Ga naar inhoud


Laadpalen snelwegen verdwijnen bij bosjes.


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Rechters vernietigen vergunningen van elektrische laadpunten langs snelwegen massaal, waardoor palen worden uitgegraven en afgevoerd.

Het betreft veelal palen met tijdelijke vergunningen, door stagnatie in de wetgeving kunnen die niet omgezet worden in permanente vergunningen.

Ook zijn er rechterlijke uitspraken waarbij laadpalen moeten verdwijnen omdat een stukje gras was verdwenen van de rustplaats.

 

Op 24 mei vernietigde de rechter in Amsterdam liefst acht vergunningen voor laadpalen die al gebouwd waren. De vergunning was al wel afgegeven in 2019, maar door allerlei juridisch getouwtrek nog niet onherroepelijk.

 

De rechtszaak was aangespannen door concurrent op de rustplaatsen: Fastned.

  • Like 2

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik ben nog steeds tevreden met mijn CAT.6D diesel.

Ruim 1.300 km op een tankvulling.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, 1 op 20, 65 liter.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gezever met die vergunningen is te gek voor woorden.

Tijdelijke vergunning is toch wel een heel vreemde terminologie.

Het mag wel of niet en dan is dat onherroepelijk. Zelfs een fout in de reeds afgegeven vergunning door de gemeente of provincie moet gehandhaafd worden.

Hoe de vergunningverlener is tijdelijk laat aanleggen of bouwen is de kwestie waar het om gaat. En daar is wederom dat kennisgebrek inzake de aanvraagprocedure en de controle ervan.

 

Als we dat gezever eens op de glasvezelnetten zouden implementeren die alle partijen willen aanleggen kan het zijn dat je internet plots afgebr.............. is

ja kabel uit de grond getrokken

aangepast door Tonskidutch
is teveel

Slip Into Something More Comfortable

Kinobe, Stephen Hague

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is niet uit te leggen.

 

Er is een wet in de maak die regelt hoe een verzorgingsplaats langs de snelweg er in de toekomst uit moet gaan zien.

Daarin zijn de kavels opgenomen voor fossiel en elektrisch laden.

Dat is niet gebeurd waardoor een tijdelijke beleidsmaatregel is ingesteld die nu is afgelopen.

Daarin stond dat er geen nieuwe vergunningen mochten worden afgegeven met een lange looptijd.

 

Dit om het "hamsteren" van vergunningen door partijen te voorkomen.

 

Gevolg is dat er nu volop vergunningen worden vernietigd die kort voor het moratorium zijn afgegeven.

Klagende partij is de concurrent, Fastned, die vindt, dat er gelijkheid moet zijn.

Omgekeerd klagen pomphouders ook over een Fastned laadplaats op "hun" verzorgingsplaats.

 

Die hele elektrificatie van het autopark struikelt steeds weer opnieuw op het niet beschikbaar zijn van elektrisch vermogen voor het aansluiten van laders.

Diks, autoverhuurder, moet zijn wagenpark omstellen op elektrische voertuigen, maar krijgt geen aansluiting om hun 1.200 voertuigen te laden in hun depots.

 

Ze hebben nu om een uitzondering gevraagd van de ban op fossiele wagens in binnensteden.

 

 

En zo is er steeds meer regelgeving die andere regels tegenspreekt, waardoor de boel vastloopt.

 

 

  • Like 2

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de onbekwaamheid van de besturen in europa blinkt uit met oplossingen die  enkel geld moeten opbrengen en niks meer met het milieu te maken hebben.Net als de landbouw kapot maken omdat er dan op invoer taksen geheven worden om de riante weddes van EU te betalen.

Enige oplossing voor de toekomst is hybride.Rijd je in steden dan gebruik je electrische motor en lange afstand ondersteund door dieselmotortje dat properder is dan benzine maar minder opbrengt voor  de staat aan taksen

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Afgezien van de beschikbaarheid, voor snelladen langs de snelweg is de kWh prijs gemiddeld 75 cent, het schommelt tussen de 60 en 100 cent.

 

1Liter Diesel bevat ongeveer 10 kWh aan energie.

10 kWh snelladen is gelijk aan € 7,50.

1 Liter diesel kost € 1,50.

 

Met de komende houderschapsbelasting voor elektrische voertuigen is elektrisch rijden een stuk duurder aan het worden.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, ceesv zei:

Dat is niet gebeurd waardoor een tijdelijke beleidsmaatregel is ingesteld die nu is afgelopen.

Daarin stond dat er geen nieuwe vergunningen mochten worden afgegeven met een lange looptijd.

 

Dit om het "hamsteren" van vergunningen door partijen te voorkomen.

 

kijk in Italië lossen ze dat op middels corruptie...

Hier middels . . .

Slip Into Something More Comfortable

Kinobe, Stephen Hague

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 25-9-2024 om 13:45, ceesv zei:

Afgezien van de beschikbaarheid, voor snelladen langs de snelweg is de kWh prijs gemiddeld 75 cent, het schommelt tussen de 60 en 100 cent.

 

1Liter Diesel bevat ongeveer 10 kWh aan energie.

10 kWh snelladen is gelijk aan € 7,50.

1 Liter diesel kost € 1,50.

 

Met de komende houderschapsbelasting voor elektrische voertuigen is elektrisch rijden een stuk duurder aan het worden.

Tesla supercharger 34-36 ct per kWh. Iedereen kan er tanken. Ze zitten bijna overal aan doorgaande routes.

diesel is 1,80 of hoger aan de snelweg. Rij 450 km op 80 kWh. Ligt niet zoveel uit elkaar als je suggereert. Maar dat is off topic 😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...