Ga naar inhoud


Geen ontvangst meer van ITV3 en ITV4 HD


LastWokker1

Aanbevolen berichten


SD verdwenen en kleinere bereikbaarheid

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Astra 2F (28.2°E), 2024-08-17
Sky Digital: Nieuwe frequentie voor ITV 3 HD: 11344.00MHz, pol.H (DVB-S2 SR:27500 FEC:2/3 SID:21050 PID:2314[MPEG-4]hd.gif /2325 nar,2326dd51.gif - FTA).

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het meteen nagekeken: als ik kijk onder ITV3 dan geeft hij al aan dat de frequentie 11.344 is met H en 27.500. Maar de kwaliteit van het signaal staat op 15%, terwijl andere 28E zenders gewoon op 85%+ staan. Heb als referentie naar ITV2 en Channel4 gekeken. Kan het zijn dat er zo'n groot verschil is in signaalkwaliteit dat deze nieuwe frequenties niet te ontvangen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

kun je de andere zenders via deze transponder wel ontvangen?

 

11.344 H 27.500 2/3 DVB-S2 8PSK

The following channels-

ITV1 Meridian North HD
ITV1 Meridian South HD
ITV1 Yorkshire West HD
ITV3 HD
ITV1 Border Scotland HD
ITV1 Anglia West HD
ITV1 Central East HD

 

kun je ook deze ook niet ontvangen staat deze transponder dan wel op DVB-S2 8PSK en niet op DVB-S

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, LastWokker1 zei:

En dan zijn alle andere 28.2 zenders wel te ontvangen maar deze 2 niet? Als de skew niet goed staat dan zouden toch veel meer zenders niet te ontvangen moeten zijn, of heb ik dat verkeerd?

 

Het gebeurt niet vaak dat ze voor dezelfde frequentie een transponder gebruiken die horizontaal gepolariseerde signalen uitzendt en ook een transponder die verticaal gepolariseerde signalen uitzendt. Consumentenontvangers hebben daar moeite mee als de skew van de lnb niet helemaal goed staat. Meestal zit er voldoende frequentieverschil tussen een horizontale en verticale transponder.
Ze hebben het de ontvanger iets makkelijker gemaakt door de 11344V uit te zenden in QPSK en 11344H uit te zenden in 8PSK.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist nog maar eens een hele scan gedaan. Probleem opgelost cq. heb het weer aan de gang, maar duidelijk is het me niet.

ITV4 is niet verhuisd zegt Mojo. Onder ITV4 (die CD op 319 heeft staan) is er nog steeds geen signaal. Maar onder de naam ITV4 HD vindt hij hem nu wel, maar heeft geen CD nummer. Die heb ik dus maar opgeslagen onder de favorieten en daarmee werkt het.

ITV3 (CD 317) heeft nu wel weer signaal op dezelfde plaats onder de favorieten.

Iemand enig idee? Vooral die ITV4 'naamsverandering' kan ik niet plaatsen, want de CD kanaallijst is recent geupdate, dan zou hij dat toch moeten meeenemen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ontvanger opnieuw opgestart om de cd zenderlijst update te activeren?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, LastWokker1 zei:

Dank je, ga meteen proberen of ik hem daar kan vinden. Wel vreemd dat ik hem met een complete 28E scan niet heb kunnen vinden, dan zou daar toch die nieuwe frequentie vanzelf tevoorschijn moeten komen? Of heeft dat iets met de zenderlijsten van CD te maken?

De oude frequentie verwijderen en nieuwe scan doen, dat heb ik ook moeten doen, toen ging ITV3 wel open.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...