Ga naar inhoud


leuke/lieve/bijzondere huisdieren


gerrit B

Aanbevolen berichten

Af en toe zie je ze wel voorbij komen de huisdieren van forumbezoekers, dus waarom niet een topic van/voor/over onze trouwe viervoeters of gevleugelde vrienden?

 

Ik zal de spits afbijten met Donna onze kat

20240203_162055.thumb.jpg.f27f6302bde90fa26228ee55a1b2f4ef.jpg

 

Donna is een Britse korthaar van nu 3 jaar.

We hebben haar vorig jaar overgenomen van iemand waar ze samen met 4 katers en wat andere poezen in huis woonde (grote boerderij in de omgeving van Emmen)

De katers zaten de gehele dag achter haar aan te vangen en ze was dan van haar middel naar achteren vrijwel kaal en zat vol met krassen en korstjes.

Echter ondanks dat ze doodsbang was, blies ze niet, beet ze niet, krabde ze niet en wilde alleen maar weg

Dat was voor ons toch iets van "het karakter moet haast wel goed zijn"

Dus we hebben de gok genomen om haar een goed huisje te geven waar ze alle rust zou krijgen en weg was van al die andere katten/katers.

Ze heeft eerst 3 weken onder de bank gewoond en slechts af en toe zag je haar snel even naar de voerbak lopen om te eten en dan weer terug onder de bank.

Dat eten ging met de meegekregen brokjes prima maar toen die op waren en dat soort hier niet te verkrijgen was een zoektocht naar de juiste brokjes die ze wel wilde eten.

Dus denk dat we wel 8 of 9 soorten hebben gehad en soms was het een paar hapjes maar meestal een keer ruiken en zelfs niet willen proeven.

Van een oom en tante blikjes mousse gekregen (overgebleven nadat hun poes was overleden) en dat was nog wel lekker en dan telkens maar weer een ander soort proberen tot we eindelijk een soort hadden gevonden die ze wel lekker vond.

Alles wat ze niet lustte ging toen nog naar iemand die ik had leren kennen bij een klant van mij en die het niet zo breed had (daarover later meer want ondertussen is de grote klus daar afgerond en hebben we een andere liefhebber)

 

Maar gewoon met rust gelaten en de kans gegeven alles zelf te ontdekken en tot rust te komen.

Na 3 weken het eerste voorzichtige miauwtje en dat ze toch wat aandacht vroeg.

Eenmaal haar vertrouwen gewonnen ging het vrij snel en kwam ze kopjes geven een aai halen of gewoon lekker bij je liggen kroelen, stond bij de achterdeur om je te ontmoeten met een miauw als je thuis kwam en had al snel geleerd dat er tijdens het avondeten ook wel lekkere dingen te halen zijn (kip is ze gek op mits niet te gekruid en ook jonge kaas vindt ze heerlijk)

Toen het ook aangedurfd om met haar naar de dierenarts te gaan voor onderzoek en te chippen en daar wisten ze te vertellen dat ze eerst 1 of 2 keer moest verharen voordat haar vacht weer normaal zou worden en dat klopt dus ook want de korstjes ed. zijn weg en ze zit weer mooi in haar vacht.

Wel was ze een beetje te licht met slechts 2,5Kg dus gewoon doorgaan met lekker verwennen en dan zou het wel goed komen

 

Ondertussen hebben we haar al weer bijna een jaar is ze inmiddels 3,5 Kg en is het gewoon een heerlijk beest om in huis te hebben, ze weet precies aan te geven wanneer ze eten wil, kan je de kaas wel bijna van het brood kijken en 's morgens zodra ze merkt dat je wakker bent of dat de wekker afloopt springt ze enthousiast op het bed, duwt haar kopje onder je hand, wil lekker gekroeld worden en is dan helemaal door het dolle.

 

Dus ben benieuwd naar jullie dieren.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

De katten van de buren, de regelmatig rond mijn huis lopen.

Houden ander ongedierte op afstand.

En afgelopen week 3 hertjes voor de deur.

Soms zie ik een vos lopen.

 

Maar in huis alleen spinnen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Donna wil dus absoluut niet naar buiten.

Neem ik haar op de arm om even naar het kantoor naast het huis te lopen dan begint ze al angstig om zich heen te kijken als je richting de deur gaat en hoe dichter bij je komt hoe meer ze haar nagels uitzet om vlak bij de deur zich los te worstelen en er vandoor te gaan.

Naar buiten kijken doet ze des liever en heeft dan ook overal haar plekjes

20240330_224532.thumb.jpg.89aaee6d50f119a8f300731aa9b6d330.jpg

 

Waar ze naar buiten kan kijken waarbij ze met allerlei geluidjes reageert op wat er buiten gebeurd.

Zo weten we precies wanneer er vogels zijn, de postbode aan aantocht is, de pakketbezorger voor de deur staat enz.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprayen met witte natuur azijn helpt ook goed.

Daar zit een stofje in waar spinnen een hekel aan hebben en liever ergens anders naar toe gaan.

De ene soort helpt wel beter dan de andere

 

Maar hier hebben we een kat die het prachtig vindt om zo'n spin te vangen, net als vliegen, enz.

Vreemde is alleen dat ze zo'n spin/vlieg alleen maar onder haar poot houdt, vervolgens kijkt of hij er nog wel zit en er dan weer achteraan kan rennen en dat net zo lang tot de spin/vlieg niet meer beweegt want dan is de lol er vanaf.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, gerrit B zei:

Sprayen met witte natuur azijn helpt ook goed.

Daar zit een stofje in waar spinnen een hekel aan hebben en liever ergens anders naar toe gaan.

De ene soort helpt wel beter dan de andere

 

Maar hier hebben we een kat die het prachtig vindt om zo'n spin te vangen, net als vliegen, enz.

Vreemde is alleen dat ze zo'n spin/vlieg alleen maar onder haar poot houdt, vervolgens kijkt of hij er nog wel zit en er dan weer achteraan kan rennen en dat net zo lang tot de spin/vlieg niet meer beweegt want dan is de lol er vanaf.

Spinnen laat ik altijd zitten, ze vangen muggen en vliegen.

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tweede poging ook mislukt.

Helaas.

 

Maar ik vind het een beetje flauw om met mijten, motten en spinnen aan te komen want jullie weten echt wel heel goed waar gerrit het over wilde hebben.

Dacht ik te weten maar een inschattingsfout van mij..

Dat hij serieus op de spinnen ingaat betekent dat ik me vergist heb en dan kan ik ook papiervisjes, slakken, vliegen, beerdiertjes, etc aanvoeren.

Heb ik geen foto's van maar kan ze wel van internet halen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, minplus zei:

Maar ik vind het een beetje flauw om met mijten, motten en spinnen aan te komen want jullie weten echt wel heel goed waar gerrit het over wilde hebben.


TonskyTVdutch is soms het spoor een beetje bijster. 
Maat dat komt meestal wel weer goed. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...