Ga naar inhoud


Whatsapp toestand...


pollegazon

Aanbevolen berichten

Hoi, ik hoop dat hier wat WA-experten zitten :))

 

Een klein jaar geleden mijn Samsung kwijt gespeeld, rotgezocht, maar...

 

Heb dan maar een nieuwe gekocht, zelfde model, laatste versie (A55). Alle apps er weer op, een nieuwe sim met hetzelfde nummer bij de provider opgevraagd en geactiveerd etc. Helaas pindakaas, ik had géén back-up gemaakt van mijn whatsapp berichten. Dus zat er niks anders op dan de app op de nieuwe smartphone met hetzelfde nummer van nul weer te activeren. 

 

Lang verhaal kort, mijn echtgenote heeft deze week de vorige Samsung (een A51) toevallig terug gevonden. Ik alle apps weer geüpdated, maar voorlopig verder niks gedaan. Want - mijn Whatsapp geschiedenis (van vijf jaar, met toch wel voor mij belangrijke berichten) staat er nog volledig op. Die zou ik dus graag recupereren of toch minstens niet kwijtspelen. Alleen - als ik de app open toont hij een pop-up "registreren" of "inloggen", ik kan dat niet wegklikken. Terwijl ik eigenlijk alleen de "geschiedenis" wil zien eventueel back-uppen. 

 

Wat kan ik nu best doen om dat in orde te maken ?? De sim van de A55 even in de A51 steken en dan inloggen? Of speel ik dan alsnog de geschiedenis (want op de 55 staat intussen ook een geschiedenis, minder belangrijke weliswaar) kwijt ??

 

Dank bij voorbaat voor goede tips.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Enige oplossing die ik kan bedenken is een andere sim kopen, nieuw nummer, WhatsApp daarop activeren, dan blijft als het goed is je geschiedenis behouden. (Weet ik niet 100% zeker). Dan backup activeren naar je Google account. Wachten dat die klaar is.

Daarna op je nieuwe telefoon WhatsApp for business installeren, en je "nieuwe" nummer gebruiken voor WhatsApp for business. Dan krijg de vraag om je backup terug te zetten van je Google account. Op die manier heb je dan de historie van je oude telefoon op je nieuwe telefoon. Wel in twee verschillende WhatsApp installaties, maar dat is beter dan niets 

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

samsung programma installeren voor backups en denk dat je dan bepaalde dingen apart kan terugzetten

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-9-2024 om 17:02, pollegazon zei:

Want - mijn Whatsapp geschiedenis (van vijf jaar, met toch wel voor mij belangrijke berichten) staat er nog volledig op. Die zou ik dus graag recupereren of toch minstens niet kwijtspelen.

 

Belangrijke berichten ( business ) gaan bij mij over een ander kanaal dus niet Meta. Maar ik heb het wel eens geprobeerd zoals @Big fellow hierboven beschreven heeft. Dat lukt als je dus de Whatsapp op je pC hebt onder windows en een telefoon verbinding tussen die windows pC en smartphone al had ingesteld.

Verder delete ik meestal dergelijke whatsapp berichten nadat ik desbetreffende gevraagd heb om per e-mail ter bevestiging een pdf te sturen met z'n bericht.

 

 

Désenchantée

Mylène Farmer

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...