Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi,

Ik heb nog eens mijn dab+ radio uitgehaald. Helaas in wervik, heb ik niet alle Vlaamse zenders of beter gezegd de Nederlandse sprekende.

Nu gebruik ik een staaf antenne bijgeleverd.

Maar er bestaan dab antennes ook.

Is dit dan zoveel beter dan een staafantenne.

Bestaat er iets als versterker om dit signaal te verbeteren?

Ze zeggen digitaal voor de toekomst. Maar ze zullen masten moeten bijzetten of vermogen opkrikken.

Groet. Een dab+ luisteraar. 

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Ik vrees dat je met je staaf antenne, niet zoveel zenders zal binnenhalen.  ik werk met een zelfgemaakte DAB antenne en vanuit Ieper, haal ik bij normale weersomstandigheden zo'n 115 zenders binnen, waaronder alle Vlaamse. Bij extreem goede omstandigheden, kan dit soms oplopen tot boven de 200. Hierbij een paar afbeeldingen hoe je zo'n zelfbouw DAB antenne maakt. Moet er nog bij vermelden dat de tuner op gelijkvloers staat en de antenne op eerste verdieping is geplaatst.

2024-05-21 10.05.23 www.dabtuners.nl 065ed5d995c8.jpg

2024-09-27 09.19.47 www.sat4all.com 585d9668c02c.jpg

• Like 2
Geplaatst:

raar plafond... maar goed

ik had binnenshuis op zolder ook perfekte ontvangst van de vlaming de waal en de nederlander.

één verdieping lager werd dat heel veel minder...

hoe is je huis of appartement gesitueerd @sattv4iedereen ?

Koop Island Blues

Koop, Anne Brun

Geplaatst:

Ik zit op studio 1 ste verdiep.

Ik heb geen zolder.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

• 1 maand later...
Geplaatst:
Op 26-9-2024 om 22:22, sattv4iedereen zei:

Hi,

Ik heb nog eens mijn dab+ radio uitgehaald. Helaas in wervik, heb ik niet alle Vlaamse zenders of beter gezegd de Nederlandse sprekende.

Ze zeggen digitaal voor de toekomst. Maar ze zullen masten moeten bijzetten of vermogen opkrikken.

Op 26-9-2024 om 22:22, sattv4iedereen zei:

Hi,

Deze al geprobeerd?

https://www.dabtuners.nl/slechte-dab-ontvangst-huis-even-knutselen-dan

Geplaatst:
Op 27-9-2024 om 12:43, astro iris zei:

Als je gaat voor deze zelfbouw, misschien zo dicht mogelijk bij raam plaatsen. 

Terugkomend op de staafantenne.

Met een redelijk oude vrij dikke staafantenne 26db van Metronic (te googlen) - die ik indertijd gebruikte voor DVB-T VRT en zowel binnen als buiten kan geplaatst worden - kon ik afgelopen zomer nog de Franse DVBT2 ontvangen, inderdaad bij een slaapkamerraam op de eerste verdieping, richting (denk ik) Frankrijk.

Voor DAB+ in combinatie met een Philips keten TAM 4505 op onze gelijkvloers werkt die ook, maar gebruik ik een ultradun staafantennetje dat vroeger bij een dvb-t usb stick werd geleverd en dat geeft prima kwaliteit, in de buurt van Oostende.

De combinatie staat op een buffetkast in de living. Heb alle hier beschikbare zenders, maar merk wel verschil in zendsterkte, sommige zenders (Joe Easy bv) zijn 96 kbps, andere (VRT Nws) maar 88 en nog andere zelfs ergens in de 70.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen