OFDM Geplaatst: 9 oktober Delen Geplaatst: 9 oktober Op 22-9-2024 om 14:11, reynaertdevos zei: In een reactie van iemand op een facebookpagina van Nederlanders en Belgen in Alanya over dit onderwerp lees ik letterlijk: "Ik heb vanmorgen contact gehad met canal digital, er verdwijnt helemaal niets. Er is een probleem met uitzenden van de rtl kanalen omdat ze de food print hebben vervangen. Ze zijn ermee bezig om dit zo snel mogelijk op te lossen dus geen paniek" . Ik veronderstel dat dit kletskoek is of gaan ze proberen of ze er daadwerkelijk nog iets gaan (kunnen) aan verbeteren? (....." food print vervangen".....???) Er lijkt toch iets van waarheid in te zitten... Zou de beam iets gekanteld zijn...? Heel toevallig tegelijk met overzetten van andere transponders. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Moderator ceesv Geplaatst: 9 oktober Moderator Delen Geplaatst: 9 oktober Of zou het uplink budget opnieuw berekend en aangepast zijn? 1 Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
OFDM Geplaatst: 9 oktober Delen Geplaatst: 9 oktober 5 minuten geleden, ceesv zei: Of zou het uplink budget opnieuw berekend en aangepast zijn? Ik heb vanmorgen gecontroleerd en in heel oktober geen verandering gemeten in Nederland. Dat is afkomstig van een headend met meetdata via snmp. Kan er nog een keer naar kijken of ik iets verkeerd heb gedaan. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Moderator ceesv Geplaatst: 9 oktober Moderator Delen Geplaatst: 9 oktober Dan zou het geen verandering zijn in de uplink, maar in de footprint. Een verhoging van het uplink budgest zou ook in Nederland tot een hogere signaal sterkte moeten resulteren. 1 Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sprietje Geplaatst: 9 oktober Auteur Delen Geplaatst: 9 oktober Ik zie dat RTL van 50% naar 30% is gegaan aan de Costa Calida in Spanje met een Triax 115. Mogelijk toch de footprint verlegd? 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
OFDM Geplaatst: 9 oktober Delen Geplaatst: 9 oktober Spannende ontwikkeling! Is het dan nog wel te doen voor de meeste kijkers in Spanje..? 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sprietje Geplaatst: 10 oktober Auteur Delen Geplaatst: 10 oktober Ik zie dat de signaalkwaliteit weer bijna terug is waar hij was. Hebben ze de verandering teruggedraaid? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frans B Geplaatst: 10 oktober Delen Geplaatst: 10 oktober Hier is het signaal van de RTL transponder nog steeds 13/7dB , sinds gisteren niet veranderd. System Administrator (niet van deze site) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Emekli Geplaatst: 10 oktober Delen Geplaatst: 10 oktober Ik denk er heel anders over. Hier in Anamur nu ook weer beeld op alle RTL's, maar niet RTL Lëtzebuerg en Chamber TV. Een 'Draai' aan de satelliet zou kunnen, maar ik denk eerder aan van Astra C tijdelijk naar Astra B terug. Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sprietje Geplaatst: 10 oktober Auteur Delen Geplaatst: 10 oktober Dat ze aan het klooien zijn is duidelijk. Om precies een paar seconden voor 12:00uur ging het beeld van NPO1 blokken. De signaalkwaliteit viel terug naar 0% en de bitfouten naar 2000 en dit bij heldere lucht in Zuid-Spanje. In 2 minuten werd de beeldkwaliteit weer steeds beter en was het weer zoals voorheen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Emekli Geplaatst: 10 oktober Delen Geplaatst: 10 oktober Dat kan ook komen op het moment dat de satelliet precies tussen de zon en je schotel staat, bij mij is dit tussen 13.10 en 13.18 uur, mijn tijd in Anamur Türkiye. Een beetje blokken gedoe heb ik op BBC First en de andere zenders op die transponder en dit de gehele dag. Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sprietje Geplaatst: 10 oktober Auteur Delen Geplaatst: 10 oktober Dat zou inderdaad kunnen. Hoewel de maximale sun outage al 3 dagen voorbij is, was de sun outage inderdaad 11:59:58 uur voor de Astra 23,5e. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
reynaertdevos Geplaatst: 10 oktober Delen Geplaatst: 10 oktober De zenders zijn tijdelijk teruggezet naar Astra3B Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
OFDM Geplaatst: 10 oktober Delen Geplaatst: 10 oktober Wow! Ik kan die link niet klikken en op de site is het met loepje niet te vinden. Wat nu de bedoeling is van terugdraaien is mij een raadsel. Sturen ze iemand naar boven om een andere zendschotel te monteren, als er een betere optie was dan zou dat al gedaan zijn. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
reynaertdevos Geplaatst: 10 oktober Delen Geplaatst: 10 oktober Hier is de link: https://www.tv-vlaanderen.be/klantenservice/satelliet-tv/wijzigingen-op-de-astra-3-satelliet/kalender-astra-3c-migratie/ Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen