec te veranderen van 2/3 naar 3/4 voordat ze naar de Astra 3C verhuisden en dat levert een zwakkere ontvangst op. Als ze de fec gewoon op 2/3 hadden gelaten was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest.

Nee dat is onzin Sprietje en dat weet je, Als de footprint daadwerkelijk is veranderd gaat die FEC waarde weinig verschil maken. We hebben het over 1,3 dB terwijl mensen die eerst goede ontvangst hadden nu helemaal buiten de footprint vallen., dat los je met een 1,3 dB sterker signaal niet op. 

Bovendien het is logisch dat men de capaciteit van de transponder wil benutten, hadden ze al eerder moeten doen. En het is niet alsof M7/Canal Plus dit zelf heeft bedacht. Er zijn weet ik het hoeveel partijen die al jaren FEC 3/4 icm 8PSK gebruiken voor DTH broadcast dus heel vreemd is het niet. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:

Je zit nu flink te overdrijven. Natuurlijk bedoel ik niet een gebied dat nu helemaal geen ontvangst meer heeft maar dat nu te zwak is en daarbij moet je niet alleen kijken naar schotels met vaste opstelling, maar ook schotelgebruik op campers en caravans. Dat is een hele grote doelgroep en die kunnen tot maximaal 85cm.
Verder zijn er natuurlijk al eerder transponders met een fec van 3/4 gebruikt op de Astra 23,5 maar die waren voor oost Europese landen. Daar was het gebruikelijk dat schotels van 80cm werden gebruikt. Canal Digitaal heeft van het begin af aan altijd gezegd dat je alles met een schotel van 60cm prima kon ontvangen. Dat is dus een groot verschil en dat breekt ze nu op aan de randen van de footprint waar het signaal te zwak is geworden.

• Like 3
Geplaatst:

Volgens Canal Digitaal worden vannacht weer flink wat zenders overgeplaatst van de Astra 3B naar de Astra 3C-westbeam waaronder de zenders NPO 2, SBS 6 enz. Zie: https://www.canaldigitaal.nl/nieuwe-satelliet/

Eerder al waren de RTL-zenders van de Astra 3B naar de Astra 3C-westbeam over gezet maar die zijn volgens CD om technische redenen uitgesteld (in werkelijkheid weer teruggedraaid).
Ik zie op de site van Canal Digitaal nog geen melding dat de geplande overplaatsing niet door gaat. Het wordt dus morgen een verrassing vanaf welke satelliet we morgen NPO 2 ontvangen.

• Moderator
Geplaatst:

Om te kunnen vergelijken, vandaag:

image.png

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
1 uur terug, Sprietje zei:

Volgens mij is alles hetzelfde gebleven en zijn de zenders dus niet overgeschakeld naar de Astra 3C.

Jij had zeker verschil gemerkt maar ik meet in NL ook geen verandering. Tja, dan lijkt het grootste deel van het plan terug te zijn bij de engineers.

• Moderator
Geplaatst:
22 uren geleden, ceesv zei:

Om te kunnen vergelijken, vandaag:

image.png

Vandaag zie ik een marginaal verschil., het is niet noemenswaardig.

image.png

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
4 uren geleden, Sprietje zei:

Volgens mij is alles hetzelfde gebleven en zijn de zenders dus niet overgeschakeld naar de Astra 3C.

Tuurlijk is het niet omgezet, zou toch ook geen zin hebben aangezien andere tp's alweer zijn terug gezet. SES moet met een oplossing komen.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:
10 minuten geleden, Codx zei:

Tuurlijk is het niet omgezet, zou toch ook geen zin hebben aangezien andere tp's alweer zijn terug gezet. SES moet met een oplossing komen.  

Waarom plaatst CD dan geen melding in hun bericht voor vandaag zoals ze dat  ook voor de RTL-zenders heeft gedaan. Gewoon laksigheid.

Geplaatst:
2 minuten geleden, Sprietje zei:

Waarom plaatst CD dan geen melding in hun bericht voor vandaag zoals ze dat  ook voor de RTL-zenders heeft gedaan. Gewoon laksigheid.

Geen slapende honden wakker maken?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen