el renegade Geplaatst: 24 december 2024 Geplaatst: 24 december 2024 Op 1-10-2024 om 15:58, Sprietje zei: Ik lees berichten dat campers met een Teleco 85cm-schotel vanaf Bilbao in Noord-Spanje de Astra 23,5 niet meer ontvangen. Teruggekomen in San Sebastian (Franse grens) weer terug ontvangst. Hieruit blijkt dus wel dat zelfs de SES-Astra footprint veel te rooskleurig is voorgesteld en de footprint die Canal Digitaal presenteerde helemaal nergens op slaat. Daar zou je zelfs de Astra 23,5 in Gibraltar ontvangen met een schotel van 60cm. Hoor van verschillenden dat teleco schotels sinds vorige week astra 3 niet meer vinden. Eentje heeft zijn systeem in juni nog laten updaten. Schijnbaar toch weer iets veranderd met transponder die teleco voor astra 3 gebruikt.
John van Dreumel Geplaatst: 26 december 2024 Geplaatst: 26 december 2024 @el renegade Dat laatste klopt maar is veroorzaakt doordat één van de door Teleco gebruikte zoektransponders uitgeschakeld is. Er is sinds 13-12 alternatieve firmware. 1 Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam. Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.
John van Dreumel Geplaatst: 26 december 2024 Geplaatst: 26 december 2024 Op 16-12-2024 om 20:16, Sprietje zei: Ik zou eerst maar eens een nieuwe fastscan doen want mogelijk heeft hij de ontvanger bijna een jaar lang niet gebruikt. Dat was inderdaad de melding na de wijziging van 23 mei. Los van de blijvend draaiende schotel. Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam. Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.
naxos Geplaatst: 22 uren geleden Geplaatst: 22 uren geleden Ik was vandaag nogmals bij de "buurvrouw", ze gebruikt nu reeds 3 naanden de Canal Digitaal App, maar ze mist de Duitstalige zenders. Ik heb dan haar Sat receiver terug erbij aangesloten op de TV, en nu kom ik tot de ontdekking dat alle zenders op Astra 23 perfect werken, maar alle Duitstalige zenders op Astra 19 zijn niet meer te ontvangen. Level is 80 tot 90, quality is 0. Iemand een idee wat dit kan zijn ? De Sat receiver was een 3 maanden niet aangesloten, en de LNB en kabel zou in orde moeten zijn want die is dan weer gedeeld met de Sat receiver van haar buurvrouw. En die heeft alle Duitstalige zenders. Ter info, de Sat receiver is een SAB combo geloof ik, en ze heeft er nog de originele Canal Digitaal kaart insteken, die na een minuut na aansluiting van de receiver weer beeld en toon gaf, enkel op de Astra 23.
digitaal kijker Geplaatst: 21 uren geleden Geplaatst: 21 uren geleden ik zou eens een nieuwe zenderscan laten doen, er zijn ondertussen wat Duitse zenders verwijderd en verplaatst. 1 Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's. Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10, Konig FTA20
Mimisiku Geplaatst: 13 uren geleden Geplaatst: 13 uren geleden Een flink deel SD kanalen is uitgeschakeld voor wat de Duitsers aangaat. Overgegaan naar HD.. Opnieuw inspannen dus 1 Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
Codx Geplaatst: 10 uren geleden Geplaatst: 10 uren geleden En de duitse zenders zijn ook van satelliet gewisseld, die zitten nu op Astra 1P schijnbaar en de footprint daarvan is mogelijk kleiner geworden maar dat is allemaal nog niet bevestigd want er is nog geen footprint te vinden. 1 SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
el renegade Geplaatst: 8 uren geleden Geplaatst: 8 uren geleden Als je niks van astra 19 krijgt heeft het niet met sd of astra 1p te maken. Staan de diseq instellingen wel goed? Is het een vaste schotel of draaibare? 1
Moderator ceesv Geplaatst: 8 uren geleden Moderator Geplaatst: 8 uren geleden De vraag is meer waar de "buurvrouw" woont. Wanneer dat Griekenland is, heeft het vermoedelijk toch met Astra 1P te maken. 1 Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
OFDM Geplaatst: 7 uren geleden Geplaatst: 7 uren geleden De ARD en aanverwante zenders zijn uitgeschakeld in SD maar in HD ongewijzigd. Het ZDF zendt nog in SD maar de HD is verhuisd naar 1P. De buurvrouw lijkt in Griekenland te wonen bijna even zuidelijk als Anamur? 1
Sprietje Geplaatst: 6 uren geleden Auteur Geplaatst: 6 uren geleden De ARD-Das Erste in SD op 11.836MHz (CD-positie 651) ontvang ik nog steeds met beeld en geluid alleen met een mededeling dat de reguliere uitzending in SD gestopt is. Ik ontvang hem in Zuid-Spanje als een van de sterkste zenders die er bestaan met 100% signaalkwaliteit en 0 bitfouten. 1
naxos Geplaatst: 6 uren geleden Geplaatst: 6 uren geleden (aangepast) Buurvrouw woont op Naxos, en het begon allemaal met de verdwijning van RTL zenders op Canal Digitaal, zij is dan overgestapt op de App, maar daar ziet ze geen Duitse zenders, dus heb de sat receiver terug aangesloten na 3 maanden, en die deed het nog, behalve de Duitse kanalen dus. Let wel op, zij deelt de Astra 19 LNB met een andere buurvrouw, en die heeft nog steeds alle Duitse kanalen, is wel een FTA receiver. Die tweede buurvrouw heeft van de hele SD naar HD omschakeling geen enkel probleem gehad. Daarom wil ik ook eerst nog niet op het dak gaan, want 2 buurvrouwen "op mijn dak bij tegenslag" is ook niet zo leuk lol 6 uren geleden aangepast door naxos
naxos Geplaatst: 6 uren geleden Geplaatst: 6 uren geleden Wat ik eerst wou weten is, als de level 80 en quality 0 is, kan men ervan uitgaan dat de LNB en kabel naar de receiver nog OK is ? Dan kan ik even aan de receiver prutsen en zeker een scan doen.
naxos Geplaatst: 6 uren geleden Geplaatst: 6 uren geleden 51 minuten geleden, OFDM zei: De ARD en aanverwante zenders zijn uitgeschakeld in SD maar in HD ongewijzigd. Het ZDF zendt nog in SD maar de HD is verhuisd naar 1P. De buurvrouw lijkt in Griekenland te wonen bijna even zuidelijk als Anamur? Naxos, ligt ten Noord Westen van Anamur. 2 uren geleden, el renegade zei: Als je niks van astra 19 krijgt heeft het niet met sd of astra 1p te maken. Staan de diseq instellingen wel goed? Is het een vaste schotel of draaibare? Vaste schotel
Moderator ceesv Geplaatst: 6 uren geleden Moderator Geplaatst: 6 uren geleden Verwissel de 2 ontvangers van de 2 buurvrouwen eens. Dan weet je wat er wel en niet werkt. 1 Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen