OFDM Geplaatst: 7 november Geplaatst: 7 november 1 uur geleden, Sprietje zei: Van klanten in Nederland moeten ze het zeker niet hebben. De klanten zitten is het buitenland en moet de dekking zeker niet bestaan uit een spotbeam die op midden Europa gericht is. Terugkeer naar de Astra 19,2 zou zeker een optie kunnen zijn zeker ook omdat de meeste Canal Digitaal klanten een duo-lnb hebben en dus zonder problemen de Astra 19,2 kunnen ontvangen. Het feit dat de verhuizing is gepauzeerd is behoorlijk bewijs dat de buitenlandse markt ertoe doet. De duo LNB maakt een soepele beweging terug naar 19,2 graden mogelijk. Behalve voor de pechvogels met een single LNB. Het valt natuurlijk af te wachten of er op 19,2 graden wel geschikte en betaalbare capaciteit is. Ze houden ons nog in spanning!!
leor888 Geplaatst: 7 november Geplaatst: 7 november Op 24-9-2024 om 18:22, leor888 zei: hier weer een opzegger, dan loont het nog minder voor hen om te verhuizen. Ik wilde het al eerder doen maar nu is de emmer vol. Nu al meer dan een week geen abonnee meer en dat bevalt me prima. Ik wissel nu af tussen NPO Start Plus en iptv. Ze hadden achteraf eenvoudig mij kunnen binnenhouden door wel te communiceren maar dat laat ik aan hen.
Sprietje Geplaatst: 8 november Auteur Geplaatst: 8 november Canal Digitaal overschakeling naar nieuwe satelliet Het vlot allemaal nog niet lekker met de overschakeling van de Astra 3B naar de Astra 3C. De footprint valt zo verschrikkelijk tegen (wat ik al een jaar geleden voorspeld had) dat ze de overschakeling van de RTL-transponder van de Astra 3B naar de Astra 3C op 18 september na 2 weken hebben teruggedraaid. Op 23 okt. stonden er weer een heleboel zenders gepland om overgezet te worden waaronder o.a. NPO2. Dat is helemaal niet doorgegaan. Het ziet er naar uit dat het volgende gaat gebeuren: De ontvangst op de nieuwe satelliet geeft zoveel beperkingen, dat Canal Digitaal (M7) hier geen genoegen mee neemt. Hun was een veel betere dekking beloofd. Het ziet er naar uit dat Canal Digitaal en TV Vlaanderen de Astra 3B gaan verlaten en terug gaan naar de Astra 19,2. Bijna iedereen heeft immers een duo-lnb en kunnen dus momenteel ook gewoon de Astra 19,2 ontvangen. Kijk, overschakelen naar een andere satelliet zoals bijv. de 9 oost is een veel groter probleem. Die ontvangen maar heel weinig mensen met een vaste schotel en dan zou iedereen zijn schotel weer helemaal moeten laten veranderen of vernieuwen. Dat gaat voor Canal Digitaal een fiasco worden. Dan zijn alle mensen met een vaste schotel weg. Daarom is terug schakelen naar de Astra 19,2 zo'n goede optie. De Astra 19,2 heeft een ideale footprint, een uitstekende dekking in heel Europa zowel in het zuiden als in het noorden en van west tot oost. Er zullen maar heel weinig mensen zijn die een enkele lnb hebben waarmee ze alleen de Astra 23,5 kunnen ontvangen. Ook voor mensen met campers een ideale oplossing. Vaak zijn er problemen dat bepaalde merken de Astra 23,5 niet kunnen vinden, de Astra 19,2 is nooit een probleem. Bovendien is de Astra 19,2 met een beperkte schoteldiameter veel makkelijker te ontvangen dan de Astra 23,5 in bijv. Spanje. Ik wacht met spanning wanneer Canal Digitaal met de mededeling gaat komen dat ze terug schakelen naar de Astra 19,2.
Mojo Geplaatst: 8 november Geplaatst: 8 november (aangepast) 1 uur terug, Sprietje zei: Canal Digitaal overschakeling naar nieuwe satelliet Het vlot allemaal nog niet lekker met de overschakeling van de Astra 3B naar de Astra 3C. De footprint valt zo verschrikkelijk tegen (wat ik al een jaar geleden voorspeld had) dat ze de overschakeling van de RTL-transponder van de Astra 3B naar de Astra 3C op 18 september na 2 weken hebben teruggedraaid. Op 23 okt. stonden er weer een heleboel zenders gepland om overgezet te worden waaronder o.a. NPO2. Dat is helemaal niet doorgegaan. Het ziet er naar uit dat het volgende gaat gebeuren: De ontvangst op de nieuwe satelliet geeft zoveel beperkingen, dat Canal Digitaal (M7) hier geen genoegen mee neemt. Hun was een veel betere dekking beloofd. Het ziet er naar uit dat Canal Digitaal en TV Vlaanderen de Astra 3B gaan verlaten en terug gaan naar de Astra 19,2. Bijna iedereen heeft immers een duo-lnb en kunnen dus momenteel ook gewoon de Astra 19,2 ontvangen. Kijk, overschakelen naar een andere satelliet zoals bijv. de 9 oost is een veel groter probleem. Die ontvangen maar heel weinig mensen met een vaste schotel en dan zou iedereen zijn schotel weer helemaal moeten laten veranderen of vernieuwen. Dat gaat voor Canal Digitaal een fiasco worden. Dan zijn alle mensen met een vaste schotel weg. Daarom is terug schakelen naar de Astra 19,2 zo'n goede optie. De Astra 19,2 heeft een ideale footprint, een uitstekende dekking in heel Europa zowel in het zuiden als in het noorden en van west tot oost. Er zullen maar heel weinig mensen zijn die een enkele lnb hebben waarmee ze alleen de Astra 23,5 kunnen ontvangen. Ook voor mensen met campers een ideale oplossing. Vaak zijn er problemen dat bepaalde merken de Astra 23,5 niet kunnen vinden, de Astra 19,2 is nooit een probleem. Bovendien is de Astra 19,2 met een beperkte schoteldiameter veel makkelijker te ontvangen dan de Astra 23,5 in bijv. Spanje. Ik wacht met spanning wanneer Canal Digitaal met de mededeling gaat komen dat ze terug schakelen naar de Astra 19,2. Je hebt nu geschreven wat jij denkt dat er gaat gebeuren? Beetje Jarco na doen. 8 november aangepast door Mojo 1 You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
OFDM Geplaatst: 8 november Geplaatst: 8 november 2 uren geleden, Mojo zei: Je hebt nu geschreven wat jij denkt dat er gaat gebeuren? Beetje Jarco na doen. Dat vind ik niet hetzelfde want Sprietje is geen nieuws website. Proberen in te schatten wat er gaat gebeuren is natuurlijk de aantrekkingskracht van een forum. Het idee van terug naar 19.2 is hier veel eerder gepost en ik denk dat de acties tot nu toe heel aardig aanleiding geven tot deze gedachte. Of er moet nog een betere footprint voorhanden zijn na een bepaalde datum omdat die nu nog wordt gebruikt door andere klanten...?
D-box Geplaatst: 8 november Geplaatst: 8 november De 19,2E is te duur, daarom heeft CDS die satelliet verlaten., hoe het zich verder gaat ontwikkelen zal ik met spanning afwachten; als dit doorgaat vrees ik dat de abonnementen flink duurder zullen worden. Tsja jongens, het blijft speculeren. ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.
digitaal kijker Geplaatst: 8 november Geplaatst: 8 november ze kunnen ook nog wat zenders er af smijten en een transponder minder huren zodat ze geld overhouden om die op de 19.2 te zetten, of volledig op de app gaan dat wordt toch de toekomst maar kan de doodsteek worden van Canal Digitaal als iedereen digitaal moet kijken via de app. niet iedereen heeft in het buitenland een data pakket dat genoeg is voor tv te kijken via een app. wie in Nederland verblijft is dan misschien beter met NLZiet. in belgie zijn er ook oplossingen voor via een app te kijken die deels gratis zijn. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's. Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10, Konig FTA20
Sprietje Geplaatst: 8 november Auteur Geplaatst: 8 november Ze kunnen er zeker nog wat zenders afsmijten waar bijna niemand naar kijkt. Denk bijv. ook aan de regionalen. Al een flink aantal ervan zijn alleen nog maar via internet te bekijken, laat ze de rest ook via internet uitzenden.
Gerard 76 Geplaatst: 8 november Geplaatst: 8 november 4 uren geleden, Sprietje zei: Canal Digitaal overschakeling naar nieuwe satelliet Het vlot allemaal nog niet lekker met de overschakeling van de Astra 3B naar de Astra 3C. De footprint valt zo verschrikkelijk tegen (wat ik al een jaar geleden voorspeld had) dat ze de overschakeling van de RTL-transponder van de Astra 3B naar de Astra 3C op 18 september na 2 weken hebben teruggedraaid. Op 23 okt. stonden er weer een heleboel zenders gepland om overgezet te worden waaronder o.a. NPO2. Dat is helemaal niet doorgegaan. Het ziet er naar uit dat het volgende gaat gebeuren: De ontvangst op de nieuwe satelliet geeft zoveel beperkingen, dat Canal Digitaal (M7) hier geen genoegen mee neemt. Hun was een veel betere dekking beloofd. Het ziet er naar uit dat Canal Digitaal en TV Vlaanderen de Astra 3B gaan verlaten en terug gaan naar de Astra 19,2. Bijna iedereen heeft immers een duo-lnb en kunnen dus momenteel ook gewoon de Astra 19,2 ontvangen. Kijk, overschakelen naar een andere satelliet zoals bijv. de 9 oost is een veel groter probleem. Die ontvangen maar heel weinig mensen met een vaste schotel en dan zou iedereen zijn schotel weer helemaal moeten laten veranderen of vernieuwen. Dat gaat voor Canal Digitaal een fiasco worden. Dan zijn alle mensen met een vaste schotel weg. Daarom is terug schakelen naar de Astra 19,2 zo'n goede optie. De Astra 19,2 heeft een ideale footprint, een uitstekende dekking in heel Europa zowel in het zuiden als in het noorden en van west tot oost. Er zullen maar heel weinig mensen zijn die een enkele lnb hebben waarmee ze alleen de Astra 23,5 kunnen ontvangen. Ook voor mensen met campers een ideale oplossing. Vaak zijn er problemen dat bepaalde merken de Astra 23,5 niet kunnen vinden, de Astra 19,2 is nooit een probleem. Bovendien is de Astra 19,2 met een beperkte schoteldiameter veel makkelijker te ontvangen dan de Astra 23,5 in bijv. Spanje. Ik wacht met spanning wanneer Canal Digitaal met de mededeling gaat komen dat ze terug schakelen naar de Astra 19,2. De 19,2 kan nog zo’n goede dekking hebben, als M7 de parameters dusdanig instelt waarmee extra ruimte bespaard kan worden, dat de ontvangst bij een beste bui wegvalt, schiet de kijker ervaring mee op. Belangrijkst is het getal onder de streep.
OFDM Geplaatst: 8 november Geplaatst: 8 november De regionalen die erop zitten zijn vooral de oostkant van Nederland waar schotels buitenaf gangbaar waren. Er zit wat in nu daar ook glasvezel is gekomen. Maar wat betreft 19.2 graden; Duitsland gaat in januari toch 4 transponders leegmaken? Bovenop de hier al genoemde leegstand zal dat toch wel toch aantrekkelijke huurprijzen leiden?
Mojo Geplaatst: 8 november Geplaatst: 8 november 36 minuten geleden, OFDM zei: De regionalen die erop zitten zijn vooral de oostkant van Nederland waar schotels buitenaf gangbaar waren. Er zit wat in nu daar ook glasvezel is gekomen. Maar wat betreft 19.2 graden; Duitsland gaat in januari toch 4 transponders leegmaken? Bovenop de hier al genoemde leegstand zal dat toch wel toch aantrekkelijke huurprijzen leiden? Vergeet niet de transponders die verhuurt zijn voor feeds. Dat is echt niet uit luxe gedaan. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
D-box Geplaatst: 8 november Geplaatst: 8 november 1 uur terug, Sprietje zei: Ze kunnen er zeker nog wat zenders afsmijten waar bijna niemand naar kijkt. Denk bijv. ook aan de regionalen. Al een flink aantal ervan zijn alleen nog maar via internet te bekijken, laat ze de rest ook via internet uitzenden. En dat is precies wat CDS wil. Maar hoe zit het dan met satelliet-ontvangst? Alle schotels weg? (Dit zijn retorische vragen). Dan kunnen de satelliet liefhebbers wèl hun schotels gebruiken voor de FTA-zenders (zoals ik doe). Misschien kan CDS ook besluiten om alleen Nederland 1, 2 en 3 uittezenden tegen een lage prijs. We zullen het allemaal wel zien. ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.
OFDM Geplaatst: 9 november Geplaatst: 9 november 14 uren geleden, Mojo zei: Vergeet niet de transponders die verhuurt zijn voor feeds. Dat is echt niet uit luxe gedaan. Die had je in het andere topic terecht onder de aandacht gebracht. Tegelijk moeten wij niet vergeten dat SES er een levensgroot belang bij heeft dat klanten overleven. TV naar Internet overhevelen is voor hen einde business. Dit mag dan een kleine speler zijn maar zo zijn- of komen er meer.
Sprietje Geplaatst: 9 november Auteur Geplaatst: 9 november Dat de satellietoperators er ook belang bij hebben dat hun klanten overleven blijkt wel uit het faillissement van Joyne. Joyne huurde transponders bij Eutelsat. Toen Joyne failliet ging, hadden ze meer dan 6,5 miljoen Euro schuld. Dan hebben ze Joyne toch een aardige tijd het voordeel van de twijfel gegeven.
Codx Geplaatst: 9 november Geplaatst: 9 november (aangepast) 22 uren geleden, Sprietje zei: Het ziet er naar uit dat het volgende gaat gebeuren: De ontvangst op de nieuwe satelliet geeft zoveel beperkingen, dat Canal Digitaal (M7) hier geen genoegen mee neemt. Hun was een veel betere dekking beloofd. Het ziet er naar uit dat Canal Digitaal en TV Vlaanderen de Astra 3B gaan verlaten en terug gaan naar de Astra 19,2. Bijna iedereen heeft immers een duo-lnb en kunnen dus momenteel ook gewoon de Astra 19,2 ontvangen. Kijk, overschakelen naar een andere satelliet zoals bijv. de 9 oost is een veel groter probleem. Die ontvangen maar heel weinig mensen met een vaste schotel en dan zou iedereen zijn schotel weer helemaal moeten laten veranderen of vernieuwen. Dat gaat voor Canal Digitaal een fiasco worden. Dan zijn alle mensen met een vaste schotel weg. Daarom is terug schakelen naar de Astra 19,2 zo'n goede optie. De Astra 19,2 heeft een ideale footprint, een uitstekende dekking in heel Europa zowel in het zuiden als in het noorden en van west tot oost. Er zullen maar heel weinig mensen zijn die een enkele lnb hebben waarmee ze alleen de Astra 23,5 kunnen ontvangen. Ook voor mensen met campers een ideale oplossing. Vaak zijn er problemen dat bepaalde merken de Astra 23,5 niet kunnen vinden, de Astra 19,2 is nooit een probleem. Bovendien is de Astra 19,2 met een beperkte schoteldiameter veel makkelijker te ontvangen dan de Astra 23,5 in bijv. Spanje. Ik wacht met spanning wanneer Canal Digitaal met de mededeling gaat komen dat ze terug schakelen naar de Astra 19,2. Nu presenteer jij dit als een feit of inside info, maar dat weet jij helemaal niet, als je speculeert zet het er dan even bij. Ik heb dit ook gepresenteerd als 1 van de opties maar het blijft koffiedik kijken. Bovendien vergeet men een heel groot probleem, ze delen nu de transponders met oost europa zenders en sommige kanalen worden voor beide markten gedeeld, dat kan dan niet meer. Dus ze het gaat ze sowieso geld kosten, ik verwacht wel dat SES ze dan onder hele gunstige voorwaarden op 19,2 Oost toelaat maar het zal ze toch klanten kosten. 9 november aangepast door Codx SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen