Mojo Geplaatst: 10 oktober Geplaatst: 10 oktober 9 uren geleden, Donkeyman zei: Bovendien is het zo dat brandstof in de tank ook een koelende functie heeft. Als die in een klein plasje staat te draaien kan hij overmatig heet worden met de nodige gevolgen. Met hij bedoel je de brandstofpomp, toch? Vuil uit de tank kan niet in de motor terecht komen. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Donkeyman Geplaatst: 10 oktober Geplaatst: 10 oktober (aangepast) 20 minuten geleden, Mojo zei: Met hij bedoel je de brandstofpomp, toch? Vuil uit de tank kan niet in de motor terecht komen. Mijn bericht was slordig geformuleerd. Ik bedoelde dat de brandstofpomp die zich in de brandstoftank bevindt, normaal gesproken gekoeld wordt door de brandstof om de pomp heen. Als het niveau van de brandstof erg daalt, kan de pomp te heet worden en op den duur defect raken. Vuil vanuit de bodem van een brandstoftank kan wel degelijk in het brandstofsysteem terecht komen en daar problemen veroorzaken. https://www.autoweek.nl/onderhoud/waarom-je-niet-vaak-op-reservebrandstof-moet-rijden/?referrer=https://www.google.com/ 10 oktober aangepast door Donkeyman VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B
Tonskidutch Geplaatst: 10 oktober Geplaatst: 10 oktober Je kan ook eens met een paar man de auto goed heen en weer schudden... 😁 Het gaat toch over laadpalen ? Child In Time (edit) Deep Purple
Big fellow Geplaatst: 11 oktober Geplaatst: 11 oktober 23 uren geleden, Donkeyman zei: Vuil vanuit de bodem van een brandstoftank kan wel degelijk in het brandstofsysteem terecht komen en daar problemen veroorzaken. Aangezien de pomp zuigt van de bodem van de tank, en het vuil zwaarder is dan de brandstof en daardoor op de bodem van de tank ligt, neem ik aan dat het vuil snel, dus ook met een volle tank, wordt aangezogen door de pomp? Of gebeurt er iets anders? “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Donkeyman Geplaatst: 11 oktober Geplaatst: 11 oktober (aangepast) 3 uren geleden, Big fellow zei: Aangezien de pomp zuigt van de bodem van de tank, en het vuil zwaarder is dan de brandstof en daardoor op de bodem van de tank ligt, neem ik aan dat het vuil snel, dus ook met een volle tank, wordt aangezogen door de pomp? Of gebeurt er iets anders? Ik heb hier zelf uiteraard geen onderzoek naar gedaan, maar neem aan dat dit verschijnsel met een bijna lege tank wel aangetoond is door empirische ervaringen. Mijn Mondeo staat nu op 320.000 km en zal na 350 tankbeurten wel het nodige vuil verzameld hebben, dus ik neem geen risico. Ik hoop dat Tonskidutch mij toestaat om nog even te reageren op Big Fellow's terechte opmerking. Hier kan je lezen dat de meningen over deze kwestie verschillen: https://www.quora.com/Is-it-true-that-driving-a-car-until-the-fuel-tank-is-empty-nearly-empty-sucks-dirt-into-the-engine-or-is-this-a-myth-something-that-used-to-be-true 11 oktober aangepast door Donkeyman link toegevoegd VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B
Mojo Geplaatst: 11 oktober Geplaatst: 11 oktober (aangepast) 33 minuten geleden, Donkeyman zei: Mijn Mondeo staat nu op 320.000 km en zal na 350 tankbeurten wel het nodige vuil verzameld hebben, dus ik neem geen risico. Ooit gehoord van een brandstoffilter? Zit ergens tussen de brandstofpomp en de motor. Er kan gewoonweg geen vervuiling in de motor komen. 11 oktober aangepast door Mojo You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Tonskidutch Geplaatst: 11 oktober Geplaatst: 11 oktober Den moderne auto anno 2000 heeft één filter in die brandstof pomp en nog één voor de injectie sproeikoppen. Dus twee filters die bij een grote beurt ook telkens vervangen worden. Child In Time (edit) Deep Purple
Zunigkyk Geplaatst: 14 oktober Geplaatst: 14 oktober Op 25-9-2024 om 13:45, ceesv zei: Afgezien van de beschikbaarheid, voor snelladen langs de snelweg is de kWh prijs gemiddeld 75 cent, het schommelt tussen de 60 en 100 cent. 1Liter Diesel bevat ongeveer 10 kWh aan energie. 10 kWh snelladen is gelijk aan € 7,50. 1 Liter diesel kost € 1,50. Met de komende houderschapsbelasting voor elektrische voertuigen is elektrisch rijden een stuk duurder aan het worden. De gemiddelde particulier rijdt ~10.000km/j en bedrijfsauto's ~20.000km/j. Bron. 'Moderne' auto's zitten zo vol met nieuwigheden dat ze snel verouderd zijn. Schrijf ze af in 8 jaar. Bovendien zijn ze peperduur, bijvoorbeeld €80.000. Dan kost 1 km dus €1 aan afschrijving. Wat maakt men zich dan druk om brandstofverbruik? Of dat nou €0,06 of €0,12 per km is.... Ivm ziektekosten mocht ik onlangs uitrekenen wat mijn km prijs is. Je mag dan alle kosten rekenen. Benzineauto (Mercedes A160) van 12 jaar rijdt 5000 km. Ik verzeker AR en had wat onderhoud. Kwam ook op €5000/j, dus €1/km.
Psychosammie Geplaatst: 14 oktober Geplaatst: 14 oktober En ze betalen klakkeloos jouw AR voor een auto van 12 jaar oud? Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Moderator ceesv Geplaatst: 14 oktober Auteur Moderator Geplaatst: 14 oktober 1 uur terug, Zunigkyk zei: De gemiddelde particulier rijdt ~10.000km/j en bedrijfsauto's ~20.000km/j. Mijn wagen is 5 jaar oud en heeft 190.000 km op de teller staan. Dat is gemiddeld bijna 40.000 km/jaar. Brandstof is dan zeker een kostenfactor, ik heb in Nederland een keer € 130,- afgetikt voor een volle tank, en die was dezelfde dag alweer leeg. Tot zover de statistiek. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen