Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Waarom oeverloos speculeren? We merken het vanzelf wel. CDS zal toch niets vooraf melden zoals we gewend zijn. 

• Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Geplaatst:
3 minuten geleden, Mimisiku zei:

Waarom oeverloos speculeren? We merken het vanzelf wel. CDS zal toch niets vooraf melden zoals we gewend zijn. 

Omdat het leuk is. Daarnaast zie ik toch wel wat werk ontstaan. Daarvoor hoop ik op begin 2025.

Geplaatst:
2 uren geleden, Sprietje zei:

Dat de satellietoperators er ook belang bij hebben dat hun klanten overleven blijkt wel uit het faillissement van Joyne. Joyne huurde transponders bij Eutelsat. Toen Joyne failliet ging, hadden ze meer dan 6,5 miljoen Euro schuld. Dan hebben ze Joyne toch een aardige tijd het voordeel van de twijfel gegeven.

Zeker maar ik denk dat daarbij nieuwe klanten binnenhalen anders wordt benaderd dan bestaande. Bovendien ging het om de concurrent, voor zover dat zo was.

Geplaatst: (aangepast)

Hieruit blijkt dus dat zenders die op 23 oktober al zouden verhuizen zoals NPO2 nu alsnog op 20 november naar de Astra 3C gaan.
Het zou mooi zijn als Canal Digitaal hier op voorhand duidelijkheid over kan verschaffen want misschien gaan er ook wel zenders die op 18 september al zouden gaan.

aangepast door Sprietje
schrijffout
Geplaatst:

Inderdaad ook NPO 2. Maar zie je verandering Sprietje?

Ik ben even in de logging gedoken en zie op 1 systeem om 4 uur vannacht een daling van signaalsterkte samenvallend met een stijging van de SNR naar 17 dB. Die 17 dB zag ik in 2 weken ervoor nooit zo lang en ook slechts sporadisch. Ik gok dat de wijziging heeft plaatsgevonden maar geen idee wat de uitkomst is.

Geplaatst:
3 uren geleden, Sprietje zei:

Hieruit blijkt dus dat zenders die op 23 oktober al zouden verhuizen zoals NPO2 nu alsnog op 20 november naar de Astra 3C gaan.
Het zou mooi zijn als Canal Digitaal hier op voorhand duidelijkheid over kan verschaffen want misschien gaan er ook wel zenders die op 18 september al zouden gaan.

De zenders van 18 september zijn VTM en 2, Play 4 en 6 maar ook RTL 4 t/m 8 en die staan op vandaag. Is het gebeurd of een fout?

Ik heb van een Canal Digitaal-medewerker vernomen dat de RTL-zenders vandaag weer over zijn gezet naar de Astra 3C-satelliet omdat de problemen zijn opgelost. Een bericht op hun site over de migratie van de Astra 3B naar de Astra 3C kon er blijkbaar niet van af.

Ik ben wel benieuwd wat nu eigenlijk de "technische problemen" zijn geweest.

Zouden ze de footprint nog wat verlegd hebben?

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Er moest iemand ter plaatse de vorm van de zendschotel verbuigen om wat breder te stralen. Serieus: Er waren maar twee uitgeprobeerde smaken en het zou mij enorm verbazen als er nu iets volkomen nieuws uit komt. Of kan de schotel ook om zijn as draaien en op die manier nog wat aan de footprint tweaken?

Geplaatst:

Ja hoor, de hulpreflector die bij de oude satellieten de footprint bepaalt kan ook om zijn as draaien. Dat is bij de Astra 1N ook gedaan in 2014, zie:

Geplaatst:

Volgende week op 20 november worden dus de volgende transponders overgeschakeld van de Astra 3B naar de Astra 3C-westbeam:

11739V met o.a. NPO 2, SBS 6

12129V met o.a. Viaplay TV, Ziggo Sport, VTM 3 en 4

12187H met o.a. NPO 1 en 3

hier , kreta 12,6 dB op de 11856 V. Dus wel een stuk sterker vergeleken de vorige omschakeling.

ik ben niet veel online, helaas gezondheidsproblemen......

aangepast door Frans B

System Administrator (niet van deze site)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen