Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
33 minuten geleden, Frans B zei:

hier , kreta 12,6 dB op de 11856 V. Dus wel een stuk sterker vergeleken de vorige omschakeling.

ik ben niet veel online, helaas gezondheidsproblemen......

Dank voor je bericht en moeite in deze tijd! Een dB minder maar inderdaad een stuk gunstiger dan 9,9 dB.

Geplaatst:

Idd. hopelijk kan ik in de toekomst nog veel info delen. Ben gestopt met werken( nu chemotherapie, ziet er goed uit) blijf wel alles volgen.

• Like 2
  • Bedankt 1

System Administrator (niet van deze site)

Geplaatst:

Alanya, TR:

11856V

Sinds FEC-wijziging in mei: slecht, haperend beeld met periodes van goede en slechte ontvangst.

Overschakeling van 3B naar 3C: Niets beeld meer.

Overschakeling terug naar 3B: idem al voorheen.

13/11 overschakeling terug naar 3C: Goed beeld, tot nu toe geen haperingen meer.  Op ontvanger  niveau 78%, kwaliteit 77%.

Hopelijk blijft dit zo.  

(offset schotel 82x78cm)

Geplaatst: (aangepast)

Ik neem aan dat je vanuit Turkije kijkt..

Hier in centraal Bulgarije na de overschakeling naar 3C geen signaal meer voor bv RTL. Rest van de zenders op 3B werken en de testzenders Chambers TV & Noe tv werken wel.

Iemand een idee waar dat aan kan liggen?
P.s, 80 cm schotel en op dit moment zwaar bewolkt.

aangepast door Rempie
Geplaatst:
20 uren geleden, OFDM zei:

Ha toch! Zit er dan misschien nog een mini kansje in voor de Canarische eilanden? Of met 3 meter.

Dan wachten op @Frans B@naxos@Emekli@Reinaard en @waterpasvoor de rapporten.. Mis ik nog iemand?

Vanop Naxos, Griekse eilanden... Tot hiertoe geen enkel probleem voor mij (TVV) . Ook de RTL zender die TV Vlaanderen op 288 aanbiedt nog steeds goed te bekijken, die zou volgens hun reeds gemigreerd zijn en als je die kan ontvangen zou je alles moeten ontvangen.

En bij de buurvrouw, die canal digitaal heeft, kan ik niet meer kijken, ik had haar een google stick geinstalleerd en de CD app erop, sindsdien wil ze geen sat TV meer kijken 😀😀

Clipboard_11-14-2024_01.jpg

• Moderator
Geplaatst:
1 uur terug, Rempie zei:

Hier in centraal Bulgarije na de overschakeling naar 3C geen signaal meer voor bv RTL. Rest van de zenders op 3B werken en de testzenders Chambers TV & Noe tv werken wel.

Een gedeelte van de programma' wordt nog op de oude satelliet uitgezonden.

De dekking van de nieuwe satelliet is anders, waardoor je een gedeelte van de zenders niet meer kunt ontvangen.

In sommige gevallen zal een beduidend grotere schotel een oplossing zijn, maar of dat jou iets helpt kan ik zo niet zeggen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
2 uren geleden, Sprietje zei:

Ik ben toch wel benieuwd wat ze veranderd hebben zodat het signaal nu een stuk beter is dan tijdens de eerste overschakeling op 18 september. Ik heb nog op de site van SES-Astra gekeken of ze daar aangeven of ze de footprint veranderd hebben (zie: https://www.ses.com/our-coverage/comparison?satellites[]=337&satellites[]=347 ) maar daar is niets veranderd.

Ik vond gisteren nog een site waar men het over 3 beams heeft op de 5B satelliet. Er zou ook nog een KA band moeten zijn geweest onder de naam Hylas 2B

https://sky-brokers.com/satellite/astra-5b-hylas-2b-at-32-east/

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:
3 uren geleden, Rempie zei:

De zender Camber TV heeft hele makkelijke parameters en de zender TV Noe wordt uitgezonden via de Astra 3C-oostbeam, niet via de westbeam.

Geplaatst: (aangepast)
4 uren geleden, Rempie zei:

Dit is toch een beetje tegenstrijdig.  Jij ontvangt de RTL transponder niet meer in Bulgarije en Naxos op dat gelijknamige griekse eiland heeft wel ontvangst en iemand in Turkije ook, dat ligt allemaal zuidelijk/oostelijker dan waar jij zit.  

Ik denk dat we mogen concluderen, of jou schotel is kleiner dan de rest gebruikt of het staat niet optimaal uitgericht. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:

Het overschakelingsschema van Canal Digitaal is aangepast en nu weer uptodate, zie: https://www.canaldigitaal.nl/nieuwe-satelliet/

Het komt er dus op neer dat op 20 november 3 transponders overgezet worden van de Astra 3B naar de Astra 3C-westbeam te weten de transponders:
- 11739V met o.a. NPO 2
- 12129V met o.a. Viaplay TV en VTM 3 en 4
- 12187H met o.a. NPO 1 en 3

Geplaatst:
2 uren geleden, Frans B zei:

op kreta is de 11856 V met een 80cm schotel ontvangst bevestigt. Geen idee hoeveel dB.

Dit bevestigd wel mijn vermoeden dat de schotel installatie van @Rempie niet optimaal is

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...