D-box Geplaatst: 4 oktober Delen Geplaatst: 4 oktober Ik vind dab waardeloos, Mijn schilder heeft een dab ontvanger om de 10 minuten valt het signaal weg (hij heeft radio 10 opstaan). Geef mij maar FM (of andere meter banden). Dit is uiteraard persoonlijk. ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
sattv4iedereen Geplaatst: 4 oktober Delen Geplaatst: 4 oktober Dab+ ( in België dan) kan veel beter. De radio of antenne een mm verplaatsen, en hij valt uit. Zie ook mijn artikel over dab+. Helaas zal vroeg of laat fm verdwijnen en moeten we iets anders zoeken. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld| Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Noordzee Geplaatst: 2 november Delen Geplaatst: 2 november Ik ben nooit zo'n liefhebber geweest van de FM. De middengolf met de zeezenders had vroeger iets magisch. Nu luister ik al zo'n twintig jaar naar de radio via DAB of internet. In de auto ben ik heel blij met DAB+. Niet alleen om de prima geluidskwaliteit, maar zeker ook om het aanbod van radiozenders. De afgelopen week waren we op pad met de auto van mijn vrouw die alleen FM-radio-ontvangst heeft. Waardeloos dus qua radio-ontvangst. Regelmatig een ruis door het signaal heen en onze favoriete zenders zitten niet op de FM. (Denk aan Radio 10 60/70, Kink!, Arrow Clssic Rock, Radio Soul &Jazz, Radio 5 etc.) Als we een verre rit naar het westen rijden, dan gaat de 648 AM aan. Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000) Ontvanger : VU+ DUO 4K (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) Schotel : Visiosat Bisat Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jeevanhoof Geplaatst: 2 november Delen Geplaatst: 2 november 10 minuten geleden, Noordzee zei: Als we een verre rit naar het westen rijden, dan gaat de 648 AM aan. En dan heb je geen ruis?😁 Het hangt er natuurlijk van af waar je woont en waar de antennes staan. In de auto werkt bij mij DAB+ prima. Ik kan heel Vlaanderen doorkruisen zonder dat het signaal wegvalt. Sinds de verhuis van de VRT naar Broadcast partners is de ontvangst in huis heel wat minder. Op het werk waar we destijds een DAB radio hadden gekocht omdat de FM daar serieus gestoord werd, hebben ook geen ontvangst meer. Enkel de zenders die via de antennes van Nordkring gaan geven nog ontvangst. Mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Noordzee Geplaatst: 2 november Delen Geplaatst: 2 november HaHa, de 648 AM is natuurlijk niet te vergelijken met DAB+ qua geluid. Maar ik kan echt genieten van het zeezendergeluid vanaf de middengolf. En ja, dat al ruim 50 jaar. Hier in Drenthe kan ik de 648 AM ook wel ontvangen, maar in het westen is de ontvangst veel beter. Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000) Ontvanger : VU+ DUO 4K (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) Schotel : Visiosat Bisat Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
cookie monster Geplaatst: 5 uren geleden Delen Geplaatst: 5 uren geleden Op 4-10-2024 om 14:55, D-box zei: Dit is uiteraard persoonlijk. Ik heb sinds enkele dagen een DAB+ ontvangertje !! Geen storing van de computer !! 🙂📻 OK ORD 101BT-B-2 Ik wou geen DAB+ aanschaffen , maar .... een tijdje terug ben ik mijn andere OK ontvanger vergeten op de trein 😢 Dus , een andere radio zoeken , 27€ vond ik nog wel OK !! Ach , die OK ORF 210 , destijds gekocht voor slechts 5€ !! Mocht ik er zo een terugvinden , graag zelfs !! 🙂 C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
D-box Geplaatst: 2 uren geleden Auteur Delen Geplaatst: 2 uren geleden (aangepast) 3 uren geleden, cookie monster zei: Ik heb sinds enkele dagen een DAB+ ontvangertje !! Geen storing van de computer !! 🙂📻 OK ORD 101BT-B-2 Ik wou geen DAB+ aanschaffen , maar .... een tijdje terug ben ik mijn andere OK ontvanger vergeten op de trein 😢 Dus , een andere radio zoeken , 27€ vond ik nog wel OK !! Ach , die OK ORF 210 , destijds gekocht voor slechts 5€ !! Mocht ik er zo een terugvinden , graag zelfs !! 🙂 Je kan de NS bellen, afdeling gevonden voorwerpen, Misschien heb je mazzel. Zo vond ik 5 jaar geleden een laptop in de trein, ik gaf het aan de conducteur en hij verzekerde mij dat het allemaal goed zou komen; hij noteerde het nummer van de stoel en de coupe en waar de reis naartoe ging.. Of de eigenaar het ooit heeft opgehaald weet ik niet. 2 uren geleden aangepast door D-box 1 ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Moderator ceesv Geplaatst: 1 uur geleden Moderator Delen Geplaatst: 1 uur geleden 54 minuten geleden, D-box zei: Je kan de NS bellen, afdeling gevonden voorwerpen, Je bedoelt de NMBS? 1 Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
D-box Geplaatst: 1 uur geleden Auteur Delen Geplaatst: 1 uur geleden 23 minuten geleden, ceesv zei: Je bedoelt de NMBS? 23 minuten geleden, ceesv zei: Je bedoelt de NMBS? Je hebt gelijk, dat is de Belgische NS ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Orgeldandri Geplaatst: 45 minuten geleden Delen Geplaatst: 45 minuten geleden Op 2-11-2024 om 11:06, jeevanhoof zei: En dan heb je geen ruis?😁 Het hangt er natuurlijk van af waar je woont en waar de antennes staan. In de auto werkt bij mij DAB+ prima. Ik kan heel Vlaanderen doorkruisen zonder dat het signaal wegvalt. Sinds de verhuis van de VRT naar Broadcast partners is de ontvangst in huis heel wat minder. Op het werk waar we destijds een DAB radio hadden gekocht omdat de FM daar serieus gestoord werd, hebben ook geen ontvangst meer. Enkel de zenders die via de antennes van Nordkring gaan geven nog ontvangst. Mvg Is de antenne van de radio te verwijderen? De uitschuifbare antennes die op die radio's staan, zijn vaak waardeloos. Wij hadden een Philips met thuis amper ontvangst. Na wat lezen, de antenne vervangen door een knutselantenne. Plots 74 zenders! https://www.dabtuners.nl/slechte-dab-ontvangst-huis-even-knutselen-dan Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen