drup Geplaatst: 21 september Geplaatst: 21 september Ik ben verandert van internet (van een Flybox naar een GO-pack). Sindsdien heb ik een probleem om het signaal door te sturen naar mijn kleine Dreambox. Het enige wat ik (voor het verstand dat ik maar heb) is enkel de IP-nummers aanpassen. Helaas, krijg ik geen beeld meer op mijn DB500, ik kan wel nog de Free to Air zenders en de EPG ontvangen en verbinding maken met de harde schijf in mijn HD8020, alsook verbinding maken via mijn gewone ETH netwerk. De bovenste foto is van de 8020HD, die alles perfect binnenhaalt, de onderste is van de 5000HD. Weet iemand (misschien kijk ik er compleet over) wat de fout hier is?
Moderator wiz Geplaatst: 21 september Moderator Geplaatst: 21 september in de tweede foto staat gebruik gateway op nee. hierdoor kan dat apparaat alleen apparaten benaderen in 192.168.1.0. Zet die optie op ja en vul als gateway 192.168.1.1 in net als de bovenste en dan werkt het weer. 1 VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
paardengek Geplaatst: 21 september Geplaatst: 21 september 45 minuten geleden, drup zei: Helaas, krijg ik geen beeld meer op mijn DB500, ik kan wel nog de Free to Air zenders en de EPG ontvangen Dat betekent dus dat je illegale cardsharing niet meer werkt. Een dreambox heeft geen internet nodig om beeld te verkrijgen op gecodeerde zenders. Maar wel een abonnement van Canal Digitaal ( voor de Nederlandse zenders ) Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Mojo Geplaatst: 21 september Geplaatst: 21 september (aangepast) 7 minuten geleden, paardengek zei: Dat betekent dus dat je illegale cardsharing niet meer werkt. Een dreambox heeft geen internet nodig om beeld te verkrijgen op gecodeerde zenders. Maar wel een abonnement van Canal Digitaal ( voor de Nederlandse zenders ) Dat zegt helemaal niets. Wie zegt dat zijn netwerkrange 192.168.0.xxx is? Zet eerst DHCP maar eens aan (op ja) en dan de netwerkinterface opnieuw starten. Dan kun je checken wat de netwerkrange is 21 september aangepast door Mojo You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
drup Geplaatst: 21 september Auteur Geplaatst: 21 september 1 uur geleden, wiz zei: in de tweede foto staat gebruik gateway op nee. hierdoor kan dat apparaat alleen apparaten benaderen in 192.168.1.0. Zet die optie op ja en vul als gateway 192.168.1.1 in net als de bovenste en dan werkt het weer. ik kan de gateway niet geactiveerd krijgen op 192.168.1.1; het lukt wel op 192.168.0.1 enig idee hoe het komt? of ben ik beter dat ik die instel via een telnet sessie?
drup Geplaatst: 21 september Auteur Geplaatst: 21 september 59 minuten geleden, paardengek zei: Dat betekent dus dat je illegale cardsharing niet meer werkt. Een dreambox heeft geen internet nodig om beeld te verkrijgen op gecodeerde zenders. Maar wel een abonnement van Canal Digitaal ( voor de Nederlandse zenders ) is dat ook zo voor TV vlaanderen? en hoe kan ik dat dan omzeilen? 🙂
bellejt Geplaatst: 21 september Geplaatst: 21 september (aangepast) DNS staat verkeerd.Zet die idem aan je gateway van je router (192.168.0.1). Ook op 2de box je gateway gebruiken. Aan paardengek : waarop maak jij uit dat hij illegale cardsharing heeft ? Kan ook gewoon zijn dat hijzijn kaart intern deelt tussen zijn boxen. Ps: ke hebt geen 192.168.1.1 in je netwerk 21 september aangepast door bellejt Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
drup Geplaatst: 21 september Auteur Geplaatst: 21 september ondertussen alles geprobeerd, nog steeds geen vooruitgang 😪
bellejt Geplaatst: 21 september Geplaatst: 21 september dan is er wat mis met je oscam instellingen als je een kaart wil delen. Toon eens hoe ze nu allebei staan Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Moderator ceesv Geplaatst: 21 september Moderator Geplaatst: 21 september Zolang de ene box in 192.168.0.x en de andere in 192.168.1.x staat gaan ze elkaar niet zien. Het netmask staat immers op 255.255.255.0 De vraag is waar de netwerk router op staat. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
bellejt Geplaatst: 21 september Geplaatst: 21 september kan gewoon niet goed want die DNS klopt langs geen kanten.Je router kant is normaal idem DNS adres tenzij je het DNS van je provider gebruikt. Adres 192.168.1.1 is nooit een DNS van je provider. Mss goed lezen wat we schrijven en toepassen dan zal het gaan. Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
drup Geplaatst: 21 september Auteur Geplaatst: 21 september 2 uren geleden, bellejt zei: dan is er wat mis met je oscam instellingen als je een kaart wil delen. Toon eens hoe ze nu allebei staan op mijn 500, krijg geen parameters te zien, op mijn 8020 deze:
bellejt Geplaatst: 21 september Geplaatst: 21 september niet je oscam gegevens maar eerst de ip gegevens goed brengen.Als die goed staan moet je op elke box toegang tot internet hebben .Dan pas oscam en met die fot zijn we niks want zegt niks over je oscam instellingen en de share die je doet naar je 2de box. Ps: zijn ze verbonden met een satkabel allebei of doe je fallback tuner Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
drup Geplaatst: 21 september Auteur Geplaatst: 21 september (aangepast) 3 uren geleden, bellejt zei: niet je oscam gegevens maar eerst de ip gegevens goed brengen.Als die goed staan moet je op elke box toegang tot internet hebben .Dan pas oscam en met die fot zijn we niks want zegt niks over je oscam instellingen en de share die je doet naar je 2de box. Ps: zijn ze verbonden met een satkabel allebei of doe je fallback tuner mijn modem: *** Informatie verwijderd *** mijn 8020: en mijn 500: dat is waar ik het gisteravond mee gestopt ben, ik dacht dat dit het was. Ik heb nu alles terugzo gezet, wat is hier fout aan? ik zie het echt niet meer 21 september aangepast door ceesv
bellejt Geplaatst: 21 september Geplaatst: 21 september haal dat bovenste deel maar ff weg van hier want iedereen kent nu je wan adres. Ze staan beide goed op ip adres maar zet de gateways gewoon op het lan adres van je router dus 192.168.0.1 .Je boxen gebruiken dan gewoon de nameservers die je router kent.Dan moet alleen je kaart nog gedeeld worden in oscam van je mainbox.Dei config moet je dan maar ff zoeken hie rop het forum voor je kaart. Ps: zet je boxen op een adres bv 192.168.0.100 en 192.168.0.110 dan zitten ze vermoedelijk ook buiten de DHCP range van de box.Is niet perse nodig maar zo doen velen het. Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen