Ga naar inhoud

Signaal van Dreambox 8020HD naar Dreambox 500HD

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

denk dat het ofwel 7020 is ofwel 8000

• Like 1

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

Of de DM820 die heeft ook kortstondig bestaan. Leek meer een testcase voor de latere DM9x0 serie. Dat ding had ook HDMI IN

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Geplaatst:

In de OSCam configuratie staan natuurlijk ook IP-adressen.
Zonder van beide boxen de bestanden te zien weten we nog niet wat er mis is.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

Maar wat wordt er nu eigenlijk van box naar box verstuurd ?    Zit de kaart in de 7020hd en deel je die met de DM500HD of gebruik je de fallback tuner functie ?

In beide gevallen is het externe internet niet het probleem.  De boxen moeten met elkaar kunnen praten,  dat kunnen ze normaal als ze in dezelfde IP range (subnet) zitten.   192.168.0.XX  maar dan moeten ze ook fysiek in hetzelfde netwerk zitten dus zonder een router er tussen.  Want op je eerste plaatje staat een DNS van 192.168.1.1  en dat i geen 192.168.0.X  en dat verraad dat er mogelijk 2 verschillende subnets zijn.  

Maar ik zou zeggen, login op de box met putty of telnet en probeer van de ene naar de andere box te pingen.  Dan weet je in ieder geval of ze met elkaar kunnen communiceren. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:

er mag gerust een router tussen zitten hoor als je boxen maar in het zelfde range zitten. Ook moet je de Lan van de router als gateway opgeven dan.

Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Geplaatst:
44 minuten geleden, bellejt zei:

er mag gerust een router tussen zitten hoor als je boxen maar in het zelfde range zitten. Ook moet je de Lan van de router als gateway opgeven dan.

Een router er tussen betekend dat de boxen dus niet in dezelfde range zitten. Vaak heb je dan een situatie dat 1 box wel naar de andere kan praten maar andersom niet, omdat er dan poorten opengezet moeten worden. 

RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:

wat een geblater is dat.Wil zeggen dat iedereen die toestellen via een router verbind dat ze elkaar niet zien.Cursusje networking volgen mss ? Een router staat normaal op zijn LAN zijde een range toe en deelt als DHCP de gegevens naar toestellen uit die erop zijn aangesloten.Normaal is dat zijn lan gegevens,een adres voor het toestel en de benodigde gateway. Wil jij met fixed IP werken dan moeten die gegevens in je toestellen staan in dezelfde range.Meer is het niet.

PS : als je router 2 ranges uitdeelt dan heb je die zelf ingesteld.Enige wat soms kan is dat voor het wifi gedeelte er een andere range is of dat een bepaalde range verdeelt wordt tussen DHCP en fixed adressen zoals een proximus router doet.Wat kan is dat er ook 2 routers in hetzelfde netwerk hangen en DHCP uitdelen en dan is het probleem wel eens zoals hier te zien.Vele malen gehad op storingen en koste de klant veel geld omdat ze zelf een accesspunt hadden bijgezet dat als router fungeerde.Maar dat is mss offtopic hier.

• Moderator
Geplaatst:
37 minuten geleden, Codx zei:

Een router er tussen betekend dat de boxen dus niet in dezelfde range zitten. Vaak heb je dan een situatie dat 1 box wel naar de andere kan praten maar andersom niet, omdat er dan poorten opengezet moeten worden. 

Ik denk dat de router er niet tussen zit, maar dat de apparaten achter de router zitten.

Dat mag geen probleem zijn, je hoeft dan geen poorten open te zetten.

Alle apparaten moeten wel in dezelfde range zitten, iets waar het hier fout gaat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)
38 minuten geleden, ceesv zei:

Ik denk dat de router er niet tussen zit, maar dat de apparaten achter de router zitten.

Dat mag geen probleem zijn, je hoeft dan geen poorten open te zetten.

Alle apparaten moeten wel in dezelfde range zitten, iets waar het hier fout gaat.

Apparaten zitten altijd achter een router Cees, meestal degene in je modem. Maar sommige mensen plaatsen een wifi router er tussen omdat ze klachten hebben over het draadloze netwerk bijv, alleen beseffen ze dan niet dat alles wat je daar weer achter hangt niet meer in hetzelfde subnet/range zit of je moet 'm op een andere manier aansluiten. (niet de wan poort gebruiken maar beide op de lan)   En een box in dezelfde IP range plaatsen qua instellinge gaat dan ook niet meer werken want hij moet eerst fysiek in hetzelfde netwerk zitten. 

aangepast door Codx

• Moderator
Geplaatst:
Op 21-9-2024 om 08:27, drup zei:

Ik ben verandert van internet (van een Flybox naar een GO-pack).

Indien hij hier dezelfde netwerk ip range had ingesteld zou hij minder problemen hebben gehad.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)
3 uren geleden, Codx zei:

Apparaten zitten altijd achter een router Cees, meestal degene in je modem. Maar sommige mensen plaatsen een wifi router er tussen omdat ze klachten hebben over het draadloze netwerk bijv, alleen beseffen ze dan niet dat alles wat je daar weer achter hangt niet meer in hetzelfde subnet/range zit of je moet 'm op een andere manier aansluiten. (niet de wan poort gebruiken maar beide op de lan)   En een box in dezelfde IP range plaatsen qua instellinge gaat dan ook niet meer werken want hij moet eerst fysiek in hetzelfde netwerk zitten. 

Dit zou met het aanpassen van het subnet adres getest kunnen worden? Volgens mij zou het subnet dan 255.255.254.0 moeten zijn?

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

• Moderator
Geplaatst:

Dat is juist, maar de vraag is of de router dat ondersteunt.

Ik heb al eens geconstateerd dat dit niet werkte bij een consumenten router.

Op kantoor had ik op een gegeven moment meer dan 256 ip adressen in gebruik, ik heb toen de netmask aangepast om op die manier het aantal beschikbare ip adressen te verdubbelen.

Ik gebruikte daar Cisco managed switchen.

Geplaatst:
1 uur geleden, Mojo zei:

Dit zou met het aanpassen van het subnet adres getest kunnen worden? Volgens mij zou het subnet dan 255.255.254.0 moeten zijn?

Nee dat gaat niet werken als er fysiek een router tussen zit

• Moderator
Geplaatst:

Ik denk dat we langs elkaar praten, want ik kon prima vanuit 192.168.188.xx met apparaten in 192.168.189.xx communiceren met netmask 255.255.254.0

En ja, alle apparaten waren op een router aangesloten.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen