Ga naar inhoud


Kanaalinitialisatie?


Zunigkyk

Aanbevolen berichten

Ik kwam dit "Kanaalinitialisatie" tegen bij de instellingen voor satelliet TV op mijn Samsung QE32Q50A. Kan zo gauw niet terug vinden welk in menu deel.

Het staat nu uit. Ik kan het aan zetten (als ik die setting terug kan vinden...). Wat gebeurt er dan?

 

Ik had overal gezocht, vond niets. Kwam hier toch nog dit tegen:

My TV have on bottom something like " Channel initialisation" option

 

 

P.S.: mogelijk geeft dit het antwoord

What is Samsung TV initialization?

Channel Initialisation (Depending on the country and model): Select whether to clear all channels and set up new channels or to keep existing channels and add new channels.

 

(Blijft de vraag wat "Aan" doet en wat "Uit", het is of/of...)

Hoort het "Aan" te staan of "Uit", als ik een nieuwe scan doe voor canaaldigitaal? Het lijkt mij dat ik niet meer geldige zenders opruim als ik het "Aan" zet.

aangepast door Zunigkyk
vraagteken ontbrak.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Zunigkyk wijzigde de titel naar Kanaalinitialisatie?

@Zunigkyk

Ik persoonlijk zou denken: werkt alles goed? dan afblijven.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, het werkt niet goed naar mijn idee (canaaldigitaal zenderlijst vertoont vreemd gedrag: FTA zenders die het niet doen). Dus ga je zoeken.

En ik wil nu toch echt wel weten wat Kanaalinitialisatie is/doet. "Afblijven" is geen goed antwoord 😉

 

Ik kan afstemmen op "CanalDigitaal" (= canaaldigitaal satelliet zenderlijst), dan zie ik die optie niet. Waarschijnlijk wist hij dan altijd de oude lijst.

Als ik afstem op de andere "Satelliet" lijst, dan zie ik die optie wel.

aangepast door Zunigkyk
link "FTA zenders die het niet doen"
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond in een handleding: UE32N4000AKXXU_UserManual1[1].PDF

ChannelInitialisation.thumb.JPG.02035c44777d885406c999555f823e74.JPG

 

@D-box Ik werk soms wat met microcontrollers. Een aangesloten device start je in het programma op met INIT, dan heb je een basisinstelling; je begint dan met een schone lei. Ik denk nu dat "Initiliasation" = ON dat doet, zou dus de oude lijst moeten wissen.

Bij "Initialisation" = OFF zouden dan alleen nieuwe zenders toegevoegd worden (misschien wordt een eerder bezet kanaalnummer in de lijst wel overschreven?).

aangepast door Zunigkyk
Toevoeging voor @D-box
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Zunigkyk

Ik kan me herinneren dat ik lang geleden (volgens mij was dat de Nokia 9200s) de melding INIT kreeg bij het opstarten.

(kan me vergissen hoor, is al zo lang geleden).

Misschien weet @metropar meer.

@metropar, kom eens in de lijn aub.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Zunigkyk

Nu heb je mìj́ wat geleerd, en eigenlijk zou dat andersom moeten zijn 😸.

Maar er zullen wel andere leden zijn die je wel kunnen helpen; in ieder geval zou ik op antwoord wachten voordat je iets verpest.

 

Ideetje: maak eerst een backup van je huidige instellingen en zaplijst voordat je aan de gang gaat.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...