Codx Geplaatst: gisteren om 15:41 Geplaatst: gisteren om 15:41 22 minuten geleden, ceesv zei: Deze satelliet heeft eigenschappen die niet optimaal zijn voor de randgebieden van Europa. Ze hadden ook een andere satelliet op die positie kunnen parkeren natuurlijk of een nieuwe lanceren. Vermoedelijk kiest SES maar gewoon wat in hun ogen het goedkoopst uitpakt. SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Sprietje Geplaatst: gisteren om 18:35 Auteur Geplaatst: gisteren om 18:35 3 uren geleden, ceesv zei: Nee, maar door het herpositioneren van de satelliet met die eigenschappen krijg je deze footprint. Wanneer je de satelliet zou kantelen waardoor de westbeam opschuift naar het oosten, verschuif je ook de oostbeam nog verder naar het oosten. Dan ruil je het ene probleem in voor het andere probleem. Deze satelliet heeft eigenschappen die niet optimaal zijn voor de randgebieden van Europa. Elke reflector kan in alle richtingen bestuurd worden. Dat is ook wel nodig want als de satelliet gelanceerd wordt, liggen alle hoofd- en hulpreflectors ingeklapt zodat ze binnen de capsule vallen. Ook de zonnepanelen kunnen bestuurd worden om deze optimaal op de zon te kunnen richten. De satelliet zelf wordt met een giroscoop in een bepaalde stand gehouden. Als footprint Astra 3C-west verlegd wordt, hoeft footprint Astra 3C-oost niet mee te bewegen.
Mojo Geplaatst: 15 uren geleden Geplaatst: 15 uren geleden 12 uren geleden, Sprietje zei: De satelliet zelf wordt met een giroscoop in een bepaalde stand gehouden. Bedoel je spin-stabilized? You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
OFDM Geplaatst: 12 uren geleden Geplaatst: 12 uren geleden 17 uren geleden, Codx zei: Ze hadden ook een andere satelliet op die positie kunnen parkeren natuurlijk of een nieuwe lanceren. Vermoedelijk kiest SES maar gewoon wat in hun ogen het goedkoopst uitpakt. Als je precies dezelfde footprint terug wilt hebben zul je waarschijnlijk een nieuwe moeten lanceren. Wishful thinking.
Codx Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden 7 uren geleden, OFDM zei: Als je precies dezelfde footprint terug wilt hebben zul je waarschijnlijk een nieuwe moeten lanceren. Wishful thinking. Hoezo wishful thinking? Het is toch heel normaal dat als een satelliet tegen het einde van de levensduur loopt dat ze een nieuwe lanceren. Je moet je alleen afvragen waarom heeft SES er voor gekozen om een satelliet te verplaatsen die eigenlijk niet voor deze positie bedoeld is. Dat komt toch een beetje over als we proberen wat geld te besparen met nu alle gevolgen van dien. Ik kan me heel goed voorstellen dat de diverse partijen daar boos over zijn. SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Moderator ceesv Geplaatst: 4 uren geleden Moderator Geplaatst: 4 uren geleden Bedenk, dat we in ons geval we het hebben over een provider die primair gericht is op Nederland. De problemen treden op 2.000 km afstand van Nederland op. Of Canaldigitaal garanties van Astra heeft dat men in de toekomst dezelfde dekking garandeert aan de rand van de footprint? Canaldigitaal kan zelf ook nog bijdragen aan een betere ontvangst door de FEC te veranderen. Dat betekent dat ze dan een extra transponder terug zullen moeten huren en of die kosten gedekt worden door de klanten aan de rand van de footprint is de vraag die de boekhouder van Canaldigitaal zal moeten beantwoorden. 1 Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
OFDM Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden 2 uren geleden, Codx zei: Hoezo wishful thinking? Het is toch heel normaal dat als een satelliet tegen het einde van de levensduur loopt dat ze een nieuwe lanceren. Je moet je alleen afvragen waarom heeft SES er voor gekozen om een satelliet te verplaatsen die eigenlijk niet voor deze positie bedoeld is. Dat komt toch een beetje over als we proberen wat geld te besparen met nu alle gevolgen van dien. Ik kan me heel goed voorstellen dat de diverse partijen daar boos over zijn. Ja dat is het als alles zo zou zijn als de afgelopen decennia. Speculatie modus aan: Het is om geld te besparen anders was er een nieuwe satelliet gekomen. Ik denk dat ze voorsorteren op een daling van lineaire TV via satelliet. Het schuiven met satellieten lijkt me een economische oplossing want capaciteit leeg laten staan is verlies. Als iemand nog wel (brede) groei ziet hoor ik het graag. Op 26-11-2024 om 16:38, Newslive zei: Dit was een email van SES Astra zelf. Maar je hoeft me niet te geloven natuurlijk. Dat doe ik wel.
Frans B Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden 2 uren geleden, ceesv zei: Dat betekent dat ze dan een extra transponder terug zullen moeten huren en of die kosten gedekt worden door de klanten aan de rand van de footprint is de vraag die de boekhouder van Canaldigitaal zal moeten beantwoorden. Zoals ik al eerder vermelde, de meesten in ieder geval hier, kreta, hebben een abo op een NL adres. Dus dat kunnen ze niet weten. System Administrator (niet van deze site)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen