Ga naar inhoud


Is een dab antenne zoveel beter dan de staafantene,?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

Ik heb nog eens mijn dab+ radio uitgehaald. Helaas in wervik, heb ik niet alle Vlaamse zenders of beter gezegd de Nederlandse sprekende.

Nu gebruik ik een staaf antenne bijgeleverd.

Maar er bestaan dab antennes ook.

Is dit dan zoveel beter dan een staafantenne.

Bestaat er iets als versterker om dit signaal te verbeteren?

Ze zeggen digitaal voor de toekomst. Maar ze zullen masten moeten bijzetten of vermogen opkrikken.

Groet. Een dab+ luisteraar. 

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik vrees dat je met je staaf antenne, niet zoveel zenders zal binnenhalen.  ik werk met een zelfgemaakte DAB antenne en vanuit Ieper, haal ik bij normale weersomstandigheden zo'n 115 zenders binnen, waaronder alle Vlaamse. Bij extreem goede omstandigheden, kan dit soms oplopen tot boven de 200. Hierbij een paar afbeeldingen hoe je zo'n zelfbouw DAB antenne maakt. Moet er nog bij vermelden dat de tuner op gelijkvloers staat en de antenne op eerste verdieping is geplaatst.

2024-05-21 10.05.23 www.dabtuners.nl 065ed5d995c8.jpg

2024-09-27 09.19.47 www.sat4all.com 585d9668c02c.jpg

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit op studio 1 ste verdiep.

Ik heb geen zolder.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...