Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
22 minuten geleden, Sprietje zei:

Al valt het met bakken uit de lucht, ik blijf gewoon beeld hebben met mijn Triax 115.

Dat is niet overeenkomstig met de waardes die jij hier aangeeft.   Waarom meet jij het niet met een echt meetapparaat.? Ik snap niet wat jou bedoeling hier is, je publiceert waardes waarvan jij weet dat ze nergens op slaan om ze dan zeker morgen te willen vergelijken.  Hang er een meet apparaat aan of een ontvanger die dB waardes geeft.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:

Sprietje heeft wat FM piraten noemden een "zware meter". Mijn TV heeft dat bij satelliet ook; Een signaal van ruim 12 dB signaal ruis haalt hooguit 50% kwaliteit. Ik weet niet of 100% haalbaar is, nooit gezien. De DVB-T2 meter geeft bij een marge van +6 dB 100% aan, volle bak. Dat mocht van mijn wel wat zwaarder.

Geplaatst: (aangepast)

Zelfs daar heeft het geen zin als ze niet accuraat zijn.  Als hij toch nu al aangeeft dat hij bij regen gewoon beeld blijft houden terwijl z'n signaal waardes aangeven dat hij op het randje van ontvangst zit bij zonnig weer.  Dan kun je net zo goed niet meten.  

aangepast door Codx

RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:
47 minuten geleden, Codx zei:

Zelfs daar heeft het geen zin als ze niet accuraat zijn.  Als hij toch nu al aangeeft dat hij bij regen gewoon beeld blijft houden terwijl z'n signaal waardes aangeven dat hij op het randje van ontvangst zit bij zonnig weer.  Dan kun je net zo goed niet meten.  

Zijn kwaliteit waarden liggen net boven de 30% dat is niet perse aan de rand maar oogt wel zo. Ik ga er vanuit dat de meter niet naar beneden gaat bij hogere binnenkomende signaal kwaliteit en andersom. Dan is het als relatieve meting te gebruiken. Het kan best zijn dat in de schaal delen niet lineair zijn/ of in stapjes gaan, dat is wel vervelend.

Geplaatst: (aangepast)
40 minuten geleden, OFDM zei:

Zijn kwaliteit waarden liggen net boven de 30% dat is niet perse aan de rand maar oogt wel zo. Ik ga er vanuit dat de meter niet naar beneden gaat bij hogere binnenkomende signaal kwaliteit en andersom. Dan is het als relatieve meting te gebruiken. Het kan best zijn dat in de schaal delen niet lineair zijn/ of in stapjes gaan, dat is wel vervelend.

Vooral de bitfouten horen nul te zijn,  bij hem zijn er bitfouten dus je zit je op het randje.   Nogmaals die meting heeft dus absoluut geen waarde als hij daarna aangeeft dat hij in werkelijkheid genoeg weersreserve blijkt te hebben.   Dus ik heb geen flauw idee waarom hij deze gegevens post, om anderen op het verkeerde been te zetten.? Want enige vergelijkingswaarde heeft het niet. 

aangepast door Codx

Geplaatst:
10 minuten geleden, Codx zei:

Vooral de bitfouten horen nul te zijn,  bij hem zijn er bitfouten dus je zit je op het randje.   Nogmaals die meting heeft dus absoluut geen waarde als hij daarna aangeeft dat hij in werkelijkheid genoeg weersreserve blijkt te hebben.   Dus ik heb geen flauw idee waarom hij deze gegevens post, om anderen op het verkeerde been te zetten.? Want enige vergelijkingswaarde heeft het niet. 

Pas als er 1000 bitfouten/s zijn, valt het beeld weg.

Heb je daar vragen over, dan moet je even naar Samsung bellen.

Geplaatst:
11 minuten geleden, Codx zei:

Ik denk dat ik het eens ben met die bitfouten maar ik heb dat gegeven niet meegenomen in mijn reactie. In principe heb je voor correctie altijd bitfouten maar ik heb geen enkel idee wat zijn TV nu weergeeft. Die weer reserve neem ik met een korreltje zout, dat is subjectief.

Geplaatst:

Een Samsung-tv geeft de bitfouten aan zoals het signaal ontvangen wordt, dus zonder foutcorrectie. Daarom kun je ook nog beeld hebben met 990 bitfouten/s.

Geplaatst:

In eerste instantie lijkt dat opmerkelijk maar als je een kwaliteit meter in % beschouwd dan heb je ook al foutvrij beeld onder de 100%. En 100% is ook niet oneindig goed. Ik kijk zelf liever naar de signaal ruisverhouding, dB's zeggen mij meer. Maar ja, dat is geen consumenten eenheid.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen