Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Er zijn veel kattenhaters, zoals bekend. Iemand als Poetin of Trump zal bv nooit een kat nemen vanwege de eigen wil.

Ik heb 4 honden en tig katten in huis gehad.

De kattenbak stond vroeger in de woonkamer en sinds 1980 in de gang en het is een kwestie van dagelijks met de juiste alles absorberende kattenbakvulling de samengeklonterde pies en de netjes ondergegraven poep verwijderen en het ruikt daar veel beter dan in menige slaap- of woonkamer zonder katten.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Geplaatst:

Joost stonk gewoon toen we hem kochten en het heeft ook een poos geduurd voordat we die geur kwijt waren.

Poepen deed hij direct al wel netjes op de kattenbak maar plassen gebeurde overal en bij voorkeur op het houten kruipluik.

Gevolg een flinke stank en dat wil je niet.

Dus op advies van iemand aan het uitproberen geweest met verschillende kattenbak vullingen want die wat we voor Donna gebruikten vond hij dus blijkbaar niets.

Voordeel was wel dat na 3 corona besmettingen (of zijn het er ondertussen als 4?) mijn geur en smaak dusdanig slecht is geworden dat ik er toch weinig van ruik dus waar een ander bijna over zijn nek ging was het voor mij een kwestie van schouders ophalen en schoonmaken.

Maar die vullingen kun je in allerlei geurtjes en kleurtjes vinden, we hebben lavendel gehad, citroenfris, heideveld, bloemenperk en wat niet meer en uiteindelijk een veel fijnere witte vulling gevonden die vrij neutraal fris ruikt en die hij blijkbaar wel goed vindt en sinds die tijd doet hij ook alles netjes op de kattenbak die minimaal 1 keer per dag wordt schoongemaakt en zo nodig vaker.

Het houten kruipluik is vervangen door een kunststof uitvoering (ik had nog een stuk zware rijplaat over) en gelukkig ooit een vloeistof dichte vloer in die kamer gemaakt dus de rest gewoon een paar keer flink schrobben met schoonmaakmiddel.

De muffe geur van dat we er lekkage hebben gehad ruik je nu weer en je ruikt geen kat meer, dus daar de muur nog een keer schoonmaken, het opgezwollen MDF verwijderen/vervangen en alles overschilderen nu de lekkage eindelijk is gevonden en opgelost en dan is dat ook klaar.

Zo ook aan het experimenteren met voer want mijn zus had voer voor hun kat en dat stonk je gewoon tegemoet als je de bijkeuken in kwam en een kat is prima maar er zijn grenzen.

Daarbij is Donna een fijnproever terwijl Joost alles naar binnen werkt en idd. zit er voer tussen dat als je die zak of dat blikje opendoet dat je denkt van "zo hee, wat voor 2 weken oud dood dier is daar in verwerkt" dus heel wat zakken voer geprobeerd en ook heel veel zakken voer weggegeven aan iemand die katten hadden die alles lusten en het wel goed kon gebruiken.

Nu voer gevonden (Purina) die ze beide lekker vinden en nagenoeg niet ruikt en dat hebben ze in de smaken zalm, kip en rund en dat wordt gewoon in grote zakken worden gekocht van dacht 5,8 Kg en soms ook in zakken van bijna 8 Kg dat wordt telkens overgeschept in een hersluitbare bak.

Joost is op advies van de dierenarts wel aangekomen van de 4,5 Kg toen we hem kochten naar 6,5 Kg nu en kan soms wat in zijn bak draaien wat je toch wel ruikt. Hierbij geldt toch wel, net als bij de mens, dat hetgeen je eet uiteindelijk op het toilet terug te ruiken is.

Maar eenmaal netjes begraven vormt de vulling 1 grote klont en ruik je het ook niet meer omdat meteen al het vocht opgenomen wordt door de korrels.

Ik denk ook dat het beter gaat omdat hij zichzelf nu beter verzorgt met mogelijk ook een betere combinatie van voer en verzorging maar ook nu hij in een rustigere omgeving zit zonder zijn plekje te moeten verdedigen oid.

Binnenkort weer een keer met hem naar de dierenarts want deze dacht de vorige keer een slechte kies te hebben gezien maar dat is nu eerst geprobeerd op te lossen met een penicillinekuur en zo niet dan moet die er nog uit.

Joostindeknuffelstand.thumb.jpg.ea762bc760aa61c8152c77c0831676be.jpg

Alles is groot aan Joost, ondanks mijn bepaald geen kleine handen past zijn kop niet in mijn hand (bij Donna kan dat prima) en hij heeft poten die 2 tot 3 keer zo groot zijn als die van Donna.

Maar eenmaal op schoot vindt hij het heerlijk en kan al spinnend genieten van alle aandacht waarbij hij telkens zijn kop in je handen duwt en zich tegen je aandrukt.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:

Mooi.

Purina krijgen ze hier al vele jaren in de vele varianten.

Sensitive is de grote favoriet en daarna senior, maar afwisseling vinden ze super, dus ook urinary care en andere als variatie. Vandaar dat ik ze nooit in grotere zakken dan 1,5 kilo koop en dan in Duitsland want daar is het de helft van de prijs hier.

En als het huis met een of meer katten stinkt ben je zelf een viespeuk. Alsof je in je WC schijt en nooit doortrekt en alle deuren open zet.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Geplaatst:

5,8 Kg Sensitive betalen wij goed 25 euro voor en idd. ook in Dld.

Maar stinken hoeft het zeker niet en ook haren proberen wij zoveel mogelijk te voorkomen door ze elke dag te borstelen. (vinden ze hier beide heerlijk)

We hebben nu wel een ander bankstel en als ze echt aan het verharen zijn dan kun je daar wel haren op vinden en moet die wel elke dag 1 of 2 keer schoongemaakt worden.

Geplaatst:

Al vast wennen aan de nieuwe transportmand als Joost weer naar de dierenarts moet,

Joostindetransportmand.thumb.jpg.83edd0ab7de161a7898d7c324d2e0081.jpg

Maar met 6,5 Kg wat beweegt in de mand heb je toch al aardig wat te tillen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen