Frans B Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden we gaan het binnenkort wel zien. laten we idd hopen dat 110cm voldoende is. Die kan nog op de bestaande beugel. Wel nieuwe lnb's en switch. Ik ga nu weer plat.......chemo bijwerking..... System Administrator (niet van deze site)
reynaertdevos Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden Alanya ligt in dezelfde band van schotelgrootte (90-120) als Kreta en ik heb goede ontvangst met 80cm (als het niet te hard regent).
Sprietje Geplaatst: 3 uren geleden Auteur Geplaatst: 3 uren geleden 11 minuten geleden, reynaertdevos zei: Alanya ligt in dezelfde band van schotelgrootte (90-120) als Kreta en ik heb goede ontvangst met 80cm (als het niet te hard regent). Ik zie Alanya op een precies 120cm schotel liggen en Kreta op 100-105cm. Dan zou het signaal op Kreta dus sterker moeten zijn dan in Alanya maar ja, dat is volgens het kaartje en het is maar zeer de vraag of dat klopt.
Frans B Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden Ben nog bezig. Ik zie 2 dB verschil tussen de NPO1 transponder en de RTL transponder. System Administrator (niet van deze site)
Sprietje Geplaatst: 2 uren geleden Auteur Geplaatst: 2 uren geleden NPO1 gaat woensdag over naar de Astra 3C.
OFDM Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden Ik zie dat ik veel te vroeg heb gedacht dat er een wonder is gebeurd. De footprint is dus alleen maar iets verschoven en het is nog niet voldoende. @Sprietje Dank voor de uitleg en ik vroeg inderdaad naar de mogelijkheden de footprint aan te passen omdat ik een verbreding van de footprint inschatte die er niet blijkt te zijn. De 2e gedachte was dat die 1,3 dB FEC verslechtering zich alsnog wreekt. Maar nog iets anders: Waar gaan die diameter getallen vanuit als regenreserve? Bij ons staat 60 cm en mijn praktijkervaring leert dat zo'n 3 tot 4 dB reserve te realiseren. Maar ik lees hier dat men op Kreta (en andere) van bijna nul reserve uit moet gaan om de aangegeven diameter waar te maken. Nu regent het daar weinig en zou je dat wel kunnen maar daar gaat het niet om. Het zou consequent moeten zijn.
Sprietje Geplaatst: 1 uur geleden Auteur Geplaatst: 1 uur geleden Ja, dat is altijd de vraag als ze bij een footprint de schotelmaat er bij zetten i.p.v. de veldsterkte. Van welke parameters ga je dan uit en dan ook nog eens of je de schotelmaat op de breedte van de schotel meet of de hoogte.
OFDM Geplaatst: 25 minuten geleden Geplaatst: 25 minuten geleden (aangepast) 56 minuten geleden, Sprietje zei: Ja, dat is altijd de vraag als ze bij een footprint de schotelmaat er bij zetten i.p.v. de veldsterkte. Van welke parameters ga je dan uit en dan ook nog eens of je de schotelmaat op de breedte van de schotel meet of de hoogte. Dan lees ik het als een advies maat waar de gemiddelde consument tevreden mee zal zijn. Maar dat geeft wel ruimte aan creatief omgaan met de waarde. Goede opmerking, het staat er niet bij... 25 minuten geleden aangepast door OFDM
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen