Ga naar inhoud


Forel braden / garen


Tonskidutch
Ga naar oplossing Opgelost door bellejt,

Aanbevolen berichten

Beste hobbykok, ik begrijp dat dit lekker was. Ik geef 2 alternatieven.

Ga is voor verse rode poon, niet van die grote duikboten, schoon bij de vishandel. Kruiden met zout en pepper, je kunt ook zelfgemaakte kibbeling kruiden gebruiken. Dus de vis kruiden. Door bloem rollen, in de boter of olijfolie bakken. Voor dat je deze uit de pan haalt even wat knoflook schijven in de boter meebakken, (licht bruin) op het bord evt wat citroenen erover. Beetje tomatensalade erbij. Stokbrood. Dit kun je ook met heek. Dan vallen de prijzen wel mee

Gr. Charly.

Ik heb weleens geopperd; kijk naar canal andulusia directo. Cometelo,  hier zijn gerechten voor de gewone man/vrouw

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Charly

het lijkt een alternatief om eens te proberen

 

wij hebben hier in Maastricht nog maar één vishandel en die ligt aan het andere einde van de stad ( Frankenstraat ) 60 minuten reistijd

of

je zou naar de vrijdag ochtend vismarkt moeten gaan aan de Boschstraat hoek van de Markt < voorkeur waar vishandelaren uit het hele land hun visverkoop doen 40 minuten reistijd

en/of

dan moeten we naar Riemst met de OV bus ( de vis factorij ) over de grens in België 120 minuten reistijd

 

Als je de diepvries packs meeneemt om er inkopen te gaan doen en dan snel naar huis na de inkoop om tot die voorbereiding van de vis alles binnen de koelketen te houden dan is er niks aan de hand.

Snel is het dus niet voor ons, gezien de rijstijd heen en terug.

 

De supermarkt op 5 minuten reistijd / afstand is dus een uitkomst maar verrekte duur.

Ik maak ook wel eens Forel Bleu, dus enkel met boter peper en zout, zoals @minplus bedoelt doch er zijn meer recepten voor Forel.

 

Als ik Johan Seegers kijk , tot op de graat is er inspiratie genoeg, maar het vis aanbod is pover in Maastricht.

 

 

 

 

aangepast door Tonskidutch

Slip Into Something More Comfortable

Kinobe, Stephen Hague

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Tonskidutch zei:

@Charly

het lijkt een alternatief om eens te proberen

 

wij hebben hier in Maastricht nog maar één vishandel en die ligt aan het andere einde van de stad ( Frankenstraat ) 60 minuten reistijd

of

je zou naar de vrijdag ochtend vismarkt moeten gaan aan de Boschstraat hoek van de Markt < voorkeur waar vishandelaren uit het hele land hun visverkoop doen 40 minuten reistijd

en/of

dan moeten we naar Riemst met de OV bus ( de vis factorij ) over de grens in België 120 minuten reistijd

 

Als je de diepvries packs meeneemt om er inkopen te gaan doen en dan snel naar huis na de inkoop om tot die voorbereiding van de vis alles binnen de koelketen te houden dan is er niks aan de hand.

Snel is het dus niet voor ons, gezien de rijstijd heen en terug.

 

De supermarkt op 5 minuten reistijd / afstand is dus een uitkomst maar verrekte duur.

Ik maak ook wel eens Forel Bleu, dus enkel met boter peper en zout, zoals @minplus bedoelt doch er zijn meer recepten voor Forel.

 

Als ik Johan Seegers kijk , tot op de graat is er inspiratie genoeg, maar het vis aanbod is pover in Maastricht.

 

 

 

 

Beperkte aanbod aan winkels en in winkels is probleem. Ik heb hiervoor grotere diepvries aangeschaft. Dan grotere hoeveelheden vers inkopen en per porties invriezen gaat goed. 

Ik denk dat er in Luik wel een Carrefour of Auchan is. Ik kon bij deze winkels goed inkopen doen

In onze familie zijn wij gek op koffie van Lavazza. Gisteren 10kg in de aanbieding gekocht. Heb vervoerskosten terugverdiend. Koffie hier met 2 pers ca 20 kg per jaar

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou we hebben er twee Carrefour's  in Lanaken en Smeermaas, Luik is echt iets verder weg voor mij.

Invriezen geen probleem.

Zal er op letten, want ook m'n zus die er vaker inkoopt zegt een grote forel kost 3,50€/stuk (dus de helft van de Supermarkt hier lokaal).

 

;)

Slip Into Something More Comfortable

Kinobe, Stephen Hague

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Nou we hebben er twee Carrefour's  in Lanaken en Smeermaas, Luik is echt iets verder weg voor mij.

Invriezen geen probleem.

Zal er op letten, want ook m'n zus die er vaker inkoopt zegt een grote forel kost 3,50€/stuk (dus de helft van de Supermarkt hier lokaal).

 

;)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Forel en zalm zijn al lange tijd kweekvis. Rode poon en heek is "puur natuur" soms is bestellen ook mogelijk. Andere week ophalen. Nu moet bij puur natuur ook vraagtekens zetten. Alaska heek komt uit ruim sop. Voor hengelaars is Zeelt een lekkernij. Even enkele dagen in schoon water laten zwemmen. Gerookt is net paling. Ik kijk als mijn sat het weer doet veel naar duiste regio zenders. Daaruit blijkt dat je daar ook goed kunt schoppen.ja je moet wel voldoende in een keer investeren, dan heb je kosten eruit en evt nog een lekker hapje onderweg. Plus je bent een dagje uit.🤣🤣🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, oldebroek zei:

Echte forel (geen kweekvis)

 

Die winkel is wel even uit de buurt. Ik heb jaren geleden weleens zalm gekocht in Finland. Aan grens met hoofdweg naar st petersburg,  was duurden als hier bij Supermarkt. Toen was die winkel vol met Russen,  hele stappels met 50 euro biljetten.  Daarom zal de prijs wel extra zijn.

Ach vandaag met ik echte hutspot. Met de hand gesneden, niet de supermarkt pakken. Je proeft het verschil.

Wat eten we toch weer lekker. En ik moet afvallen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...