Ga naar inhoud


Signaal van Dreambox 8020HD naar Dreambox 500HD


drup

Aanbevolen berichten

Op 21-9-2024 om 09:22, Mojo zei:

Dat zegt helemaal niets. Wie zegt dat zijn netwerkrange 192.168.0.xxx is?

Zet eerst DHCP maar eens aan (op ja) en dan de netwerkinterface opnieuw starten. Dan kun je checken wat de netwerkrange is

 

Op 21-9-2024 om 10:13, drup zei:

ik kan de gateway niet  geactiveerd krijgen op 192.168.1.1; het lukt wel op 192.168.0.1 enig idee hoe het komt? of ben ik beter dat ik die instel via een telnet sessie?

Reden temeer om DHCP aan te zetten en kijken wat voor ip adressen dan uitgedeeld worden.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites


39 minuten geleden, ceesv zei:

Ik denk dat we langs elkaar praten, want ik kon prima vanuit 192.168.188.xx met apparaten in 192.168.189.xx communiceren met netmask 255.255.254.0

En ja, alle apparaten waren op een router aangesloten.

 

Nee je snapt het niet,  zodra je een nat router er tussen plaatst scheid je het netwerk en heb je 2 verschillende subnets die via de router communiceren maar dat werkt alleen 1 kant op, voor de andere kant moeten er poorten open.  Maar nogmaals dat is alleen als die router er ook daadwerkelijk tussen staat.. mja hoe komt hij anders aan die 192.168.1.1 en 192.168.0.x instellingen.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die verschillende netten zijn ontstaan doordat hij zijn router omgeruild heeft voor een andere router.

Zijn oude router stond geprogrammeerd op 192.168.0.x de nieuw op het uitgeven van ip adressen in de range 192.168.1.x

 

Zijn ene satbox is dns geactiveerd,de andere had geen dns geactiveerd.

 

Gevolg is dat de ene box een nieuw ip adres gekregen heeft en de andere box niet meer ziet, die heeft nog steeds een ip adres voor de oude router.

Op 21-9-2024 om 08:27, drup zei:

Ik ben verandert van internet (van een Flybox naar een GO-pack).

Beide boxen zitten in hetzelfde fysieke netwerk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, ceesv zei:

Die verschillende netten zijn ontstaan doordat hij zijn router omgeruild heeft voor een andere router.

Zijn oude router stond geprogrammeerd op 192.168.0.x de nieuw op het uitgeven van ip adressen in de range 192.168.1.x

 

Zijn ene satbox is dns geactiveerd,de andere had geen dns geactiveerd.

 

Gevolg is dat de ene box een nieuw ip adres gekregen heeft en de andere box niet meer ziet, die heeft nog steeds een ip adres voor de oude router.

Beide boxen zitten in hetzelfde fysieke netwerk.

 

Nee dat klopt niet, als we naar zijn plaatjes kijken hebben ze allebei een vast IP adres in de 192.168.0.x range. Stel dat zijn nieuwe modem in de 192.168.1.x range zit en daar de DNS adressen vandaan komen, trouwens wel vreemd dat je DNS dan niet zelf hebt ingesteld maar goed.. Dat zou niks uitmaken  want je kunt nog steeds op IP niveau met elkaar praten (pingen bijv.)  Die DNS server is pas nodig als je naam resolutie gaat doen en dat gebruik je meestal voor het internet. 

 

Het kan natuurlijk wel dat hij ergens in zijn softcam config een naam ipv een ip adres gebruikt, dat weten wij niet.  Maar daarom zei ik laat hem eerst is pingen.

 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

ik heb nog altijd geen beeld (behalve op de FTA zenders), ik ben nu al meer dan een week aan het zoeken naar een goede site waar ik kan leren om de CCcam/OSCam configuratie files te maken. bergen YT filmpjes, zonder inhoud... iemand die wat goede (eenvoudige) site kan aanbevelen? :-)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hier al eens gekeken?

Daarin is beschreven hoe je een softcam installeert.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...